AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Jeg er gravid. Er mest plaget på natten når jeg ligger lenge på siden. Må bytte side ofte etterhvert, noe som ødelegger søvnen veldig. Jeg får så utrolig vondt i hoftene/litt bakover og nedover mot setet av å ligge på siden. På morgenen så pleier jeg å legge bbhugme pute bak ryggen så jeg får støtte og kan «ligge» på ryggen for å avlaste hoftene. Men det gjør fortsatt vondt lenge etterpå. jeg sover med bbhugme pute mellom knær og ankler og støtter magen. Går til kiropraktor som løser opp litt for meg, da blir det gjerne litt bedre i en dag før det går tilbake. Dette har blitt gradvis værre de siste 3-4 ukene. Er det noen som har tips for å lindre smertene jeg får av å ligge på siden? Anonymkode: 6a4dd...2d6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Hadde samme plager. Fikk lånt et glatt tøystykje til å ha under hoftepartiet hos hjelpesentralen i kommunen. Hjalp veldig. Silkelaken skal visst også ha samme effekt. Hadde i tillegg bbehugme foran samt puter bak rygg. Anonymkode: a7c0e...fe3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde samme plager. Fikk lånt et glatt tøystykje til å ha under hoftepartiet hos hjelpesentralen i kommunen. Hjalp veldig. Silkelaken skal visst også ha samme effekt. Hadde i tillegg bbehugme foran samt puter bak rygg. Anonymkode: a7c0e...fe3 Hvordan fungerer det? Blir det litt mer bevegelse så man ikke legger all vekt på samme punkt hele tiden? ts Anonymkode: 6a4dd...2d6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 Jeg sliter med det samme, men opplever at det gir grei effekt å sove med en pute som støtter opp bekkenet, og en pute under magen. Jeg var med fysioterapeut med problemene mine, og han fant ut at jeg har veldig stramme hofteleddsbøyere som naturligvis har blitt verre etter hvert som magen har vokst, noe som er en stor grunn til bekkenplagene mine. Fikk noen øvelser for å tøye hofteleddsbøyerne og synes det har grei effekt. Anbefaler f. eks de to som er nederst på denne siden, om du er interessert i å gi det et forsøk: https://www.fysionett.no/styrke-og-toyningsovelser-for-hofteleddsboyerne/ Anonymkode: 18cc3...39a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #5 Skrevet 18. februar 2022 45 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg sliter med det samme, men opplever at det gir grei effekt å sove med en pute som støtter opp bekkenet, og en pute under magen. Jeg var med fysioterapeut med problemene mine, og han fant ut at jeg har veldig stramme hofteleddsbøyere som naturligvis har blitt verre etter hvert som magen har vokst, noe som er en stor grunn til bekkenplagene mine. Fikk noen øvelser for å tøye hofteleddsbøyerne og synes det har grei effekt. Anbefaler f. eks de to som er nederst på denne siden, om du er interessert i å gi det et forsøk: https://www.fysionett.no/styrke-og-toyningsovelser-for-hofteleddsboyerne/ Anonymkode: 18cc3...39a Takk! Mine er også stramme, det er en av tingene som kiropraktoren løser opp, så det skal jeg absolutt prøve å tøye mer selv! ts Anonymkode: 6a4dd...2d6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #6 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan fungerer det? Blir det litt mer bevegelse så man ikke legger all vekt på samme punkt hele tiden? ts Anonymkode: 6a4dd...2d6 Ja tror det er det som skjer. At tyngden og kroppen gjør at det krever mye mer krefter p bevege seg så man blir liggende stuck å irritere samme punkt om natten. Mens med dette tøystykket så får man den lille bevegelsen som trengs. Ble overrasket over hvor effektivt dette var. Brukte også en triggerpunktrulle til å løsne opp. Anonymkode: a7c0e...fe3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå