Gå til innhold

Erfaringer med å ha alkoholiker eller rusmisbruker til nabo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært å sett på en leilighet som hadde vært midt i blinken for meg. Kollega av min far som eier den. Eneste minus for meg er: naboen jeg deler oppgang med er alkoholiker/rus.

Fikk beskjed om at det var en såkalt "snill" alkoholiker og at han ikke lagde bråk. 

Det er fint men jeg er litt redd for brann sikkerhet f.eks. Er det helt kaotisk inne hos han og ting ligger slengt utgjør det jo fare for brannsikkerhet osv. 

Skal jeg bare håpe det går bra og ta leiligheten? 

Anonymkode: ed49b...256

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, har hatt en sånn. Han var imidlertid en bråkete rusmisbruker som spilte høy musikk, og han hadde venner som pulte utenfor kjøkkenvinduene mine eller sloss inne hos ham..

Vi hadde heldigvis brannvarsling koblet til vaktselskap den gangen han og kompisene sovnet fra nattmaten.

Anonymkode: a4f01...5de

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Vært å sett på en leilighet som hadde vært midt i blinken for meg. Kollega av min far som eier den. Eneste minus for meg er: naboen jeg deler oppgang med er alkoholiker/rus.

Fikk beskjed om at det var en såkalt "snill" alkoholiker og at han ikke lagde bråk. 

Det er fint men jeg er litt redd for brann sikkerhet f.eks. Er det helt kaotisk inne hos han og ting ligger slengt utgjør det jo fare for brannsikkerhet osv. 

Det hadde ikke jeg orket. Man vet aldri hva som kan skje. Bodde ved siden av en som sovnet fra pizzaen i ovnen etter vinkveld. Røykvarsler, brannvesen og hele pakka 😕

Anonymkode: fc1aa...635

• Liker 2
Skrevet

Ofte mindre bråk med en alkoholiker enn en barnefamilie. Kjenner dessverre mange alkoholikere, hadde ikke hatt noe problem med å ha de til nabo.

Anonymkode: e023f...92d

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det hadde ikke jeg orket. Man vet aldri hva som kan skje. Bodde ved siden av en som sovnet fra pizzaen i ovnen etter vinkveld. Røykvarsler, brannvesen og hele pakka 😕

Anonymkode: fc1aa...635

Det skjer støtt og stadig med ungdommer også.

Anonymkode: e023f...92d

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg leide ut en leilighet i huset mitt til en alkoholiker engang. Vedkommende var helt harmløs, ingen bråk eller noe problemer. Han drakk bare veldig mye. 

Tror det er like store forskjeller på rusmisbruker som oss andre. 

Anonymkode: 9c3b8...943

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker at alle fortjener at man møter dem for den de er, ikke hva de er.. De jeg kjenner som er misbrukere er stort sett vanlige folk, hverken hissig eller en fare for seg selv, ikke at jeg kjenner så mange akkurat.. Foreldrene til en barndomsvenninne og sønnen til en venninne - snill som dagen er lang . 

Anonymkode: ffb46...0ca

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har en nabo til alkoholiker. Har merket lite til det. Kan kun komme på to ting gjennom ti år, og det var en gang han full tok snarveien gjennom hagen vår da han hadde vært hos en annen og drukket. Den andre gangen da tuta på bilen hans hadde hengt seg opp og han ikke hørte det, så vi måtte ringe politet. Alt i alt minimalt med trøbbel. 

Anonymkode: becb9...1f7

• Nyttig 1
Skrevet

Her tror jeg det er frykten og fordommene dine ts som spiller deg et stort puss. Det er som sagt mye mindre bråk med en alkoholiker enn en barnefamilie. Og når en hører om branner på nyhetene er det vel så mange branner som skjer med helt normale a4 mennesker... Av en barnefamilie til nabo med hylende unger over alt, eller festglade studenter og en alkoholiker vet jeg at jeg hadde sovet like rolig med en alkoholiker som nærmeste nabo om ikke tryggere som en hvilken som helst annen av disse.

Anonymkode: b9945...dee

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jweg er fulltids aliks... Plager aldri en flue.
Kommer an på personen

Anonymkode: 987d1...72d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Alle alkoholikere er ikke dritafull. Mange oppegående alkoholikere og rusmisbrukere der ute. Å lage brann kan fint skje enten man er riset eller ei…

Anonymkode: 3432c...5b1

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Høres ut som du skal leie leiligheten? Kan du ikke bare flytte igjen hvis det blir helt krise og veldig plagsomt med den naboen?

Skrevet

Jeg har hatt en alkoholisert nabo. Tomt og hus var rotete, men det er jo lov når man har enebolig. Det som var litt ubehagelig var at hen ved flere anledninger kom og ringte på hos oss i helgene, på let etter fest. Et par ganger hadde vi faktisk venner over, og da tok hen det som en selvfølge å bli med inn. Dette var ubehagelig. Ringte også et par ganger på hos oss, midt på natten, mens vi lå og sov. 

Anonymkode: 07f6a...1f6

• Liker 2
Skrevet

Hadde ikke orket det. Heller bråkete barnefamilie som nabo enn alkoholiker, rusmisbruker.

Anonymkode: 18f0b...a30

• Liker 1
Skrevet

Vi har hatt både rusmissbruker og alkoholiker som nabo. Rusmissbrukeren var stille og rolig, alkoholikeren var kranglete og ufin. 

Anonymkode: 1f1de...ea4

Skrevet

Dårlige erfaringer. Naboen min jobber ikke, drikker 24/7, snakker dritt til andre, truer folk....Styret gjør ingenting fordi han eier. 

Anonymkode: 72bac...511

Skrevet

Har hatt nabo som var alkoholiker og annen nabo som var narkoman. Den desidert verste var den narkomane. Mye "besøk", vi fant narko i trappeoppgangen og mye politibesøk. Mange var redde, og vedkommende var veldig hissig til tider. Vi har fått de ut nå pga alvorlig hendelse som satte alle sine liv i fare, dette er blokk. 

Anonymkode: ba76a...03a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.2.2022 den 13.14):

jeg hadde ikke tatt den.

Anonymkode: 47a8d...a91

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke gjort det, har hatt en narkoman som nabo tidligere og i mitt tilfelle endte det opp med besøksforbud og anmeldelse etter anmeldelse. 

Anonymkode: c85b8...12d

• Liker 1
Skrevet

Har en nabo som er alkoholiker. Jeg vet ikke så mye om hvordan misbruket hans arter seg, men det påvirker ikke oss naboer i nevneverdig grad.

Han har aldri fest, bråker aldri og virker veldig høflig og grei. Vi bor vegg-i-vegg i blokk, og jeg har aldri hørt en lyd fra leiligheten hans. Han virker som en fin fyr på alle måter.

Jeg og en annen nabo diskuterte det faktisk nå nylig. Vi har begge fått utfordret fordommene våre mot rusmisbrukere kraftig etter at vi ble naboer med denne mannen.

Vil mye heller ha en slik nabo enn unge mennesker som har fest flere ganger i måneden 😇 (og nei, jeg er ikke så gammel og sur som jeg høres ut som...)

Anonymkode: 3618a...e3a

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...