Gå til innhold

Han glemte bursdagen min, igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bursdag i går.

Samboer og jeg pratet om det senest for noen dager siden. 
Jeg dro på jobb som vanlig, fikk ingen gratulasjon. Sjekket snap, messenger hyppig, ingen gratulasjon kom der heller. 
Etterhvert som tiden gikk, begynte jeg å lure på om han kanskje latet som om han hadde glemt den for å overraske meg når jeg kom hjem.

Kom hjem, laget middag, ryddet….enda ingen gratulasjon. Ettermiddagen gikk, og jeg fikk en telefon fra en slektning som gratulerte meg med dagen.

Først da husket han det.

Vi har vært samboere i 9 år. Han husket bursdagen til en felles venninne av oss som vi møtte for noen mnd. siden (Og som jeg tror han har et godt øye til)

Dette plager meg veldig. 
Jeg lot som ingenting og flirte det vekk. Men jeg gråter innvendig og tenker at ja, ja, så mye er man verdsatt….

Hvordan ville dere taklet dette? Jeg klarer ikke å legge det bak meg.

Anonymkode: 64369...97f

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler du at du blir verdsatt resten av året?

Anonymkode: 0b101...f38

• Liker 12
Skrevet

Hvorfor nevnte du det ikke? Ja han er ekstremt sløv som glemmer det og man kan spør seg om han faktisk bryr seg. Men ikke sitt der som en martyr da! Bli sint og la han få vite hvor mye det sårer deg! 

Anonymkode: 1049e...f1a

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er veldig glad i bursdag, så jeg ville jo nevnt det mye før selv, da. Dagen før med "nå er det bare et døgn igjen før jeg er xx år!" På morgenen, hvis jeg ikke hadde fått gratulasjon da (jeg hadde bursdag på tirsdag), hadde jeg sagt "oh, nå fikk jeg gratulasjon fra xx, så koselig!" eller "hurraaa, bursdaag". 

Man må ta litt insj. Jeg hadde blitt kjempeskuffa om samboer ikke huska det, men jeg hadde sagt det. Mye. Fordi jeg syns det er gøy med bursdag. Dro ut og kjøpte kakestykker selv, feks. 

Så han det ikke på Facebook? Jeg hadde ikke hatt tålmodighet til å gå og vente, bare prata om det selv.

Anonymkode: c59b8...c87

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde blitt fornærmet faktisk. Hvordan tok han det når han kom på det? Var han lei seg? Det er noen som er veldig dårlige på å huske, men man bør jo ikke glemme bursdagen til kjæresten flere ganger....

Anonymkode: 60681...efe

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I grunnen ikke. Har tatt dette opp med han, at jeg føler meg oversett. Men han insisterer på at det i såfall ikke er meningen, elsker meg masse osv. Han unnskylder seg med at han er dårlig på å vise det, og at jeg heller må søke kontakt. 
Kjenner bare sterkere og sterkere på at han sier en ting, men mener noe annet.

• Liker 3
Skrevet

Da hadde jeg snakket mye om det dagen i forveien. Sagt at jeg gledet meg til å se hva han har kjøpt, og at det er bursdagen min i morgen, og jeg lurer på om vi skal ut å spise, om vi skal ha folk på besøk?. Lurt på om jeg fikk kaffe på senga?  Forventninger, uttalte sådan. Her har ikke mannen min sjans til å glemme bursdagen min, siden det er et tema i mange dager før jeg skal ha bursdag. Og han har et klart bilde på hva jeg forventer meg, siden jeg drømmer høyt foran han. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor nevnte du det ikke? Ja han er ekstremt sløv som glemmer det og man kan spør seg om han faktisk bryr seg. Men ikke sitt der som en martyr da! Bli sint og la han få vite hvor mye det sårer deg! 

Anonymkode: 1049e...f1a

Fordi jeg ble ekstremt skuffet og lei meg, hadde jeg sagt det ville jeg knekt sammen. Tenker ig det er det samme, faktum er at han ikke husket bursdagen min uansett. 
Han kjøpte is senere som plaster på såret….den isen han liker best, sa han skulle smake litt.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I grunnen ikke. Har tatt dette opp med han, at jeg føler meg oversett. Men han insisterer på at det i såfall ikke er meningen, elsker meg masse osv. Han unnskylder seg med at han er dårlig på å vise det, og at jeg heller må søke kontakt. 
Kjenner bare sterkere og sterkere på at han sier en ting, men mener noe annet.

Han velger å være dårlig på det. Er man glad i noen så klarer alle å legge litt energi i å huske det som er viktig for partneren. 

Anonymkode: 0c261...bfe

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er veldig glad i bursdag, så jeg ville jo nevnt det mye før selv, da. Dagen før med "nå er det bare et døgn igjen før jeg er xx år!" På morgenen, hvis jeg ikke hadde fått gratulasjon da (jeg hadde bursdag på tirsdag), hadde jeg sagt "oh, nå fikk jeg gratulasjon fra xx, så koselig!" eller "hurraaa, bursdaag". 

Man må ta litt insj. Jeg hadde blitt kjempeskuffa om samboer ikke huska det, men jeg hadde sagt det. Mye. Fordi jeg syns det er gøy med bursdag. Dro ut og kjøpte kakestykker selv, feks. 

Så han det ikke på Facebook? Jeg hadde ikke hatt tålmodighet til å gå og vente, bare prata om det selv.

Anonymkode: c59b8...c87

Ser den. Men er det virkelig for mye å forvente at man husker bursdagen til partneren sin når det er nevnt tidligere og at han selv har sagt at «snart har du bursdag»? 
Han husket bursdagen til «venninna», kjøpte til og med gave på forhånd. Men ellers bryr han seg fint lite om når venner har bursdag.

• Liker 7
Skrevet

Skjønner deg godt TS. Og enig med den over som sier at han velger bort å huske det.

Jeg var selv gift med en som heller aldri husket min bursdag. Eller nærmere sagt, kom på det i løpet av dagen og slang seg på FB grautlasjonene når han kom på jobb, men sa ingenting da han kom hjem. Jeg visste at han var glemsom så jeg fortalte alltid i forveien at jeg hadde bursdag den og den dagen.

Selv forventet han selvfølgelig at jeg skulle huske og feire han.

For han sin del, var det bare ren egoisme/mangel på empati og forståelse for andre.

Vi er ikke gift lenger, men det er av andre grunner.

Anonymkode: af058...014

• Liker 4
Gjest kruspersilletaco
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ser den. Men er det virkelig for mye å forvente at man husker bursdagen til partneren sin når det er nevnt tidligere og at han selv har sagt at «snart har du bursdag»? 
Han husket bursdagen til «venninna», kjøpte til og med gave på forhånd. Men ellers bryr han seg fint lite om når venner har bursdag.

Nei, det er ikke det!! Du forventer minimalt! Si til ham nøyaktig hvor utrolig skuffet du er! Og ta gjerne opp hvor sykt mye omsorg og kjærlighet han la i venninnen sin bursdag!! Spør hvorfor han gjorde det? Og hvorfor hun er så mye viktigere for han enn deg!

Skrevet

Altså hverken jeg eller mannen min bryr oss om bursdager eller gaver, men vi viser hverandre hver eneste dag at vi setter pris på hverandre på andre måter ved ord og handlinger.

Men dersom mannen min hadde kjøpt gave til en venninne og ignorert min bursdag, så hadde jeg blitt fly forbanna! 

Finner ingen annen forklaring på dette enn at han er ferdig med forholdet og bare holder deg på gress mens han håper på action med "venninna". Sorry TS, men du burde komme deg vekk her, denne plenen er helt vissen.

Anonymkode: 23d58...87d

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet

Dump!

Anonymkode: b2ff9...f3c

• Liker 3
Skrevet

Hadde blitt fly forbanna! Og det at han husket gave til venninna i tillegg topper jo det hele.. Han er nok ikke særlig investert på hjemmebane lenger dessverre. Tydelig at andre ting påvirker oppmerksomhet hans ovenfor deg. Det kan jo også forklare hvorfor du opplever ting som lunkent ellers også.

• Liker 8
Skrevet

Fyfaen hadde blitt sur. Venninna er tydeligvis viktig nok til at han husker det 🙃

Anonymkode: 67897...a3a

• Liker 8
Skrevet

For en dritt

Anonymkode: 177d3...80e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hmmm.. skulle det å bli verdsatt resten av året kompensere for at man ikke åpner kjeften og sier "gratulerer med dagen"?

Her er lista lagt så lavt at man nesten må være i koma for å kunne prestere dårligere. Og har man faktisk glemt det så går det an å lukke opp brøddøra og be om unnskyldning for at man glemte det og gratulere så mye med overstått.

Anonymkode: c932b...393

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig skuffet. Særlig når han husket bursdag til venninne, så han kan når han "vil". 

Men en annen ting, som er værre er jo at du føler deg oversett resten av året også. Da er det faktisk mye bedre å være alene enn å kjenne på det.

Anonymkode: e2b09...0d6

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...