Kamomolla Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Hei. noen som vet om man kan kjøpe reiseforsikring for en mnd? Eller om man må kjøpe for et helt år? En jeg kjenner med dårlig økonomi og dårlig helse skal ut å reise i et par uker, og jeg prøver å finne en reiseforsikring som ikke koster flesk. Personen skal til Spania/Portugal hvis det har noen betydning. Evt er det nok å ha med europeisk helsetrygdekort på reisen? takker for alle svar.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Hvis reisen betales med kredittkort følger det med gratis reiseforsikring. Anonymkode: 25cf2...80b
Kamomolla Skrevet 18. februar 2022 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2022 Hvis reisen ikke betales av kredittkort da? Er det mulig å kjøpe reiseforsikring for en mnd?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 Kamomolla skrev (19 timer siden): Hei. noen som vet om man kan kjøpe reiseforsikring for en mnd? Eller om man må kjøpe for et helt år? En jeg kjenner med dårlig økonomi og dårlig helse skal ut å reise i et par uker, og jeg prøver å finne en reiseforsikring som ikke koster flesk. Personen skal til Spania/Portugal hvis det har noen betydning. Evt er det nok å ha med europeisk helsetrygdekort på reisen? takker for alle svar. Har man ikke råd til reiseforsikring kan man like godt bli hjemme. Anonymkode: 6ef85...b72
Kamomolla Skrevet 18. februar 2022 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har man ikke råd til reiseforsikring kan man like godt bli hjemme. Anonymkode: 6ef85...b72 Problemet er at personen har vunnet reisen med opphold, og trenger ikke å kjøpe reiseforsikring for 1 år. Hun trenger kun for en mnd👍😅 Er det mulig? 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #7 Skrevet 18. februar 2022 Ja, du kan kjøpe reiseforsikring for enkeltreiser og det er ganske enkelt. Slå på datamaskin/nettbrett/mobil Gå til Google eller annen søkemotor Skriver "reiseforsikring enkeltreise" Vurder tilbudene og bestill Anonymkode: 7594c...53a
Jdz Skrevet 18. februar 2022 #8 Skrevet 18. februar 2022 Du kan kjøpe enkeltforsikring for enkeltreiser, men det er ikke all verdens å spare og en helårs reiseforsikring dekker mange hendelser når du er hjemme, men utenfor hjemmet, som ikke nødvendigvis dekkes av andre forsikringer. Jeg ville vurdert en rimelig helårs reiseforsikring i stedet. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #9 Skrevet 19. februar 2022 Prisen er nesten det samme for en måned kontra ett år. Men du skriver dårlig helse. Vær nå sikker på at helsa er sånn at forsikringen dekker hjemreise om det blir alvorlig forverring av allerede alvorlig kjent sykdom. Jeg har vært borti at noen med KOLS ikke kunne fly hjem, og heller ikke fikk dekket alternativ hjemreise fordi sykdommen var kjent fra før. Dette selv om fastlegen hadde sagt «bare reis». Anonymkode: 4c422...2be 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #10 Skrevet 19. februar 2022 Kamomolla skrev (11 timer siden): Problemet er at personen har vunnet reisen med opphold, og trenger ikke å kjøpe reiseforsikring for 1 år. Hun trenger kun for en mnd👍😅 Er det mulig? Her må hun være obs og sjekke at reiseforsikringen vil være gyldig, om hun alt har fått reisen. Regelen er at forsikringen må kjøpes før reisen. Dette er noe folk brenner seg på. Dessuten, helårs reiseforsikring er en av de nyttige forsikringene å ha, selv om en ikke reiser utenlands. Den gjelder også i hverdagen, på alle turer ut av hjemmet, selv om det kun er til nærbutikken. Koster lite også. Anonymkode: 50077...0d1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #11 Skrevet 19. februar 2022 Kamomolla skrev (16 timer siden): Problemet er at personen har vunnet reisen med opphold, og trenger ikke å kjøpe reiseforsikring for 1 år. Hun trenger kun for en mnd👍😅 Er det mulig? Uten å kverulere for mye, men alle har vel en reiseforsikring som tikker og går, år for år? Forsikringen gjelder ikke bare for feriereiser, men så fort du forlater hjemmet ditt. Feks. kjører til butikken. Men, whatever! Anonymkode: eb2ea...18a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå