Gå til innhold

Hvorfor må homofile gifte seg i kirken.

Sommer2464

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen problemer med at homofile gifter seg i kirken. De fleste som har kirkebryllup er jo ikke troende heller, de gjør det bare av tradisjon.

Giftet meg på rådhuset selv, fordi jeg vil ikke ha en velsignelse jeg ikke tror på.

Anonymkode: a3bb7...9bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kristne har en PLIKT til å sørge for at Guds vilje skjer på jorden og spre Hans ord. Dvs. å bekjempe homofili og annen synd. Derfor har ikke homofile noe å gjøre i kirken da deres handlinger er syndig og går i mot Guds vilje.Man kan ikke være kristen og samtidig aktivt eller passivt støtte homofili og ekteskap for homofile.

Anonymkode: 1c3ab...edb

Hvem kristne er det som vet hva Guds vilje er? Alle kristne er ikke enige om hva som er rett og galt. Hva med de som tror Guds vilje ene og alene er kjærlighet? Hvordan kan kjærlighet være feil? 

Jeg tror at kjærlighetens vei er Guds vilje. Å utestenge / utrydde noe er ikke kjærlighet, og kan i mine øyne umulig være Guds vilje. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kristne kjemper naturligvis imot syndige handlinger, det vil vi fortsette med den enden. Kristne føder også flere barn og vil derfor øke over tid, det er ateistene og deres syndige livsstil og meninger som vil dø ut, heldigvis.

Barna til kristne blir ikke automatisk kristne, ikke i den tiden vi lever i der uendelige mengder informasjon er tilgjengelig for deg når som helst. Økt kunnskap gir økt evne til refleksjon og økt intelligens og da er det mindre sannsynlig at de blir kristne.

Anonymkode: 1b8d6...ef7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva er "kristendommen"? 

Mener du en eller flere av firmaene/kirkesamfunnene? Eller selve den fiktive myten "kristendom"? For en fiksjon verken liker eller misliker folk. Å si at en myte/fiksjon misliker homofile er både irrelevant og logisk umulig. Fiksjonen er en fiksjon og har verken meninger eller følelser.

Anonymkode: ae443...6a8

Selve religionen slik den var da den kom som Guds budskap.

Anonymkode: 1186a...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaconandersen skrev (30 minutter siden):

Nordmenn er idioter, så om ingen av dem var kristne, hadde det ikke forundre meg...

Hadde det vært greit at noen hadde sagt at f eks "indere er idioter", eller er det rasisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selve religionen slik den var da den kom som Guds budskap.

Guds budskap var ikke noe som kom for lenge siden. Det kanaliseres informasjon fra Gud hver enste dag. Har aldri hørt om kanaliseringer som oppmuntrer mennesker til å diskriminere / utestenge andre. Tvert i mot. 

Bibelen er en bok som er skrevet av mennesker. Det er veldig viktig å huske på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kristne har en PLIKT til å sørge for at Guds vilje skjer på jorden og spre Hans ord. Dvs. å bekjempe homofili og annen synd. Derfor har ikke homofile noe å gjøre i kirken da deres handlinger er syndig og går i mot Guds vilje.Man kan ikke være kristen og samtidig aktivt eller passivt støtte homofili og ekteskap for homofile.

Da kan vi kanskje begynne å bekjempe annen synd som er 1000 ganger verre enn at to voksne er i et gjensidig samtykkende kjærlighetsforhold med hverandre. 

videre bekjempe synding mot De ti bud. De som missbruker Guds navn.... At to menn lever sammen i kjærlighet plager Ham sikkert mindre enn alle OMG osv. Pg alle som jobber på hviledagen eller er på kafe en søndag og bidrar til at noen andre må jobbe på hviledagen. Jeg tenker vi får forsøke å få folk til å leve etter De ti bud før vi krever at de skal klare resten av Bibelen. Mener å huske at homofili ikke er nevnt i De ti bud. 

Hvem er vi til å bestemme at en tilfeldig utvalgt setning i Bibelen om en bitteliten gruppe skal være viktigere enn DE TI BUD? Skilsmisseraten er vel ganske høy, og da er vi innom sjette bud. Det er mye å ta av før vi trenger å bruke energi på å stenge ute de homofile altså.

Anonymkode: 02be7...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rytz skrev (4 minutter siden):

Guds budskap var ikke noe som kom for lenge siden. Det kanaliseres informasjon fra Gud hver enste dag. Har aldri hørt om kanaliseringer som oppmuntrer mennesker til å diskriminere / utestenge andre. Tvert i mot. 

Bibelen er en bok som er skrevet av mennesker. Det er veldig viktig å huske på det. 

Ja budskapet og den er dessverre endret av menneskene gjennom tidene. Det er ikke slik det ble gitt av Gud. Homofili er et prakteksempel på endringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Homofili er like moralsk forkastelig idag som det var på bibelens tid og strider fortsatt med kristendommen. At DNK ble tvunget til å vie homofile grunnet press fra politikerne mens alle andre nekter sier jo sitt.

Sneversynt, gammeldags og dømmende. Ikke rart kirken har raskt økende frafall av medlemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja budskapet og den er dessverre endret av menneskene gjennom tidene. Det er ikke slik det ble gitt av Gud. Homofili er et prakteksempel på endringene.

Du kan umulig vite hva Guds budskap var den gangen (antar du mener da på Jesu tid), og du kan umulig vite i hvilken grad budskapet er et tvistet gjennom oppfatninger og holdninger på denne tiden. Jeg tenker det er en stor sjanse for at bibelens innhold ikke er Guds rene budskap, men også infisert med politisk agenda. Det har "kristendommen" aldri vært fritt fra, så er ikke det høyst sannsynlig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Homofili er like moralsk forkastelig idag som det var på bibelens tid og strider fortsatt med kristendommen. At DNK ble tvunget til å vie homofile grunnet press fra politikerne mens alle andre nekter sier jo sitt.

Hvorfor er homofili moralsk forkastelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg synes det er litt merkelig at de fleste i denne tråden med sterke negative holdninger mot homofile skriver under anonym? Hva er det som gjør at dere ikke klarer å stå mer for deres meninger enn som så? Jeg mistenker at dere skjønner at det er noe som skurrer ved slike holdninger. 

Mistenker også at enkelte bruker kristendommen som et sverd mot homofile, når det egentlig handler om langt mer personlige faktorer. Slik at hvis man tar kristendommen ut av ligningen, så er de samme holdningene fremdeles til stede. 

Eller er det bare trolling?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Homofili har alltid vært en synd, det er ikke noe mennesker har kommet opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (18 minutter siden):

Sneversynt, gammeldags og dømmende. Ikke rart kirken har raskt økende frafall av medlemmer. 

Niks, ingenting av det jeg skriver er noe av dette. At enkelte blir krenket lever jeg godt med, ateistiske homofiles meninger betyr ingenting uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar vi fortsatt skal følge denne også da? 

Femte mosebok, 22:20-21

Men dersom beskyldningen er sann, hvis det ikke finnes tegn på at jenta var jomfru, da skal de føre henne ut foran døren til farens hus, og mennene i byen skal steine henne i hjel.

Anonymkode: 2ca52...8d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jaconandersen skrev (2 timer siden):

Det står ingen ting i bibelen om heksebrenning. Det var en kulturell ting i Europa, som nok har eksistert lenge før kristendommen kom.

Det står riktignok ikke at man skal brenne hekser, men at man skal drepe dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jaconandersen
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Antar vi fortsatt skal følge denne også da? 

Femte mosebok, 22:20-21

Men dersom beskyldningen er sann, hvis det ikke finnes tegn på at jenta var jomfru, da skal de føre henne ut foran døren til farens hus, og mennene i byen skal steine henne i hjel.

Anonymkode: 2ca52...8d9

Kristne trenger ikke å følge Moses sine lover.

Endret av Jaconandersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Niks, ingenting av det jeg skriver er noe av dette. At enkelte blir krenket lever jeg godt med, ateistiske homofiles meninger betyr ingenting uansett.

Er ikke homofil. At man ikke er homofil betyr ikke automatisk at man dømmer de som er homofile. Jeg syntes homofile er mennesker på lik linje med resten av oss og ikke fortjener fordomsfull dømming eller diskriminering. Hvem er du til å dømme andre? Og ikke minst; en som er dømmende er sannsynligvis det på generell basis og ikke bare ovenfor en gruppe. Dvs du har forbedringspotensiale når det kommer til selvutvikling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
lurven skrev (4 minutter siden):

Det står riktignok ikke at man skal brenne hekser, men at man skal drepe dem

Heksebrenningen var en stor tragedie i norsk historie. Kristendommen har ført mye død og lidelse med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...