AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #221 Del Skrevet 18. februar 2022 Chiyo skrev (2 minutter siden): Men du gir veldig lite forklaring. Du sier at det er det kristne tror, men du pålegger alle kristne din tolkning. Da må du forklare og vise til kilder. Hvorfor tar de andre kristne feil? Kristne tror og følger det jeg skriver. Anonymkode: 1c3ab...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #222 Del Skrevet 18. februar 2022 51 minutter siden, AnonymBruker said: De fleste kristne trossamfunn er heldigvis imot det. Kun kirken har innført det etter press fra homolobbyen og politikerne mot medlemmenes vilje. Anonymkode: 1c3ab...edb Hva tenker du om at du bruker samme type retorikk som nazistene i den nordiske motstandsbevegelsen. Homolobby: https://www.aftenposten.no/norge/i/mq9gv/hoeyreekstrem-demonstrasjon-i-kristiansand-politiet-ville-ikke-gripe Anonymkode: d845a...2ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 18. februar 2022 #223 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva tenker du om at du bruker samme type retorikk som nazistene i den nordiske motstandsbevegelsen. Homolobby: https://www.aftenposten.no/norge/i/mq9gv/hoeyreekstrem-demonstrasjon-i-kristiansand-politiet-ville-ikke-gripe Anonymkode: d845a...2ff Hva tenker du om at du puster akkurat som nordisk motstandsbevegelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #224 Del Skrevet 18. februar 2022 2 minutter siden, Jaconandersen said: Hva tenker du om at du puster akkurat som nordisk motstandsbevegelse? At det er den enesten jeg har til felles med dem. Anonymkode: d845a...2ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #225 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva tenker du om at du bruker samme type retorikk som nazistene i den nordiske motstandsbevegelsen. Homolobby: https://www.aftenposten.no/norge/i/mq9gv/hoeyreekstrem-demonstrasjon-i-kristiansand-politiet-ville-ikke-gripe Anonymkode: d845a...2ff Begrepet homolobby oppstod ikke med dem. Det stjal de fra andre igjen. Altså irrelevant og dårlig forsøk på hitling fra din side. Du hadde ingen argument om saken altså? Anonymkode: 1c3ab...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #226 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva tenker du om at du bruker samme type retorikk som nazistene i den nordiske motstandsbevegelsen. Homolobby: https://www.aftenposten.no/norge/i/mq9gv/hoeyreekstrem-demonstrasjon-i-kristiansand-politiet-ville-ikke-gripe Anonymkode: d845a...2ff Selvfølgelig AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gir dere svar på hatet og intoleransen dere kommer med mot kristne. Det må dere altså tåle uten å bli krenket. Vil dere ha en refelektert, saklig debatt så begynn med dere selv. Anonymkode: 1c3ab...edb Vil du ha en reflektert, saklig debatt må du forstå at alle kristne ikke deler din tolkning av Bibelen. Det er ingenting som tilsier at din tolkning er den eneste rette, og du viser en voldsom intoleranse mot andre kristne. Anonymkode: b64f9...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #227 Del Skrevet 18. februar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Begrepet homolobby oppstod ikke med dem. Det stjal de fra andre igjen. Altså irrelevant og dårlig forsøk på hitling fra din side. Du hadde ingen argument om saken altså? Anonymkode: 1c3ab...edb Hvor stjal de det? Jeg bare registerer at det er et begrep som blir brukt av ulike grupperinger som av ulike årsaker ikke liker "homolobbyen". Hvilken sak? Det burde vel være åpenbart på nåværende tidspunkt at jeg mener at ekteskap er for alle kjønn og par. Anonymkode: d845a...2ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 18. februar 2022 #228 Del Skrevet 18. februar 2022 Vi er i år 2022 og det er bare bra at kirken har modernisert seg. Vi har vokst og utviklet våre verdier som mennesker og behandler våre medmennesker som likestilte, kristen eller ateist, homofil/lesbisk/bifil eller heterofil osv. Og jeg liker å vri dette andre veien når enkelte kristne er så voldsomt i mot homofile - kristne og bibelen sier at mennesket er skapt i Guds bilde. Det inkluderer alle, inkludert de som er skeive, uansett hvordan man vrir og vender på det. Gud har skapt dem sånn. Jeg er heller ikke kristen, men hvis det finnes en Gud, så har han skapt homofile i sitt bilde også. For meg gjør det absolutt ingenting at homofile kan gifte seg i kirken. Som sagt så er vi 2022 nå og det er flott at kirken inkluderer de 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #229 Del Skrevet 18. februar 2022 Kittykat skrev (7 minutter siden): Jeg er heller ikke kristen, men hvis det finnes en Gud, så har han skapt homofile i sitt bilde også. For meg gjør det absolutt ingenting at homofile kan gifte seg i kirken Nei, selvsagt synes ikke de som ikke tror selv at det er noe problem. For oss kristne er det et angrep på våre verdier og vår religion og meningsløst at de absolutt skal gifte seg i vår kirke når de ikke engang tror på Gud selv. De kan gifte seg borgerlig om de absolutt skal gifte seg, i vår kirke har de ingenting å gjøre. Akkurat slik ingen har rett til å ta seg inn i ditt hus om du ikke ønsker dem der. Anonymkode: 1c3ab...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 18. februar 2022 #230 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kristne tror og følger det jeg skriver. Anonymkode: 1c3ab...edb Det er sjukt ensidig. Det tror jeg ikke på en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 18. februar 2022 #231 Del Skrevet 18. februar 2022 Jaconandersen skrev (2 timer siden): Det står ikke i bibelen om verken hekser, at en skal brenne dem eller drepe dem. Dette er en ikke-religiøs tradisjon. 2 mosebok 22:18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 18. februar 2022 #232 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei, selvsagt synes ikke de som ikke tror selv at det er noe problem. For oss kristne er det et angrep på våre verdier og vår religion og meningsløst at de absolutt skal gifte seg i vår kirke når de ikke engang tror på Gud selv. De kan gifte seg borgerlig om de absolutt skal gifte seg, i vår kirke har de ingenting å gjøre. Akkurat slik ingen har rett til å ta seg inn i ditt hus om du ikke ønsker dem der. Anonymkode: 1c3ab...edb Hva kristne gjør innenfor husets fire vegger er opp til dem og de har full rett til å bestemme hvem som skal inn i huset sitt. Men kirken er et offentlig sted og dermed ser jeg på en kirke som "allemanns eie", hvis du skjønner. Jeg mener ikke å diskriminere religionen din, altså. Men en kirke er jo et offentlig sted og åpen for alle. Selv om jeg ikke tror på din Gud, så kan jeg se saken fra begge sider. Men så er det sånn i Norge at homofile kan gifte seg i kirken. Men hvis man, som du sier, ikke tror på Gud, så burde jo ikke en mann og kvinne gifte seg i kirken heller, hvis de ikke tror på Gud. Ei burde foreldre døpe barnet sitt i kirken hvis de ikke tror på Gud og ikke burde man ha begravelse i kirken hvis man ikke tror på Gud osv. Jeg vet jeg er pirkete nå. Og nei, jeg er ikke kristen, men er agnostisk teist, som betyr at jeg tror det finnes i allefall en Gud, men jeg kan ikke vite hvem eller hva den Guden er. Jeg tror at det finnes en høyere makt, men ikke nødvendigvis Gud som omtales i bibelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #233 Del Skrevet 18. februar 2022 Kittykat skrev (3 minutter siden): Hva kristne gjør innenfor husets fire vegger er opp til dem og de har full rett til å bestemme hvem som skal inn i huset sitt. Men kirken er et offentlig sted og dermed ser jeg på en kirke som "allemanns eie", hvis du skjønner. Jeg mener ikke å diskriminere religionen din, altså. Men en kirke er jo et offentlig sted og åpen for alle. Selv om jeg ikke tror på din Gud, så kan jeg se saken fra begge sider. Men så er det sånn i Norge at homofile kan gifte seg i kirken. Nei, kirken tilhører den norske kirke og de har sin fulle rette til å begrense hvem som får komme dit og hvem som får inngå ekteskap i deres kirker. Dette står i grunnloven og menneskerettighetene. Anonymkode: 1c3ab...edb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 18. februar 2022 #234 Del Skrevet 18. februar 2022 Av samme grunn som heterofile 🤷🏻♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabokjerringen Skrevet 18. februar 2022 #235 Del Skrevet 18. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, dette var ateistiske handlinger, det står ingenting om heksebrenning i Bibelen. Hvorfor lyver du? Anonymkode: 1c3ab...edb Les hva jeg skrev før du kommenterer! Jeg sa ikke at det står i Bibelen. Det jeg sa var at en gang i tiden var slike forferdelige handlinger ok for kirken. Det har heldigvis endret seg. Ihvertfall her. Endret 18. februar 2022 av Nabokjerringen Glemte noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #236 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, kirken tilhører den norske kirke og de har sin fulle rette til å begrense hvem som får komme dit og hvem som får inngå ekteskap i deres kirker. Dette står i grunnloven og menneskerettighetene. Anonymkode: 1c3ab...edb Og den norske kirke har bestemt at homofile kan inngå ekteskap hos dem. Anonymkode: b64f9...4d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #237 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og den norske kirke har bestemt at homofile kan inngå ekteskap hos dem. Anonymkode: b64f9...4d9 Etter trussler og press fra homolobbyen og poliitkerne, ikke av egen vilje. Var det opp til medlemmene ville de aldri fått slippe inn i vår kirke. Anonymkode: 1c3ab...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 19. februar 2022 #238 Del Skrevet 19. februar 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, latterliggjøring, nedsettende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjueto Skrevet 19. februar 2022 #239 Del Skrevet 19. februar 2022 Kittykat skrev (14 timer siden): Og jeg liker å vri dette andre veien når enkelte kristne er så voldsomt i mot homofile - kristne og bibelen sier at mennesket er skapt i Guds bilde. Det inkluderer alle, inkludert de som er skeive, uansett hvordan man vrir og vender på det. Gud har skapt dem sånn. Jeg er heller ikke kristen, men hvis det finnes en Gud, så har han skapt homofile i sitt bilde også. Så alt man gjør er greit fordi man er skapt sånn? Alle mennesker er skapt i Guds bilde, og da er alt man gjør greit uansett? Seksuelt misbruk av små barn er greit fordi pedofile er skapt sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. februar 2022 #240 Del Skrevet 19. februar 2022 lurven skrev (På 18.2.2022 den 9.24): Ja jeg synes også at det er rart, er ikke i mot at de kan gifte seg, men ikke i kirken fordi det går i mot det kirken egentlig skal stå for. Men det føyer seg jo bare inn i rekken av kompromisser kirken har gjort gjennom århundrene. Kristendommen har vel blitt ganske utvannet men kirken bør jo ikke stå for noe som er negativt. Er bare bra om kirken aksepterer homofili,mtp at kristendommen er så opptatt av kjærlighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå