Fie92 Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Hei! Jeg vurderer sterkt å utdanne meg innen lønn og jobbe med dette. Er det noen her med erfaring fra dette? Ønsker å vite hvordan dagen ser ut, arbeidsoppgaver (hva de går ut på), om man trives, positive/negative sider ved yrket. Forstår at det er veldig variert fra stilling og fra arbeidsplass, så klart 😊 Studiet jeg tenker på er et årsstudie (60st.poeng) i lønn og personal. Har fra før en bachelor, dessverre ikke relevant fag. Tusen takk på forhånd!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Årsstudie i lønn og personal ? Hvor? Og hva har du bachelor innen? Er det noe som kan være relevant for denne typen jobb? Hvis ikke så ser jeg ikke helt hvordan du skal få en jobb som lønnskonsulent, i og med at jeg trodde de fleste steder krevde (relevant) bachelor for denne typen jobb? Men jeg kan ta feil, jobber ikke med det selv. Men det er lite vits i å ta et årsstudium dersom det ikke gjør deg kvalifisert til den type jobb du tror det vil gjøre. Anonymkode: f7123...db3
Fie92 Skrevet 18. februar 2022 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Årsstudie i lønn og personal ? Hvor? Og hva har du bachelor innen? Er det noe som kan være relevant for denne typen jobb? Hvis ikke så ser jeg ikke helt hvordan du skal få en jobb som lønnskonsulent, i og med at jeg trodde de fleste steder krevde (relevant) bachelor for denne typen jobb? Men jeg kan ta feil, jobber ikke med det selv. Men det er lite vits i å ta et årsstudium dersom det ikke gjør deg kvalifisert til den type jobb du tror det vil gjøre. Anonymkode: f7123...db3 NKI har et årstudie i lønn og personal. Har bachelor i spesialpedagogikk, så ser ikke helt hvordan jeg skal kunne kombinere den. Har sjekket på Finn så ser jeg flere stillingsannonser hvor det ikke er krav om bachelor, men da er vel lønnen ganske mye lavere?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 Fie92 skrev (34 minutter siden): NKI har et årstudie i lønn og personal. Har bachelor i spesialpedagogikk, så ser ikke helt hvordan jeg skal kunne kombinere den. Har sjekket på Finn så ser jeg flere stillingsannonser hvor det ikke er krav om bachelor, men da er vel lønnen ganske mye lavere? Å ta et årsstudium på NKI er bortkastet. At folk i det hele tatt velger slike tulle skoler er meg en gåte. Du vil ikke kunne få de jobbene du ønsker deg, fordi du mangler den faglige dybden som en bachelor med økonomi og administrative fag eller HR og personalledelse gir. Hvis du ser hvor lite studiepoeng det er på hvert emne (5 og 3 studiepoeng), så vil de gi deg bare en innføring - ingen dybde i det du skal jobbe med. Du har nada faglig dybde, i sammenligning med de som har bachelor og/eller mastergrad. Det er IKKE verdt over 42 000 for hvert semester. Du får ingenting for pengene. Ta heller en mastergrad, eller en ny bachelorgrad. Hvis det står i stillingsannonsen at det ikke er krav om bachelor, er det gjerne krav om erfaring eller annen relevant kompetanse. Anonymkode: 8aa86...a27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå