Gjest Jaconandersen Skrevet 18. februar 2022 #141 Del Skrevet 18. februar 2022 Humorist1 skrev (Akkurat nå): Nå håner du... det var fy fy ifølge paulus Å beskrive virkeligheten kan virke som et hån, men det er ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humorist1 Skrevet 18. februar 2022 #142 Del Skrevet 18. februar 2022 Jaconandersen skrev (Akkurat nå): Å beskrive virkeligheten kan virke som et hån, men det er ikke det. Er vel litt forskjell på generalliseringer og virkligheten... men men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #143 Del Skrevet 18. februar 2022 Rytz skrev (Akkurat nå): Å gifte seg i kirken er mer tradisjon enn religion for de fleste i Norge. Jeg synes det er veldig trist og unødvendig at homofile ikke skal få være en del av norsk tradisjon bare fordi de elsker samme kjønn. Det er ingen menneskerett å gifte seg i kirken, de kan gifte seg borgerlig. Kristne gifter seg i kirken fordi de er kristne. Anonymkode: 1c3ab...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #144 Del Skrevet 18. februar 2022 Tone83 skrev (1 minutt siden): De kan mene hva de vil , men de kan ikke diskriminere mennesker. Det er ikke diskriminering mer enn det er å nekte noen adgang til huset ditt. Dette er kirkens indre sfære og ikke noe andre kan pålegge dem. Anonymkode: 1c3ab...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 18. februar 2022 #145 Del Skrevet 18. februar 2022 Rytz skrev (1 minutt siden): Å gifte seg i kirken er mer tradisjon enn religion for de fleste i Norge. Jeg synes det er veldig trist og unødvendig at homofile ikke skal få være en del av norsk tradisjon bare fordi de elsker samme kjønn. Samtidig må man til en viss grad kunne akseptere at kristne ikke ønsker at homofile skal gifte seg i kirken. Deres tro er at slikt er en synd, og den troen har de sin fulle rett til å ha. Fra mitt ståsted tenker at slike holdninger får være på deres kappe. Selv tror jeg at Gud elsker alt og alle, uansett. Ingenting er feil, men vi må stå til rette for våre handlinger og holdninger. Du misforstår. Gud elsker alle personer, men ingen personer er homofile. De bare utfører homofile handlinger. Gud elsker ikke alle handlinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humorist1 Skrevet 18. februar 2022 #146 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ingen menneskerett å gifte seg i kirken, de kan gifte seg borgerlig. Kristne gifter seg i kirken fordi de er kristne. Anonymkode: 1c3ab...edb Ja, og homofile kristne burde da få gifte seg i kirka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #147 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det du mener er at du ikke gidder å argumentere for din sak. Helt greit det. 11 år siden, etter det har man kunnet velge fritt om man vil melde seg inn eller ut. Anonymkode: 1c3ab...edb Man ble automatisk innmeldt ved fødsel frem til 2018 om en av foreldrene var innmeldt, og man kan fortsatt ikke melde seg ut på egenhånd før fylte 15år. https://www.human.no/aktuelt/slutt-pa-kirkens-registrering-av-udopte-barn Og om du ikke leste det jeg skrev, så har det vært skikkelig vanskelig for folk å få DNK til å goddta at folk ville melde seg ut, folk prøvde og prøvde gjentatte ganger -og selv etter mulighet for digital utmelding har det vist seg å ikke bli registrert hos alle. Men det har blitt enklere, det er riktig -det er vel derfor det er så mange som melder seg ut nå! Anonymkode: cbf05...574 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rytz Skrevet 18. februar 2022 #148 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ingen menneskerett å gifte seg i kirken, de kan gifte seg borgerlig. Kristne gifter seg i kirken fordi de er kristne. Anonymkode: 1c3ab...edb Homofile kan være kristne. Dessuten er det mange nordmenn som gifter seg som ikke er kristne, men som lever etter norske tradisjoner og kristne verdier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rytz Skrevet 18. februar 2022 #149 Del Skrevet 18. februar 2022 Jaconandersen skrev (3 minutter siden): Du misforstår. Gud elsker alle personer, men ingen personer er homofile. De bare utfører homofile handlinger. Gud elsker ikke alle handlinger. Dette er din sannhet, men den er ikke universal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #150 Del Skrevet 18. februar 2022 Humorist1 skrev (5 minutter siden): Ja, og homofile kristne burde da få gifte seg i kirka. Så enkelt er det! Anonymkode: b64f9...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #151 Del Skrevet 18. februar 2022 Over tid så vil homohaterne i kirken dø ut og over tid vil verden blir et bedre sted. Før var det kvinner som var problemet for dem og inntil nå har det vært homofile. Ser Øyvind Benestad er på korstog mot transer om dagen så antar at de er det nye hotte på nei-listen til "gode" kristne. Anonymkode: d845a...2ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 18. februar 2022 #152 Del Skrevet 18. februar 2022 Rytz skrev (1 minutt siden): Dette er din sannhet, men den er ikke universal. Det finnes ingen min eller din sannhet, det er bare en sannhet. Med andre ord er det min mening du sikter til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #153 Del Skrevet 18. februar 2022 Humorist1 skrev (8 minutter siden): Nå håner du... det var fy fy ifølge paulus Mye av oppførselen på kg er nok uglesett av Gud. La oss si at Gud mener homofili er synd. Vi er alle syndere på et vis. Jeg kjenner ingen som klarer å leve eksemplarisk etter skriften. Det står vel noe om å la den uten synd kaste den første sten. Den dagen de kaster ut alle andre syndere fra kirken, skal jeg akseptere at homofile blir kastet ut (jeg mener personlig ikke at homofili er synd). Forøvrig; Homofile kan også være kristne. Anonymkode: 02be7...baf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 18. februar 2022 #154 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Over tid så vil homohaterne i kirken dø ut og over tid vil verden blir et bedre sted. Før var det kvinner som var problemet for dem og inntil nå har det vært homofile. Ser Øyvind Benestad er på korstog mot transer om dagen så antar at de er det nye hotte på nei-listen til "gode" kristne. Anonymkode: d845a...2ff Da må de nok kvitte seg med bibelen først. For øvrig så skal det sies at kvinner som prester har vært med på å vanne ut kristendommen i Norge. Fordi kvinner av natur føyer seg lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 18. februar 2022 #155 Del Skrevet 18. februar 2022 Hadde det vært meg som var gay og skulle gifte meg i kirken hadde jeg gjort det som et fuck you til kirken og kristne, de som så inderlig ønsker at homofile skal leve hele livet sitt uten kjærlighet fra en partner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #156 Del Skrevet 18. februar 2022 Rytz skrev (18 minutter siden): Å gifte seg i kirken er mer tradisjon enn religion for de fleste i Norge. Jeg synes det er veldig trist og unødvendig at homofile ikke skal få være en del av norsk tradisjon bare fordi de elsker samme kjønn. Samtidig må man til en viss grad kunne akseptere at kristne ikke ønsker at homofile skal gifte seg i kirken. Deres tro er at slikt er en synd, og den troen har de sin fulle rett til å ha. Fra mitt ståsted tenker at slike holdninger får være på deres kappe. Selv tror jeg at Gud elsker alt og alle, uansett. Ingenting er feil, men vi må stå til rette for våre handlinger og holdninger. Kristne har en PLIKT til å sørge for at Guds vilje skjer på jorden og spre Hans ord. Dvs. å bekjempe homofili og annen synd. Derfor har ikke homofile noe å gjøre i kirken da deres handlinger er syndig og går i mot Guds vilje.Man kan ikke være kristen og samtidig aktivt eller passivt støtte homofili og ekteskap for homofile. Anonymkode: 1c3ab...edb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #157 Del Skrevet 18. februar 2022 5 minutter siden, Jaconandersen said: Da må de nok kvitte seg med bibelen først. For øvrig så skal det sies at kvinner som prester har vært med på å vanne ut kristendommen i Norge. Fordi kvinner av natur føyer seg lettere. Tekstene vil tolkes annerledes etter som tiden går. Man må huske at gud er en sosial konstruksjon skapt av menn en gang i tiden for å kontrollere andre og når verden forandrer seg vil religionen vannes ut etterhvert. Akkurat slik det bør være. Anonymkode: d845a...2ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #158 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Over tid så vil homohaterne i kirken dø ut og over tid vil verden blir et bedre sted. Før var det kvinner som var problemet for dem og inntil nå har det vært homofile. Ser Øyvind Benestad er på korstog mot transer om dagen så antar at de er det nye hotte på nei-listen til "gode" kristne. Anonymkode: d845a...2ff Kristne kjemper naturligvis imot syndige handlinger, det vil vi fortsette med den enden. Kristne føder også flere barn og vil derfor øke over tid, det er ateistene og deres syndige livsstil og meninger som vil dø ut, heldigvis. Anonymkode: 1c3ab...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #159 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tekstene vil tolkes annerledes etter som tiden går. Man må huske at gud er en sosial konstruksjon skapt av menn en gang i tiden for å kontrollere andre og når verden forandrer seg vil religionen vannes ut etterhvert. Akkurat slik det bør være. Anonymkode: d845a...2ff Religiøse øker som andel av befolkningen i verden, ateistene blir gamle og dør barnløse og vil dø ut over tid. Anonymkode: 1c3ab...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #160 Del Skrevet 18. februar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kristne har en PLIKT til å sørge for at Guds vilje skjer på jorden og spre Hans ord. Dvs. å bekjempe homofili og annen synd. Derfor har ikke homofile noe å gjøre i kirken da deres handlinger er syndig og går i mot Guds vilje.Man kan ikke være kristen og samtidig aktivt eller passivt støtte homofili og ekteskap for homofile. Anonymkode: 1c3ab...edb Tenker at folk med slike holdninger og som i tillegg har barn bør settes under lupen av barnevernet for å vurdere hvorvidt de er skikket til å være i nærheten av barn Anonymkode: d845a...2ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå