Gå til innhold

Hvit vask

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Nå trenger jeg råd. Jeg er så lei av at alle hvite singletter, håndklær, t-skjorter, sokker, truser, bh-er og tynne gensere blir blasse og grå etterhvert. Det tar ikke en gang lang tid.. Det er særlig stropper og blonder som blir grått tidlig. 

Dere som holder klærne deres krisp-hvite over tid, har dere noen råd? 

Jeg har egentlig bare vasket normalt, truser og sokker sammen med håndklær på 60, med omo sensitiv pulver/flytende og sensitiv skyllemiddel (har barn). 

Bh, og andre lyse klær på 40 med samme vaskemiddel og skyllemiddel. Har det noe å si at alt jeg det jeg vasker sammen ikke er helt hvitt, men lyse toner, beige og lys grått, samt pysj med sorte biler på men selve pysjen er hvit?  

Går det an å legge blasse hvite trøyer i klorin? 🙈 Setter pris på alle råd 😅

Anonymkode: 8af27...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vasker alt som er helt hvitt sammen, med vaskemiddel til hvitt tøy. Til hvitt med mønster og motiver eller andre lyse farger bruker jeg farget vaskemiddel. Vårt hvite holder seg hvitt. Vasker sokker og undertøy for seg selv eller med håndklær. 

Anonymkode: 170f7...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på plagget. Mye hvitt tøy er farget hvitt og burde vaskes med middel for farget tøy. Noe blekes hvitt med klor, mens andre plagg kan bli grå av klor

Anonymkode: 62399...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2022 den 21.31):

Kommer vel an på plagget. Mye hvitt tøy er farget hvitt og burde vaskes med middel for farget tøy. Noe blekes hvitt med klor, mens andre plagg kan bli grå av klor

Anonymkode: 62399...f60

Står dette på klærne da? Har brukt flytende fra Neutral som er for både farget og hvitt, så kanskje derfor det litt «gule» ikke forsvinner? Man ser det ikke godt, men den hvite genseren min er ikke like hvit som da den var ny. Kanskje det blir bedre om jeg bruker til hvitt igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...