Gå til innhold

Rengjøring av vaskemaskin


Linnie

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet om man må rengjøre/tømme vaskemaskinen innvendig på noen måte? Mener at nederst er det et lokk man kan ta av... Er det meningen at man skal rengjøre noe inni der? Evnt. hvor ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal visst rengjøre/tømme inni det lokket et par ganger i året.. Ooops, har ikke gjort det på noen år jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på maskinen.

Tror ikke at det er nødvendig å vaske maskinen innvendig, men det lille lokket inneholder muligens et filter som kan renses.

På min vaskemaskin får jeg et signal dersem det er tett i dette filteret. Da må jeg tømme maskinen ved hjelp av en slange og ta ut filteret. Gjør dette bare dersom noe sitter fast (skjer ganske ofte uansett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astra unplugged

I følge bruksanvisningen på min kjære Bosch skal man rense filtret hver 10. vask. Vi har prøvd å gjøre det hver måned, men har ennå ikke funnet noe rusk og rask der nede, bare vann ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renset filteret for noen dager siden. Maskinen kjøpte jeg i januar, og dette var første gang jeg renset den siden den var ny. Det var littegran lo på filteret, men ikke særlig mye. Hvis du bare vasker vanlige klær og ikke noen som loer spesielt mye, så tror jeg det skal gå ganske lang tid før filteret tetter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...