AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Vi var på besøk hos et vennepar i går som nylig har opplevd spontanabort. Jeg er gravid i uke 8, og mannen i forholdet ga på forhånd beskjed om at graviditet var et ikke-tema fordi det var så sårt for dama. Det er selvfølgelig fullt forståelig. Da vi var på besøk brakte de likevel graviditet på bane som tema, og snakket selv såvidt om hva de har gått igjennom. Jeg ble såpass satt ut at jeg ikke visste hva jeg skulle si, hva jeg skulle spørre om osv. Lurer på om jeg skal sende en melding til dama og forklare det? Eller gjør det bare vondt verre om jeg skal dra spontanabort-temaet på bane? Tenker bare å skrive helt kort om at det er veldig trist og at jeg tenker på dem. Anonymkode: adadd...b8c
Gjest Hottentått Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Nei, ikke forklar. Hvis du skal sende melding så skriv at du har tenkt på det de fortalte og at du ikke visste hva du skulle si, men at du tenker på dem og at du er der hvis hun trenger å prate. Du bør ikke begynne å forklare at du er gravid og ble satt ut osv.
Daria Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 Jeg ville ikke sendt melding om noe du vet er så sårt og vanskelig for henne. Du vet ikke hvor hun er, hva hun holder på med og hvilket humør hun er i når hun får den - uansett hvor velment det er, kan det å få en påminnelse om noe man sliter med nærmest slengt i trynet uten forvarsel være tøft å håndtere og ødelegge dagen. Noen ting bør man si ansikt til ansikt når forholdene ligger til rette for det.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 Er du venninne eller er det mannen som er kompis med hennes kjæreste? Om din venninne kan du sende en enkel melding. Om ikke dropp det. Ellers bør du/dere ikke prate med de eller andre om dette. Viktig de selv får bestemme hvem som vet og når de evt vil snakke om det. Om dere ikke har informert om din graviditet enda så hadde jeg kanskje sendt melding når du er klar/bedt mannen informere kompisen. For noen kan slike nyheter face to face bli trist for det minner igjen på hva de har mistet. Anonymkode: f977c...6f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå