Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

jeg fikk plutselig en frisk blødning på mandag kveld, kun i toalettet. Bestilte meg en legetime på tirsdag og fikk målt hcg. Denne viste 49000. Fikk en ny blødning tirsdag kveld, likt som kvelden før. Onsdag tok det seg skikkelig opp og jeg var ikke i tvil om at dette må være en spontanabort. Mørkere blod og koagulert. Har også kommet klumper. Hatt milde menstruasjonssmerter, men ikke noe mer. Fikk tatt ny hcg måling på torsdag, to døgn etter første måling. Denne kom tilbake idag og var på 64000. Så den har steget, men er usikker på om dette er god nok stigning. Ifølge lab skal nivå over 6000 dobles hver 4 dag. Var 6+4 første måling og er idag «7+0.» 

hva tror dere? Er dette en spontanabort? Har ingen forhåpninger og tror jo dette selv i og med at jeg blør som en vanlig mens nå. Har en privat ultralydundersøkelse på mandag, men er usikker på om det er nødvendig å gå på denne.. 

Anonymkode: 4d08e...250

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venninne gikk nylig igjennom det samme og var like langt på vei som deg. Viste seg på ultralyd at alt sto fint til med baby, så ikke mist motet :) Ville helt klart dratt på UL på mandag, må jo uansett bekrefte om det er noe der eller ikke.

Anonymkode: 02216...83f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

En venninne gikk nylig igjennom det samme og var like langt på vei som deg. Viste seg på ultralyd at alt sto fint til med baby, så ikke mist motet :) Ville helt klart dratt på UL på mandag, må jo uansett bekrefte om det er noe der eller ikke.

Anonymkode: 02216...83f

Ts her

takk for svar, tror jeg beholder den timen for bekreftelse ja 😊 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei 

jeg fikk plutselig en frisk blødning på mandag kveld, kun i toalettet. Bestilte meg en legetime på tirsdag og fikk målt hcg. Denne viste 49000. Fikk en ny blødning tirsdag kveld, likt som kvelden før. Onsdag tok det seg skikkelig opp og jeg var ikke i tvil om at dette må være en spontanabort. Mørkere blod og koagulert. Har også kommet klumper. Hatt milde menstruasjonssmerter, men ikke noe mer. Fikk tatt ny hcg måling på torsdag, to døgn etter første måling. Denne kom tilbake idag og var på 64000. Så den har steget, men er usikker på om dette er god nok stigning. Ifølge lab skal nivå over 6000 dobles hver 4 dag. Var 6+4 første måling og er idag «7+0.» 

hva tror dere? Er dette en spontanabort? Har ingen forhåpninger og tror jo dette selv i og med at jeg blør som en vanlig mens nå. Har en privat ultralydundersøkelse på mandag, men er usikker på om det er nødvendig å gå på denne.. 

Hei :) Gjorde akkurat det samme. Uke 8.

Var ikke i tvil om at det var spontanabort... mer vondt enn mens var det også.. hcg var først på 16 000 ( målt etter blødning, men før spontanaborten) og etter noen dager var den under 2000, da hadde jeg blødd kraftig... så hcg falt nedover fort.. Trengte ingen ul.

Forhåpentligvis går det fint hos deg ❤ lykke til på ul 🤞🤞🤞

Anonymkode: 59ad3...91b

• Hjerte 1
Skrevet

Tenkte å komme med en oppdatering på hvordan det gikk. Fikk privat ultralyd time og fortalte jordmor om blødningene og hcg prøvene. Hun tok innvendig ultralyd og mente det mest sannsynlig var en MA. Hun sendte henvisning til sykehuset for vurdering og at det eventuelt måtte tabletter til for å få ut siste rest. Hun så ikke noe foster. Fikk komme på sykehuset og der var det en lege som tok ultralyden på meg. Det første hun sier er at her blinker/lyser det og peker på skjermen. Hun sier det er ett hjerte og måler baby til ca 9 mm. Fikk sjokk rett og slett! Så nå sitter jeg her og har egentlig fått bekreftet at jeg faktisk er gravid, men klarer ikke å slå meg til ro med dette. Har snakket med jordmor som jeg hadde ultralyd hos og jeg fikk ny time hos henne imorgen. Så det blir spennende å se hva de sier da 😳

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...