Gjest AnomynBruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Teksten skaper reaksjoner, den blir sett på som trusler om selvmord og manipulasjon. Hva mener du? https://730.no/tix-kritikk-emilie-tverbak/
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Syns den er fin og det er jo mange som har det sånn eller kan kjenne seg igjen. Det kan jo være en trøst for en del at det normaliseres at man kan ha sånne tanker og at tilogmed tix har det/har hatt det sånn. Blir for sjukt for meg at man skal lage hets om alt. Det er jo den hetsen der som er skadelig. Folk blir å føle seg kriminelle for tankene sine og tør kanskje ikke åpne opp om det også smeller det. Anonymkode: 8d3e8...a22 12
Gjest Blondie65 Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 Jeg er uenig med kritikken. Jeg forstår at man kan vinkle enhver ting i den absolutt verste mening hvis man ønsker det, men man jo faktisk forstå at dette er tanker som man faktisk kan ha som deprimert og ulykkelig. At dette skal forestille at man faktisk legger skylden på de gjenlevende synes jeg er veldig søkt. Jeg prøver å se for meg at noen kom og delte disse tankene med meg og at jeg skulle være den teksten gjaldt. Jeg mener da at jeg ville tatt signalet om at vedkommende hadde vanskelige tanker. Hadde dette vært teksten i et brev de etterlatte fant er det noe helt annet, men det er jo ikke det?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 Like platt og dumt som alltid. At snowflakes blir støtt er bare sånn verden er nå. Ingenting å bry seg om. Han burde virkelig kutte ut å skrive tekster, det er flaut hvor dårlig det er. Han burde heller bruke talentet sitt til å produsere låter for andre. Der er han god. Veldig god. Anonymkode: 8c8ab...cb9 7
Entern Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 TIX suger. Når det er sagt er kritikken teit. 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 Tix er og blir manipulerende. Intet nytt der. Anonymkode: d97ea...015 9 8
powerpuffen Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 Jeg synes TIX har fått ufortjent mye hets og kritikk, og jeg synes det er bra at det også lages slike sanger i Norge. Det er jo drøssevis av sanger med slikt tema på engelsk. Så trenger man vel ikke tolke teksten 100% bokstavelig. Det fine med musikk er at det er tolkbart! Men jeg kan jo på en annen måte forstå kritkken litt; folk er vel redde for at det skal påvirke unge. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #8 Skrevet 22. februar 2022 Jeg er delt. Jeg tror hvilke assosiasjoner man får når man hører en sang kommer veldig an på hvilke opplevelser man har i livet. Jeg kan faktisk godt forstå at sangen oppleves ubehagelig hvis man feks selv har opplevd en sprø eks som har truet med å ta livet av seg hvis du ikke tar vedkommende tilbake eller liknende. Ser man sangen ut fra det perspektivet, så forstår jeg kritikken. Det er jo gjerne sånn slike psykisk syke, manipulerende ekser uttrykker seg. Samtidig tror jeg ikke vi skal ha så lite tro på folk at vi tenker at folk hører denne sangen, og så tenker de at det er greit å bli en sprø eks og si disse tingene som han synger om i sangen TIL eksen sin. Jeg tror folk klarer å skille en sangtekst fra det virkelige liv. At sangen kan hjelpe til å prosessere følelser man har, uten at det betyr at man blir inspirert til å terrorisere eksen. Jeg har såpass tro på folk flest at jeg tenker det går bra. Anonymkode: b57e1...574 5
ElectricScum Skrevet 22. februar 2022 #9 Skrevet 22. februar 2022 Skal man begynne å holde låtskrivere, forfattere og andre kunstnere ansvarlig for enkeltindividers tolkninger av deres verk kan vi legge ned alt av kunstneriske uttrykksformer først som sist. 9 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #10 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tix er og blir manipulerende. Intet nytt der. Anonymkode: d97ea...015 This Anonymkode: c4517...482 10
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #11 Skrevet 22. februar 2022 Søppel, akkurat som alt annet den "gjengen" der lager. Anonymkode: b582d...100 5
BraNok Skrevet 22. februar 2022 #12 Skrevet 22. februar 2022 (endret) Jeg synes sangen er veldig fin! 🤩 Hvordan vi tolker teksten er individuelt, som alle andre tekster. "problemet" kan være at det er mye barn og ung ungdom som hører på og ser opp til TIX... Han kan da ikke for alltid dømmes nord og ned pga noen av de russesangene sine. Endret 22. februar 2022 av BraNok 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #13 Skrevet 22. februar 2022 Jeg føler det er ufortjent kritikk, men det kommer kanskje litt av det som ab-en over her skriver - det kommer litt på hvor man kommer fra. Nå har jeg litt "erfaring" fra begge sider da, men. Jeg var den som tenkte jeg aldri kom til å leve uten daværende samboer, jeg fikk slengt til meg at "har jeg ikke deg, så tar jeg livet mitt" da jeg gjorde det slutt (personen lever enda). Og nå er jeg igjen i situasjonen at jeg føler jeg ikke kan leve uten en person, og er villig til å gjøre hva som helst. Og dette er ikke bevisste tanker i den forstand, det føles som et slags instinkt, som jeg håper jeg ikke er alene om å ha følt. Det vil ikke si at jeg truer personen med å gjøre noe dumt. Men det føles som at livet ikke er verdt å leve uten denne personen. Anonymkode: f2f67...66d 1
youcancallmejune Skrevet 22. februar 2022 #14 Skrevet 22. februar 2022 Jeg synes den er platt og barnslig, men jeg er alvorlig bekymret for de unge som ikke takler å høre den og roper etter sensur. Såpass må man tåle, mener jeg. 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #15 Skrevet 22. februar 2022 Altså, hvis man skal tolke sangtekster så bokstavelig så må man bare legge ned mange sjangre. Som emorock og hip hop, mange skada tekster der og. Anonymkode: 5d8ec...75d 2
Entern Skrevet 22. februar 2022 #16 Skrevet 22. februar 2022 Liker som sagt ikke TIX i det hele tatt, men sånne tekster har florert siden lenge før jeg ble født. Jeg mener, en av 70tallsrockens største slagere (Don't Fear The Reaper av Blue Öyster Cult, fra 1975) er mer eller mindre en parodi på dette opplegget. 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #17 Skrevet 22. februar 2022 Overdrevet, virker ut som ingen tåler noe lenger, når man ber om sensur på en helt vanlig pop sang. Er ingenting galt med «hvis jeg forlot verden». Det florerte jo av sanger med lik tematikk på tidlig 2000-tallet når punk rock og emo sanger var det store. Så forstår virkelig ikke kritikken av sangen. Viser bare at vi er i snøfnugg generasjonen med lettkrenka barn når man kan be om sensur på en slik pop låt. Anonymkode: 04313...ad8 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #18 Skrevet 22. februar 2022 Jeg synes tix går over streken, og at han (igjen) spekulerer. Han har fått mye oppmerksomhet og sympati pga mobbing, utenforskapsfølelse og "stakkars meg", og tjener samtidig masse penger på det motsatte (jfr russelåtene osv). Det er ganske uspiselig.. Mannen er godt voksen, men oppfører seg som en fjortis og finner størsteparten av fansen i nettopp den aldersgruppa. Det forplikter. Selv om voksne tolker tekstene med voksenbriller, gjør ikke de yngste det. Han beveger seg på grensa synes jeg, men det er nok meningen.. Anonymkode: 4f643...ae4 10 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. februar 2022 #19 Skrevet 22. februar 2022 Har ikke hørt den, regner med den er like elendig som alt annet som kommer ut av den artisten, men er uenig i kritikken han får for akkurat denne låta. Dersom det ikke skal være greit å synge om selvmord, er det mange artister og sanger som må sensureres...
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. februar 2022 #20 Skrevet 22. februar 2022 youcancallmejune skrev (32 minutter siden): Jeg synes den er platt og barnslig, men jeg er alvorlig bekymret for de unge som ikke takler å høre den og roper etter sensur. Såpass må man tåle, mener jeg. Det er vel mer godt voksne som roper om sensur på vegne av de unge?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå