Gå til innhold

Hvorfor må homofile gifte seg i kirken.

Sommer2464

Anbefalte innlegg

sofiemyr skrev (På 25.2.2022 den 10.06):

Du unngikk spørsmålet mitt 🙏 Hvorfor vil noen la seg vigsle i et gudshus hvor det pr def blir sett ned på?

Det samme kan man spørre svært mange heterofile om også. Hvorfor vil ikke-kristne heterofile som synder hver eneste dag gifte seg i kirken? 

Anonymkode: 92044...31e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonymburker skrev (1 time siden):

På tide å avskaffe religion totalt sett, syns jeg.

Kommer ikke til å skje, religiøsiteten er på vei opp, og andelen ateister på vei ned i verden. Så med mindre ateistene begynner med folkemord slik dere gjør i statsateistiske Kina over hele verden har religion kommet for å bli.

Anonymkode: 1c3ab...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det samme kan man spørre svært mange heterofile om også. Hvorfor vil ikke-kristne heterofile som synder hver eneste dag gifte seg i kirken? 

Mange va disse gifter seg vel borgerlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kommer ikke til å skje, religiøsiteten er på vei opp, og andelen ateister på vei ned i verden. Så med mindre ateistene begynner med folkemord slik dere gjør i statsateistiske Kina over hele verden har religion kommet for å bli.

Dere faktisk😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt enig - og spørsmålet er like legitimt den veien - hvorfor vil noen la seg via i et gudshus som har en religion som fordømmer deres egen livsførsel? Meget merkelig synes nå jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her har du litt rett men mest feil. Religion er på tur opp i deler av verden hvor befolkningen har det vanskelig - spesielt Afrika har stor tilslutning til nykristne bevegelser. I "vår" del av verden er det nokså annerledes - åpne feks Netflix og du vil se ganske kjapt hvor vi er tunet -> og det er ikke til rosa skyer med harpespilling. Vi nærmest driter i den samme guden vi selv fant opp når ting var vanskelig - og kanskje det er greit nok? Han har ikke gjort stort for oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sofiemyr skrev (5 timer siden):

Her har du litt rett men mest feil. Religion er på tur opp i deler av verden hvor befolkningen har det vanskelig - spesielt Afrika har stor tilslutning til nykristne bevegelser. I "vår" del av verden er det nokså annerledes - åpne feks Netflix og du vil se ganske kjapt hvor vi er tunet -> og det er ikke til rosa skyer med harpespilling. Vi nærmest driter i den samme guden vi selv fant opp når ting var vanskelig - og kanskje det er greit nok? Han har ikke gjort stort for oss...

Det øker i vår del av verden også, takket være konservative kristne som føder flere barn og innvandring og konverteringer til Islam. Gud er ikke oppfunnet, det vet vitenskapsfolk også, kun vitenskapsfiendtlige ateister hevder dette. Gud har gitt alle mennesker muligheten til evig liv, din utakknemlighet endrer ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det øker i vår del av verden også, takket være konservative kristne som føder flere barn og innvandring og konverteringer til Islam. Gud er ikke oppfunnet, det vet vitenskapsfolk også, kun vitenskapsfiendtlige ateister hevder dette. Gud har gitt alle mennesker muligheten til evig liv, din utakknemlighet endrer ikke dette.

Takk du - etter å ha vært pinsevenn i 20 år og deretter JV i 20 så tenker jeg at jeg har rett på min egen mening akkurat der. Det kan godt være at det finnes "noe" der ute men det er ikke en ørkengud som startet hele greia si nede i midt-østen for 3500 år siden og til og med lot sine undersåtter tro at det var "hele verden"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Mange va disse gifter seg vel borgerlig?

de fleste gifter seg i kirka oga tradisjon, døper og konfirmerer barna sine og KUN pga tradisjon. Er kjempevanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sofiemyr skrev (12 timer siden):

Takk du - etter å ha vært pinsevenn i 20 år og deretter JV i 20 så tenker jeg at jeg har rett på min egen mening akkurat der. Det kan godt være at det finnes "noe" der ute men det er ikke en ørkengud som startet hele greia si nede i midt-østen for 3500 år siden og til og med lot sine undersåtter tro at det var "hele verden"...

Det er din påstand, vitenskapen viser noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er din påstand, vitenskapen viser noe annet

Vitenskapelige bevis på at Bibelen eller Koranens Gud eksisterer? Kjør på 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...