Gå til innhold

Hvorfor må homofile gifte seg i kirken.

Sommer2464

Anbefalte innlegg

Chiyo skrev (2 minutter siden):

Men du gir veldig lite forklaring. Du sier at det er det kristne tror, men du pålegger alle kristne din tolkning. Da må du forklare og vise til kilder.

Hvorfor tar de andre kristne feil? 

Kristne tror og følger det jeg skriver.

Anonymkode: 1c3ab...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste kristne trossamfunn er heldigvis imot det. Kun kirken har innført det etter press fra homolobbyen og politikerne mot medlemmenes vilje.

Hva tenker du om at du bruker samme type retorikk som nazistene i den nordiske motstandsbevegelsen.

Homolobby: https://www.aftenposten.no/norge/i/mq9gv/hoeyreekstrem-demonstrasjon-i-kristiansand-politiet-ville-ikke-gripe

Anonymkode: d845a...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jaconandersen
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva tenker du om at du bruker samme type retorikk som nazistene i den nordiske motstandsbevegelsen.

Homolobby: https://www.aftenposten.no/norge/i/mq9gv/hoeyreekstrem-demonstrasjon-i-kristiansand-politiet-ville-ikke-gripe

Hva tenker du om at du puster akkurat som nordisk motstandsbevegelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jaconandersen said:

Hva tenker du om at du puster akkurat som nordisk motstandsbevegelse?

At det er den enesten jeg har til felles med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Begrepet homolobby oppstod ikke med dem. Det stjal de fra andre igjen. Altså irrelevant og dårlig forsøk på hitling fra din side. Du hadde ingen argument om saken altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gir dere svar på hatet og intoleransen dere kommer med mot kristne. Det må dere altså tåle uten å bli krenket. Vil dere ha en refelektert, saklig debatt så begynn med dere selv. 

Vil du ha en reflektert, saklig debatt må du forstå at alle kristne ikke deler din tolkning av Bibelen. Det er ingenting som tilsier at din tolkning er den eneste rette, og du viser en voldsom intoleranse mot andre kristne.

Anonymkode: b64f9...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Begrepet homolobby oppstod ikke med dem. Det stjal de fra andre igjen. Altså irrelevant og dårlig forsøk på hitling fra din side. Du hadde ingen argument om saken altså?

Hvor stjal de det?

Jeg bare registerer at det er et begrep som blir brukt av ulike grupperinger som av ulike årsaker ikke liker "homolobbyen".

Hvilken sak? Det burde vel være åpenbart på nåværende tidspunkt at jeg mener at ekteskap er for alle kjønn og par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i år 2022 og det er bare bra at kirken har modernisert seg. Vi har vokst og utviklet våre verdier som mennesker og behandler våre medmennesker som likestilte, kristen eller ateist, homofil/lesbisk/bifil eller heterofil osv. 

Og jeg liker å vri dette andre veien når enkelte kristne er så voldsomt i mot homofile - kristne og bibelen sier at mennesket er skapt i Guds bilde. Det inkluderer alle, inkludert de som er skeive, uansett hvordan man vrir og vender på det. Gud har skapt dem sånn.  

Jeg er heller ikke kristen, men hvis det finnes en Gud, så har han skapt homofile i sitt bilde også. For meg gjør det absolutt ingenting at homofile kan gifte seg i kirken. Som sagt så er vi 2022 nå og det er flott at kirken inkluderer de 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittykat skrev (7 minutter siden):

Jeg er heller ikke kristen, men hvis det finnes en Gud, så har han skapt homofile i sitt bilde også. For meg gjør det absolutt ingenting at homofile kan gifte seg i kirken

Nei, selvsagt synes ikke de som ikke tror selv at det er noe problem. For oss kristne er det et angrep på våre verdier og vår religion og meningsløst at de absolutt skal gifte seg i vår kirke når de ikke engang tror på Gud selv. De kan gifte seg borgerlig om de absolutt skal gifte seg, i vår kirke har de ingenting å gjøre. Akkurat slik ingen har rett til å ta seg inn i ditt hus om du ikke ønsker dem der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kristne tror og følger det jeg skriver.

Det er sjukt ensidig. Det tror jeg ikke på en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaconandersen skrev (2 timer siden):

Det står ikke i bibelen om verken hekser, at en skal brenne dem eller drepe dem. Dette er en ikke-religiøs tradisjon.

2 mosebok 22:18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, selvsagt synes ikke de som ikke tror selv at det er noe problem. For oss kristne er det et angrep på våre verdier og vår religion og meningsløst at de absolutt skal gifte seg i vår kirke når de ikke engang tror på Gud selv. De kan gifte seg borgerlig om de absolutt skal gifte seg, i vår kirke har de ingenting å gjøre. Akkurat slik ingen har rett til å ta seg inn i ditt hus om du ikke ønsker dem der.

Hva kristne gjør innenfor husets fire vegger er opp til dem og de har full rett til å bestemme hvem som skal inn i huset sitt. Men kirken er et offentlig sted og dermed ser jeg på en kirke som "allemanns eie", hvis du skjønner. Jeg mener ikke å diskriminere religionen din, altså. Men en kirke er jo et offentlig sted og åpen for alle. Selv om jeg ikke tror på din Gud, så kan jeg se saken fra begge sider. Men så er det sånn i Norge at homofile kan gifte seg i kirken. 

Men hvis man, som du sier, ikke tror på Gud, så burde jo ikke en mann og kvinne gifte seg i kirken heller, hvis de ikke tror på Gud. Ei burde foreldre døpe barnet sitt i kirken hvis de ikke tror på Gud og ikke burde man ha begravelse i kirken hvis man ikke tror på Gud osv. Jeg vet jeg er pirkete nå.  

Og nei, jeg er ikke kristen, men er agnostisk teist, som betyr at jeg tror det finnes i allefall en Gud, men jeg kan ikke vite hvem eller hva den Guden er. Jeg tror at det finnes en høyere makt, men ikke nødvendigvis Gud som omtales i bibelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittykat skrev (3 minutter siden):

Hva kristne gjør innenfor husets fire vegger er opp til dem og de har full rett til å bestemme hvem som skal inn i huset sitt. Men kirken er et offentlig sted og dermed ser jeg på en kirke som "allemanns eie", hvis du skjønner. Jeg mener ikke å diskriminere religionen din, altså. Men en kirke er jo et offentlig sted og åpen for alle. Selv om jeg ikke tror på din Gud, så kan jeg se saken fra begge sider. Men så er det sånn i Norge at homofile kan gifte seg i kirken. 

Nei, kirken tilhører den norske kirke og de har sin fulle rette til å begrense hvem som får komme dit og hvem som får inngå ekteskap i deres kirker. Dette står i grunnloven og menneskerettighetene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, dette var ateistiske handlinger, det står ingenting om heksebrenning i Bibelen. Hvorfor lyver du?

Les hva jeg skrev før du kommenterer! Jeg sa ikke at det står i Bibelen. Det jeg sa var at en gang i tiden var slike forferdelige handlinger ok for kirken. Det har heldigvis endret seg. Ihvertfall her. 

Endret av Nabokjerringen
Glemte noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, kirken tilhører den norske kirke og de har sin fulle rette til å begrense hvem som får komme dit og hvem som får inngå ekteskap i deres kirker. Dette står i grunnloven og menneskerettighetene. 

Og den norske kirke har bestemt at homofile kan inngå ekteskap hos dem. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og den norske kirke har bestemt at homofile kan inngå ekteskap hos dem. 

Etter trussler og press fra homolobbyen og poliitkerne, ikke av egen vilje. Var det opp til medlemmene ville de aldri fått slippe inn i vår kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, latterliggjøring, nedsettende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittykat skrev (14 timer siden):

Og jeg liker å vri dette andre veien når enkelte kristne er så voldsomt i mot homofile - kristne og bibelen sier at mennesket er skapt i Guds bilde. Det inkluderer alle, inkludert de som er skeive, uansett hvordan man vrir og vender på det. Gud har skapt dem sånn.  

Jeg er heller ikke kristen, men hvis det finnes en Gud, så har han skapt homofile i sitt bilde også. 

Så alt man gjør er greit fordi man er skapt sånn? Alle mennesker er skapt i Guds bilde, og da er alt man gjør greit uansett? Seksuelt misbruk av små barn er greit fordi pedofile er skapt sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurven skrev (På 18.2.2022 den 9.24):

Ja jeg synes også at det er rart, er ikke i mot at de kan gifte seg, men ikke i kirken fordi det går i mot det kirken egentlig skal stå for. 

Men det føyer seg jo bare inn i rekken av kompromisser kirken har gjort gjennom århundrene. Kristendommen har vel blitt ganske utvannet

men kirken bør jo ikke stå for noe som er negativt. Er bare bra om kirken aksepterer homofili,mtp at kristendommen er så opptatt av kjærlighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...