Gå til innhold

Skrive under avtale, fast delt bosted?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en tenåring. Hun ønsker nå å bo 50% hos faren. Greit nok så langt.. Faren har aldri betalt noe særlig for henne. Tidligere har samvær sklidd ut og vært ustabilt. Ofte må jeg omrokkere planer pga han plutselig ombestemmer seg (feks jobb). Barnet er 13. 

Jeg kjøper klær, utstyr, busskort, abonnement osv. Har dog gått med på 50% samvær, men ikke fast delt bosted! Han mener jeg burde signere fast delt bosted sånn at han kan kjøpe bolig. Jeg tjener mer enn han, men er overhodet ikke "rik". Jobber i helsevesenet. Mottar ingen bidrag pr idag og har ikke gjort det på x år. Om jeg signerer kan jo han da søke bidrag fra meg, selvom han nekter å betale for ulike ting? Den lille ekstra barnetrygden er jo en dråpe i havet med en tenåring i hus! 

Jeg forsørger et barn til. Han har ingen andre barn boende hos seg. 

Anonymkode: 1da50...0ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Har en tenåring. Hun ønsker nå å bo 50% hos faren. Greit nok så langt.. Faren har aldri betalt noe særlig for henne. Tidligere har samvær sklidd ut og vært ustabilt. Ofte må jeg omrokkere planer pga han plutselig ombestemmer seg (feks jobb). Barnet er 13. 

Jeg kjøper klær, utstyr, busskort, abonnement osv. Har dog gått med på 50% samvær, men ikke fast delt bosted! Han mener jeg burde signere fast delt bosted sånn at han kan kjøpe bolig. Jeg tjener mer enn han, men er overhodet ikke "rik". Jobber i helsevesenet. Mottar ingen bidrag pr idag og har ikke gjort det på x år. Om jeg signerer kan jo han da søke bidrag fra meg, selvom han nekter å betale for ulike ting? Den lille ekstra barnetrygden er jo en dråpe i havet med en tenåring i hus! 

Jeg forsørger et barn til. Han har ingen andre barn boende hos seg. 

Tror han at delt bosted gir han mer penger?

Anonymkode: 17c18...810

Skrevet

Menn tenker penger. Han skylder deg myr barnebidrag. Ikke signer. Da må du betale til han. For det kommer han til. Fikse gjennom nav samme timen som du signerte. 

Anonymkode: 50a98...924

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tror han at delt bosted gir han mer penger?

Anonymkode: 17c18...810

Han skal søke lån gjennom husbanken og da må det være fast delt bosted, dokumentert. Og ja, med fast delt bosted kan JEG ende opp med å betale bidrag til han. Pluss at han kan søke halv barnetrygd.

Skrevet

For barnet gjør det ingen forskjell om han eier eller leier. Si nei.

Anonymkode: 519bb...44e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...