AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Jeg har fått tilbud om ny jobb, og vist interesse for at jeg ønsker å takke ja til denne Har ikke skrevet kontrakt enda, men regner med det blir gjort i løpet av neste uke Et problem for min del er at barnehagen vi bruker holder stengt to uker hver sommer, noe som var avtalt med nåværende arbeidsgiver at jeg skulle ha ferie disse ukene sommeren 2022 Jeg vil veldig gjerne ha denne nye jobben, og ønsker ikke å si noe som ødelegger inntrykket av meg der, men er det innenfor å forklare situasjonen og spørre om ferie disse to ukene allerede nå før kontraktsinngåelse? Det er veldig mange år siden jeg byttet jobb sist, så husker ikke hvordan man forholder seg til slike ting et nytt sted Om det er best å "holde munn" og ta til takke med det jeg får nå første året kan vi helt sikkert finne en løsning for barnepass Anonymkode: 82952...5a8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har fått tilbud om ny jobb, og vist interesse for at jeg ønsker å takke ja til denne Har ikke skrevet kontrakt enda, men regner med det blir gjort i løpet av neste uke Et problem for min del er at barnehagen vi bruker holder stengt to uker hver sommer, noe som var avtalt med nåværende arbeidsgiver at jeg skulle ha ferie disse ukene sommeren 2022 Jeg vil veldig gjerne ha denne nye jobben, og ønsker ikke å si noe som ødelegger inntrykket av meg der, men er det innenfor å forklare situasjonen og spørre om ferie disse to ukene allerede nå før kontraktsinngåelse? Det er veldig mange år siden jeg byttet jobb sist, så husker ikke hvordan man forholder seg til slike ting et nytt sted Om det er best å "holde munn" og ta til takke med det jeg får nå første året kan vi helt sikkert finne en løsning for barnepass Anonymkode: 82952...5a8 Siden vi er godt ut i 2022 og de fleste med bhgbarn allerede har planlagt litt, hadde jeg tatt det opp og argumentert for at dette var ok for forrige arbeidsplass Anonymkode: 330f9...8a6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 Du kan jo spørre om hvordan de legger opp ferie sånn generelt, hvor fritt det er osv. På min jobb så tar man ferie nesten når man vil og iallfall om sommeren. Men sikkert annerledes i turnusjobber eller steder der det alltid må være x personer på jobb. Jeg tenker jo at kommer du til å si nei til jobben om de sier at du ikke får ferie når du vil denne sommeren pga de la opp feriekabalen i januar? Mest sannsynlig har de jo ikke planlagt sommerferien ennå og det kommer til å gå fint? Anonymkode: 1f667...426
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 Ta kontakt med arbeidsgiver og forhør deg om hva praksisen er ift. ferieavvikling. Si du har fått innvilget sommerferie i uke xx og xx av nåværende arbeidsgiver, og spør om det er mulig å få ferie disse ukene også hos ny arbeidsgiver, da du har lagt planer. Anonymkode: 9f490...025
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #6 Skrevet 18. februar 2022 Takk for svar! Da skal jeg ta det opp med ny arb.giver Anonymkode: 82952...5a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå