Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okey det høres kanskje skikkelig rart ut for mange, og dere tenker jeg høres syk ut! 

Jeg var gravid i 2019, uplanlagt. 
Var 10 uker på vei. 

Fosteret ga meg skikkelig fæle signaler, som å ta livet av meg, skade meg selv, drikke meg dritings og prøve å hoppe fra en høyblokk og bare død. 
Jeg var helt knust over at jeg fikk sånne rare signaler, det var som om det fosteret styrte meg! Det høres helt sprøtt ut, men jeg var helt gal av det. 
Tok abort…. Og da ble alt normal igjen heldigvis. 

Men herregud, noen som skjønner hva det kunne bety? Hvorfor jeg hadde det sånn? 
Noen som har opplevd sånt før? 
Det var en ekkel og trist opplevelse. 

Anonymkode: c7943...52d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må være et troll innlegg...

Anonymkode: edb33...cf9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette må være et troll innlegg...

Anonymkode: edb33...cf9

Hva F***? Dette har skjedd og har vært ganske sårt for meg. Derfor lurer jeg på om andre kvinner har opplevd noe rart de også. 

Når du ikke veit noen ting så la vær å kommentere.
Troll? Virker som at du snakker om deg selv

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

noen som skjønner hva det kunne bety? Hvorfor jeg hadde det sånn? 

Jeg vet ikke. Kan du snakke med en lege om det? Det kan jo kanskje ha med hormoner å gjøre.

Anonymkode: 4a87d...b70

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette kan ha vært psykose.

Svangerskapspsykose kan opptre hos hvem som helst. Det er hormonelt. En mentalt frisk person kan oppleve dette, og bli helt bra igjen etterpå. 

Er du i psykose nå? Jeg spør pga måten du skriver innlegget ditt på. Du tror fortsatt at dette var virkelig og du virker ute av deg. 

Anonymkode: 66dc8...a86

• Liker 13
Skrevet

Dette kan ha vært psykose.

Svangerskapspsykose kan opptre hos hvem som helst. Det er hormonelt. En mentalt frisk person kan oppleve dette, og bli helt bra igjen etterpå. 

Nyttig informasjon ♥️

Er du i psykose nå? Jeg spør pga måten du skriver innlegget ditt på. Du tror fortsatt at dette var virkelig og du virker ute av deg. 

Jeg er ikke ts. Jeg oppfatter det ikke slik som at ts fortsatt tror at dette var virkelig, for hun skrev dette:

"Jeg var helt knust over at jeg fikk sånne rare signaler, det var som om det fosteret styrte meg! Det høres helt sprøtt ut, men jeg var helt gal av det. "

"Tok abort…. Og da ble alt normal igjen heldigvis"

• Liker 1
Skrevet

Helt enig med den over. Du bør søke hjelp asså. Akkurat det samme skjedde min søster. Hun bærte frem barnet i psykose. Var helt ute av seg selv etter at babyen ble født. Hun ville kaste fra seg ungen etter fødsel og trodde hun hadde drept eldste ungen. Ble bra etter innleggelse. Det var mangel på søvn som gjorde hu så sliten og syk. Det gikk bra etter behandling. 

Anonymkode: d1a8d...33f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt enig med den over. Du bør søke hjelp asså. Akkurat det samme skjedde min søster. Hun bærte frem barnet i psykose. Var helt ute av seg selv etter at babyen ble født. Hun ville kaste fra seg ungen etter fødsel og trodde hun hadde drept eldste ungen. Ble bra etter innleggelse. Det var mangel på søvn som gjorde hu så sliten og syk. Det gikk bra etter behandling. 

Finnes det en medisin som gravide kan ta for å fjerne en slik psykose?

Skrevet

Var det en ønsket graviditet?

Anonymkode: 4b5ff...484

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fra jeg som skrev innlegget. 

Takk for nyttig svar! Dette skal jeg undersøke!

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var det en ønsket graviditet?

Anonymkode: 4b5ff...484

Fra jeg som skrev innlegget! 
Nei det var det ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva F***? Dette har skjedd og har vært ganske sårt for meg. Derfor lurer jeg på om andre kvinner har opplevd noe rart de også. 

Når du ikke veit noen ting så la vær å kommentere.
Troll? Virker som at du snakker om deg selv

Fosteret gjorde ingen tind, mest sannsynlig hormoner osv som gjorde deg psykisk syk.

Anonymkode: 2e4c2...db0

• Liker 1
Skrevet

Nei, det var ikke fosteret ditt som ga deg disse signalene - det var hjernen din!

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Svangerskapsdepresjon og psykose er slettes ikke uvanlig. Be om hjelp av lege. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Okey det høres kanskje skikkelig rart ut for mange, og dere tenker jeg høres syk ut! 

Var 10 uker på vei. 

Fosteret ga meg skikkelig fæle signaler, som å ta livet av meg, skade meg selv, drikke meg dritings og prøve å hoppe fra en høyblokk og bare død. 
Jeg var helt knust over at jeg fikk sånne rare signaler, det var som om det fosteret styrte meg! Det høres helt sprøtt ut, men jeg var helt gal av det. 

Ja, da lider du av en sykdom selv. Jeg anbefaler deg å oppsøke hjelp. 

Anonymkode: 75daf...23f

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Var 10 uker på vei. 

Det kan høres ut som en psykose. Har du noen underliggende psykisk sykdom fra før kanskje? 

Uansett så må du ta dette opp med fastlegen din, selv om du er frisk i dag. Det er veldig viktig at du får hjelp slik at det ikke skjer igjen. 

Anonymkode: f8bac...1ec

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, da var du nok psykotisk, hvis du ikke er et troll da. Uansett, god bedring ☺️

Anonymkode: 5813c...f04

• Liker 1
Skrevet

Ikke helt det samme, men jeg fikk veldig groteske drømmer mens jeg gikk gravid. Drømte veldig livaktig at jeg kjørte over mitt eldste barn så hodeskallen sprakk som en vannmelon, spiste min mor levende, at min mann ble skalpert, sagde over mitt eget bein osv. Grusomt, reneste splatter-filmene hver natt. Hormoner gjør mye rart.

Psykose er selvsagt mye verre. Oppsøk hjelp før du blir gravid igjen.

Anonymkode: 495ce...974

• Liker 2
Skrevet

Det behøver ikke være noen fullbåren psykose. Men at du ble påvirker av svangerskapet på en måte som gjorde at tankene dine endret seg, er noen riktig. Fosteret har ikke mulighet til å påvirke deg på en slik måte. Men hormoner og slitenhet kan gjøre det. Jeg har tre barn og en bipolar lidelse jeg lever fint med. Men i hvert eneste svangerskap har jeg fått suicidale tenker og blitt dårlig. I det siste svangerskapet ble jeg medisinert med stemningsstabiliserende og antipsykotika. Dette fungerte godt og idéene om at det var alles beste om jeg døde, opphørte. Når barna har blitt født har jeg kjent meg frisk igjen. Om du ønsker å bli gravid igjen tenker jeg at du bør være åpen med en lege eller jordmor om dette slik at dere sammen kan forebygge. 

Anonymkode: 6ac1f...72f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...