AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Jeg er mer eller mindre alenemor, samtidig skal samboeren min slenge rundt seg med dritt. Så jeg føler jeg er alenemor til 2 barn. Alle som er alenemødre eller fedre vet hva jeg prater om når man gjør ALT. Ikke bare levere/hente i bhg, lage middag og legging men alle de små tingene som krever mye i som alt av husarbeid, planlegging og ordning for at ting går opp i hverdagen. Så når jeg allerede føler at jeg gjør alt, så skal samboeren min slenge klær, ting/tang og skittenkopper rundt omkring. Noe jeg føler som merarbeid! Jeg har tatt det opp mange ganger, til ingen nytte. Han blir heller sur og skal lage en krangel om det, så det blir til at jeg unngår det og heller gjør alt slik at ting blir «lettere» for meg selv. Jeg rydder hele tiden litt slik at det ikke blir et kaos som krever flere timers opprydding, eller vasker alltid litt klær isteden for å ende opp med 10 hauger. Vasker badet 1 gang i uka slik at jeg selv ikke syns det er ekkelt å gå på egen do osv… Er det virkelig mulig å bidra så forferdelig lite? Å hvorfor må det bli krangling når den ene gjør 90% mer enn den andre? Når han virkelig MÅ så får han det til, så jeg forstår ikke annet enn at det er latskap og lite respekt? Anonymkode: c473b...c65 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Hvorfor fikk du barn med en slik sjarmpus? Det blir ikke bedre, tydeligvis har han ikke resepkt for deg. Hvordan tror du det hadde vært hvis han bodde alene og så alt jobben som virkelig må gjøre?? Du må jo ha sett tegn i forholdet før barna kom. Anonymkode: d2c10...b25 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 Ok. Å flytte sammen med en slik mann er ditt valg. Det er et dårlig valg, men det er ditt valg. Ikke så mye å klage over. Jeg vil føye på at det ikke er han som fremstår i dårlig lys av innlegget ditt. Han får sex, tak over hodet, hushjelp og mat på bordet. Skikkelig god deal. Han har gjort et veldig godt valg. Lur mann - tommel opp. Du har ikke nevnt en ting du får utav dette (utover, vil jeg tro, delte boutgifter, som man kan anta er motivasjonen din?). Det å flytte sammen med noen uten å ha noe å vinne (om du må dele boutgifter kunne du ha valgt en venn, søsken etc) er ikke lurt. Som du har oppdaget. Du har, som vi begge vet, to valg. Flytte. Eller fortsette som nå. Med å klage og late som om du tror han ønsker å endre deg (eller at du kan endre han(!) som noen faktisk innbiller seg er mulig) og gjøre alt arbeidet. Anonymkode: 42db7...3d1 2 4
Nymerïa Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det virkelig mulig å bidra så forferdelig lite? Det er jo tydeligvis det, du sitter selv på beviset. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å hvorfor må det bli krangling når den ene gjør 90% mer enn den andre? Det er nettopp da det blir krangling. Vi som er par som består av to personer som selv er ansvarlige for å bidra som oppegående voksne mennesker lager sjeldent slike tråder på KG. Trådene lages stort sett av damer som deg som gjør nesten alt. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når han virkelig MÅ så får han det til, så jeg forstår ikke annet enn at det er latskap og lite respekt? Bingo
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #5 Skrevet 18. februar 2022 Ts - her kan du takke deg selv. Anonymkode: bf6ff...130 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #6 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts - her kan du takke deg selv. Anonymkode: bf6ff...130 Takke meg selv? Jeg ønsker å høre om andre i samme situasjon, og hvordan eller om det ble en løsning. Det er ikke alltid dritt, men i perioder som nå når det tærer litt ekstra på, så ønsker jeg å bare tømme tankene en plass og håpe på at noen har gode råd 🙂 Anonymkode: c473b...c65 1 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #7 Skrevet 18. februar 2022 Du må sette ned foten! Her blir du jo utnyttet på det groveste.. Si at han enten må bidra, eller flytte. Sett gjerne opp en liste med oppgaver som dere så fordeler. La ham velge seg ut noen. Gjør han dem ikke må han betale en bot med penger til deg. Det funket fint her, og nå bidrar han masse 😅 Anonymkode: e4dcc...602 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #8 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må sette ned foten! Her blir du jo utnyttet på det groveste.. Si at han enten må bidra, eller flytte. Sett gjerne opp en liste med oppgaver som dere så fordeler. La ham velge seg ut noen. Gjør han dem ikke må han betale en bot med penger til deg. Det funket fint her, og nå bidrar han masse 😅 Anonymkode: e4dcc...602 Dette kan vi prøve, penger som bot 😅 Anonymkode: c473b...c65
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #9 Skrevet 18. februar 2022 Her velger han å drive dank i eget hjem. Du kan si til han at han må bidra. Og det fra nå! Hvis ikke så stikker du. Her må rett og slett den strenge stemmen til! Det er jo nettopp denne oppførselen som gjør at kvinner drar fra mannen. (Meg inkludert, og det var en lettelse!) Anonymkode: e9c44...cca 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #10 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor fikk du barn med en slik sjarmpus? Det blir ikke bedre, tydeligvis har han ikke resepkt for deg. Hvordan tror du det hadde vært hvis han bodde alene og så alt jobben som virkelig må gjøre?? Du må jo ha sett tegn i forholdet før barna kom. Anonymkode: d2c10...b25 Selvsagt så jeg tegnene før vi fikk barn. Avtalen var at ting måtte endre seg når vi fikk barn, noe han var enig i. Han var veldig flink de første mnd med barn, og i enkelte perioder. Så er det periodene som nå hvor det så vist løftes en finger.. Anonymkode: c473b...c65 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #11 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her velger han å drive dank i eget hjem. Du kan si til han at han må bidra. Og det fra nå! Hvis ikke så stikker du. Her må rett og slett den strenge stemmen til! Det er jo nettopp denne oppførselen som gjør at kvinner drar fra mannen. (Meg inkludert, og det var en lettelse!) Anonymkode: e9c44...cca Både synd og bra å høre! Synd at det endte slik men bra at du kjenner på det som en lettelse. Ga du han valget uten at det ble bedre? Anonymkode: c473b...c65
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #12 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ok. Å flytte sammen med en slik mann er ditt valg. Det er et dårlig valg, men det er ditt valg. Ikke så mye å klage over. Jeg vil føye på at det ikke er han som fremstår i dårlig lys av innlegget ditt. Han får sex, tak over hodet, hushjelp og mat på bordet. Skikkelig god deal. Han har gjort et veldig godt valg. Lur mann - tommel opp. Du har ikke nevnt en ting du får utav dette (utover, vil jeg tro, delte boutgifter, som man kan anta er motivasjonen din?). Det å flytte sammen med noen uten å ha noe å vinne (om du må dele boutgifter kunne du ha valgt en venn, søsken etc) er ikke lurt. Som du har oppdaget. Du har, som vi begge vet, to valg. Flytte. Eller fortsette som nå. Med å klage og late som om du tror han ønsker å endre deg (eller at du kan endre han(!) som noen faktisk innbiller seg er mulig) og gjøre alt arbeidet. Anonymkode: 42db7...3d1 Du sier noe her, han har virkelig gjort et kupp. Nå ønsker jeg å ta litt vare på meg selv også, og jeg vet det er de to valgene det står mellom.. Det sitter litt langt inne, disse store valgene i livet. Anonymkode: c473b...c65
Delfin82 Skrevet 18. februar 2022 #13 Skrevet 18. februar 2022 Kjenner meg igjen. Jeg gjorde alt. Både med baby og hus. Og vi kranglet i tillegg om alt. Da mener jeg ALT Jeg valgte å gå, ikke bare pga husarbeidet. Men fordi han ikke brydde seg om hvordan jeg hadde det hjemme. De få positive stundene vi hadde veide til slutt ikke opp for alt det negative. Nå har jeg hatt ny samboer i mange år. På disse årene så har vi kranglet like mange ganger som jeg og min eks gjorde på 2-3 dager. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #14 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg er mer eller mindre alenemor, samtidig skal samboeren min slenge rundt seg med dritt. Så jeg føler jeg er alenemor til 2 barn. Alle som er alenemødre eller fedre vet hva jeg prater om når man gjør ALT. Ikke bare levere/hente i bhg, lage middag og legging men alle de små tingene som krever mye i som alt av husarbeid, planlegging og ordning for at ting går opp i hverdagen. Så når jeg allerede føler at jeg gjør alt, så skal samboeren min slenge klær, ting/tang og skittenkopper rundt omkring. Noe jeg føler som merarbeid! Jeg har tatt det opp mange ganger, til ingen nytte. Han blir heller sur og skal lage en krangel om det, så det blir til at jeg unngår det og heller gjør alt slik at ting blir «lettere» for meg selv. Jeg rydder hele tiden litt slik at det ikke blir et kaos som krever flere timers opprydding, eller vasker alltid litt klær isteden for å ende opp med 10 hauger. Vasker badet 1 gang i uka slik at jeg selv ikke syns det er ekkelt å gå på egen do osv… Er det virkelig mulig å bidra så forferdelig lite? Å hvorfor må det bli krangling når den ene gjør 90% mer enn den andre? Når han virkelig MÅ så får han det til, så jeg forstår ikke annet enn at det er latskap og lite respekt? Anonymkode: c473b...c65 Han respekterer deg ikke. Han gidder ikke gjøre noe, fordi han vet at du likevel gjør det. Og så klager han sikkert fordi du "maser". Sånne menn er som barn og hundevalper: De tester ut grenser. Hvor går grensen din? Anonymkode: 0e32a...431 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #15 Skrevet 18. februar 2022 Delfin82 skrev (1 minutt siden): Kjenner meg igjen. Jeg gjorde alt. Både med baby og hus. Og vi kranglet i tillegg om alt. Da mener jeg ALT Jeg valgte å gå, ikke bare pga husarbeidet. Men fordi han ikke brydde seg om hvordan jeg hadde det hjemme. De få positive stundene vi hadde veide til slutt ikke opp for alt det negative. Nå har jeg hatt ny samboer i mange år. På disse årene så har vi kranglet like mange ganger som jeg og min eks gjorde på 2-3 dager. Det er det jeg kjenner på, de positive stundene veier ikke opp lengre.. så bra å høre at du har det fint nå, at det er håp om det skulle gå dårlig. Anonymkode: c473b...c65
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #16 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han respekterer deg ikke. Han gidder ikke gjøre noe, fordi han vet at du likevel gjør det. Og så klager han sikkert fordi du "maser". Sånne menn er som barn og hundevalper: De tester ut grenser. Hvor går grensen din? Anonymkode: 0e32a...431 Grensen min går vel her, når jeg er desperat nok til å spørre andre om det virkelig er håp for å redde noe. Anonymkode: c473b...c65
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #17 Skrevet 18. februar 2022 Jeg hadde tatt kontakt med familievernkontoret og bedt om time der. Bare fordi det er barn i bildet. Uten felles barn hadde jeg bare dumpa ham. For meg er det noe veldig nedverdigende med å måtte kjempe for å få litt respekt av den som liksom skal elske meg. Er respekten borte så gidder jeg ikke. Da er utgangspunktet at jeg ikke har gjort noe som skal medføre at partner mister respekten for meg. Anonymkode: 8eeee...cbf 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #18 Skrevet 18. februar 2022 Han bryr seg ikke om deg og har null respekt for deg. En person som er glad i deg vil ikke oppføre seg slik. Han har hushjelp, og vet at han bare kan bråke litt for å få være i fred. familievernkontoret, nuh! Å om det ikke funker så er det bare å si takk og farvel til slasken. Anonymkode: 520c6...be9
Delfin82 Skrevet 18. februar 2022 #19 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er det jeg kjenner på, de positive stundene veier ikke opp lengre.. så bra å høre at du har det fint nå, at det er håp om det skulle gå dårlig. Anonymkode: c473b...c65 Jeg personlig har ikke angret ett sekund. Har ett mye mer harmonisk liv. Og det skal sis at jeg føler samboeren min nå godt kan gjøre mer hjemme. MEN han gjør andre ting som veier opp for at han ikke er så huslig
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #20 Skrevet 18. februar 2022 Gå nå. Det blir ikke bedre. Lettere å gå når dere bare har et barn enn to-tre. Anonymkode: b32e4...ef9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå