AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Først vil jeg si jeg angrer ikke på at jeg fikk så mange barn, og jeg elsker dem alle 6 over alt på jord,men er sikkelig sliten fortiden, Min eksmann valgte og gå sommeren 2020, da han traff ei på si, han ønsket barna sjelden, da han var og fortsatt er mer opptatt av kjæresten som nå venter hans første barn ( hennes første ), barna er hos far og samboeren hver anhver helg og i ferier, Passer ikke mer enn det siden de 3 største går på skolen og de 3 minste er såpass små ennå at de kan ikke være så mye borte fra meg, far ønsker heller ikke mer samvær. Vi har en som går i 7 klasse, ei i 5 klasse, en i 3 klasse og Trillinger ( Gutt,jente og Gutt som blir 2 nå i mars, så de var kun 4mnd når faren gikk ) Jeg bor langt fra min egen familie, jeg måtte si opp drømmejobben min,men barna er viktigere selvsagt, så nå jobber jeg et sted som jeg egentlig sliter meg helt ut i allerede mens jeg er på jobb, og i tillegg skal jeg hjem til 6 stk, som trenger min oppmerksomhet, føler jeg nesten ike får tid til de 3 største , og jeg har veldig dårlig samvittighet, de 3 små er i bhg fra 730-1530, og bhg er så Fantastisk, de synes jeg er utrolig god mor ( ennå jeg føler meg sikkelig elendig, som må la de være så lenge i bhg ), og jeg får alltid hygglige beskjeder fra bhg at de trives godt. Størstegutten på 13 har begynt og komme i tenårene og det merkes godt, han er ikke sint eller noe,men utrolig sår, og søsteren og broren plager og erter han mye, og han blir så lei seg. Jeg lager middag med engang jeg kommer jeg etter og hentet trillingene i bhg og maten er klar stort sett mellom 16-1630, de store barna spiser etter skolen og de 3 minste har siste måltid i bhg rundt 14, så er en sulten gjeng, så er det hjelping med lekser, hvis jeg i hele tatt får det til, Trillingene krever veldig mye oppmerksomhet, noe som selvsagt er helt naturlig, ofte er det 13 åring som hjelper 11 og 9 åring, føler meg altså så elendig. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget,men trenger og få blåst ut litt Anonymkode: d6a67...699 7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Norge er et lite land. Det er ikke så veldig mange som har trillinger. Når du i tillegg tar med alder og til dels kjønn på barna blir det veldig identifiserbart. Alle foreldrene til alle klassekamerater/barnehagevenner til barna dine vet nok at de er fra en stor søskenflokk med trillinger i! Samt lærere, bjg-ansatte, naboer, venner og slektninger. Såååå….Ganske stor sannsynlighet for at en tilfeldig voksen i perifer krets nå sitter og leser om tenåringsønnen din og hans veldig personlige detaljer Anonymkode: dc219...8bb 22 1 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 Synes det høres ut som du gjør en veldig god jobb tross omstendighetene. Det ser nok barna dine og. Det ville vært for mye for hvem som helst. Stå på og lykke til videre. Anonymkode: 09658...00d 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 Søk hjelp via kommunen? Du har mulig hjelp på praktisk bistand. Synes du er flink. Støtt han på 13 og ros han for hjelpen han gir. Og så må jeg si all ære til hun nye damen som velger en mann med 6 barn! De blir 7 tilsammen. Far burde hatt dem mer. Snakk med eksen og krev mer samvær. Anonymkode: b5171...f60 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Norge er et lite land. Det er ikke så veldig mange som har trillinger. Når du i tillegg tar med alder og til dels kjønn på barna blir det veldig identifiserbart. Alle foreldrene til alle klassekamerater/barnehagevenner til barna dine vet nok at de er fra en stor søskenflokk med trillinger i! Samt lærere, bjg-ansatte, naboer, venner og slektninger. Såååå….Ganske stor sannsynlighet for at en tilfeldig voksen i perifer krets nå sitter og leser om tenåringsønnen din og hans veldig personlige detaljer Anonymkode: dc219...8bb Hun kan ha endret detaljer for alt du vet. Og hvis ikke, og noen kjenner igjen vedkommende, så kanskje strekk ut en hånd isåfall 🤷♀️ Anonymkode: 8da86...c42 45 13 15
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 Det her må jo bare bli for mye for en person. Har du noen i familien eller nettverket du kan få hjelp av? Hvis ikke kontakter du barnevernet. Jeg vil tro at du kan ha rett på noe avlastning av noe slag, hvis du ikke har hjelp. Du gjør alt for barna dine, du er en god mor, som gjør så godt du kan. Ingen har ti armer.. Anonymkode: aa685...b3f 6 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 Finnes det noe homestart eller lignende opplegg der du bor? Kan være det er mulig be om litt hjelp noen ettermiddager i uken feks. Anonymkode: 9c51a...c15 7
Silva Pluvialis Skrevet 17. februar 2022 #8 Skrevet 17. februar 2022 (endret) Klem til deg ❤️ Det hørtes utmattende ut. Kanskje du kan søke om avlastning via barnevernet? Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 3
malifika Skrevet 18. februar 2022 #9 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Søk hjelp via kommunen? Du har mulig hjelp på praktisk bistand. Synes du er flink. Støtt han på 13 og ros han for hjelpen han gir. Og så må jeg si all ære til hun nye damen som velger en mann med 6 barn! De blir 7 tilsammen. Far burde hatt dem mer. Snakk med eksen og krev mer samvær. Anonymkode: b5171...f60 Ja virkelig. Tenk å holde på med en gift man på si. Deretter forlater han kona si og 6 barn for din skyld, i tillegg er 3 av barna babyer. Som om ikke det var nok så blir hun blir gravid med hans barn nr 7 kort tid etterpå. Så topper hele dritten seg med at de omtrent ikke følger opp de første 6 barna. Dette oser virkelig av ære! 41 7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #10 Skrevet 18. februar 2022 Årets far.. som reiser fra trillinger på 4 mnd og 3 større barn… fy sørn så enkelt. bare stikke fra alt ansvaret Anonymkode: 6509c...70e 19 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #11 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Først vil jeg si jeg angrer ikke på at jeg fikk så mange barn, og jeg elsker dem alle 6 over alt på jord,men er sikkelig sliten fortiden, Min eksmann valgte og gå sommeren 2020, da han traff ei på si, han ønsket barna sjelden, da han var og fortsatt er mer opptatt av kjæresten som nå venter hans første barn ( hennes første ), barna er hos far og samboeren hver anhver helg og i ferier, Passer ikke mer enn det siden de 3 største går på skolen og de 3 minste er såpass små ennå at de kan ikke være så mye borte fra meg, far ønsker heller ikke mer samvær. Vi har en som går i 7 klasse, ei i 5 klasse, en i 3 klasse og Trillinger ( Gutt,jente og Gutt som blir 2 nå i mars, så de var kun 4mnd når faren gikk ) Jeg bor langt fra min egen familie, jeg måtte si opp drømmejobben min,men barna er viktigere selvsagt, så nå jobber jeg et sted som jeg egentlig sliter meg helt ut i allerede mens jeg er på jobb, og i tillegg skal jeg hjem til 6 stk, som trenger min oppmerksomhet, føler jeg nesten ike får tid til de 3 største , og jeg har veldig dårlig samvittighet, de 3 små er i bhg fra 730-1530, og bhg er så Fantastisk, de synes jeg er utrolig god mor ( ennå jeg føler meg sikkelig elendig, som må la de være så lenge i bhg ), og jeg får alltid hygglige beskjeder fra bhg at de trives godt. Størstegutten på 13 har begynt og komme i tenårene og det merkes godt, han er ikke sint eller noe,men utrolig sår, og søsteren og broren plager og erter han mye, og han blir så lei seg. Jeg lager middag med engang jeg kommer jeg etter og hentet trillingene i bhg og maten er klar stort sett mellom 16-1630, de store barna spiser etter skolen og de 3 minste har siste måltid i bhg rundt 14, så er en sulten gjeng, så er det hjelping med lekser, hvis jeg i hele tatt får det til, Trillingene krever veldig mye oppmerksomhet, noe som selvsagt er helt naturlig, ofte er det 13 åring som hjelper 11 og 9 åring, føler meg altså så elendig. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget,men trenger og få blåst ut litt Anonymkode: d6a67...699 Se om du finner en hyggeligere jobb nær familien din. Du har ikke noe å tjene på å bli der du er nå. Anonymkode: b677b...d28 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #12 Skrevet 18. februar 2022 malifika skrev (10 timer siden): Ja virkelig. Tenk å holde på med en gift man på si. Deretter forlater han kona si og 6 barn for din skyld, i tillegg er 3 av barna babyer. Som om ikke det var nok så blir hun blir gravid med hans barn nr 7 kort tid etterpå. Så topper hele dritten seg med at de omtrent ikke følger opp de første 6 barna. Dette oser virkelig av ære! Vel, med en mann som betaler bidrag for 6 (!!!) barn han knapt har samvær med, så må hun vel fø på ham de neste 16 årene 🤣 Anonymkode: f0795...439 8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #13 Skrevet 18. februar 2022 Du må skaffe hjelp! Hvis du hadde bodd her i nærheten, hadde jeg stilt opp👍 Sikkert noen nær deg som kan hjelpe, hvis du ber om det. Spør helsesøster, Frivilligsentralen, Homestart.. Familie, venner, naboer.. Klem! Anonymkode: 2805e...fbb 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #14 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hun kan ha endret detaljer for alt du vet. Og hvis ikke, og noen kjenner igjen vedkommende, så kanskje strekk ut en hånd isåfall 🤷♀️ Anonymkode: 8da86...c42 Og ta et alvorsord men barnefar Anonymkode: 86579...721 2
malifika Skrevet 18. februar 2022 #15 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vel, med en mann som betaler bidrag for 6 (!!!) barn han knapt har samvær med, så må hun vel fø på ham de neste 16 årene 🤣 Anonymkode: f0795...439 Ja, det er sant 😊
Luckie Skrevet 18. februar 2022 #16 Skrevet 18. februar 2022 Håper du får godt betalt av barnefar. Når det er sagt, så må du få han til å ta mer ansvar. Skjønner meg ikke på damer som blir sammen med noen med barn( også 6 stk!) som ikke gidder å ta ansvar og i tillegg blir gravid med han🙄Hun( og han) er jo idiot. 5
~white lady~ Skrevet 18. februar 2022 #17 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Først vil jeg si jeg angrer ikke på at jeg fikk så mange barn, og jeg elsker dem alle 6 over alt på jord,men er sikkelig sliten fortiden, Min eksmann valgte og gå sommeren 2020, da han traff ei på si, han ønsket barna sjelden, da han var og fortsatt er mer opptatt av kjæresten som nå venter hans første barn ( hennes første ), barna er hos far og samboeren hver anhver helg og i ferier, Passer ikke mer enn det siden de 3 største går på skolen og de 3 minste er såpass små ennå at de kan ikke være så mye borte fra meg, far ønsker heller ikke mer samvær. Vi har en som går i 7 klasse, ei i 5 klasse, en i 3 klasse og Trillinger ( Gutt,jente og Gutt som blir 2 nå i mars, så de var kun 4mnd når faren gikk ) Jeg bor langt fra min egen familie, jeg måtte si opp drømmejobben min,men barna er viktigere selvsagt, så nå jobber jeg et sted som jeg egentlig sliter meg helt ut i allerede mens jeg er på jobb, og i tillegg skal jeg hjem til 6 stk, som trenger min oppmerksomhet, føler jeg nesten ike får tid til de 3 største , og jeg har veldig dårlig samvittighet, de 3 små er i bhg fra 730-1530, og bhg er så Fantastisk, de synes jeg er utrolig god mor ( ennå jeg føler meg sikkelig elendig, som må la de være så lenge i bhg ), og jeg får alltid hygglige beskjeder fra bhg at de trives godt. Størstegutten på 13 har begynt og komme i tenårene og det merkes godt, han er ikke sint eller noe,men utrolig sår, og søsteren og broren plager og erter han mye, og han blir så lei seg. Jeg lager middag med engang jeg kommer jeg etter og hentet trillingene i bhg og maten er klar stort sett mellom 16-1630, de store barna spiser etter skolen og de 3 minste har siste måltid i bhg rundt 14, så er en sulten gjeng, så er det hjelping med lekser, hvis jeg i hele tatt får det til, Trillingene krever veldig mye oppmerksomhet, noe som selvsagt er helt naturlig, ofte er det 13 åring som hjelper 11 og 9 åring, føler meg altså så elendig. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget,men trenger og få blåst ut litt Anonymkode: d6a67...699 All ære til deg, som klarer å ivareta seks barn og samtidig være i full jobb! Og samtidig- for en drittsekk av en eksmann du har. Enten trillingene var planlagt eller ei, så skulle han stått ved din side og tatt ansvar, og fulgt opp barna han har vært med på å lage. Det er ikke uten grunn mange par nedlegger skilsmisse-forbud de første årene med småbarn i hus. Men han lot deg og alle ungene i stikken. Det er vel ikke så lett å tenke på å flytte til hjemtraktene dine, og rykke tre skolebarn opp med rota. Derfor er det nok lurt å høre med kommunen dere bor i hvilken hjelp og avlastning dere kan ha rett på. Og trenger du å jobbe fullt? Barneverntjenesten kan hjelpe med tiltak som leksehjelp og avlastning. Og nå vet jeg ikke hvordan nettverket ditt/deres er, men jeg hadde ikke nølt med å strekke ut ei hånd (barnepass, henting i bhg, handle for dere i butikken, noe husarbeid, matlaging etc.) om jeg var en nabo/kollega/venninne. 7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #18 Skrevet 18. februar 2022 Det skal mye til at jeg blir imponert av folk som skriver her inne. Men,wow! Om du er en så god som du virker som i innlegget bukker jeg i støvet! Det er klart at alt kunne vært bedre for barna med tid med deg. Det fortjener de, men ut i fra de forutsetningene du har så er det veldig bra jobba! Syns du skal slutte og være så hard med deg selv (som krever undøvendig med energi). Anonymkode: 8cd8d...9b3 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #19 Skrevet 18. februar 2022 Jeg tenker at du er jo vanvittig sterk, full jobb og SEKS unger! Det er sinnsykt! Eksen din er en våt sokk, han er så ryggradsløs som et bløtdyr, som en svamp fra oppvaska. Hva er bidraget for 6 unger egentlig, og så var han utro og gikk rett til henne for å avle frem nummer 7? De to fortjener hverandre, bare så det er sagt. Hun ville ha ham, hun fikk ham. Jeg vet det er jævlig, men vær glad du kunne dytte ham over på henne...! Jeg ville pakka sammem og flytta nærmere familien min. Du må tenke på det som er best for dere 7 nå og la den nissen av en far seile egen sjø. Du er nødt til å få familien din til å fungere i det lange løp, ikke slit deg ut alene der du er nå i tilfelle han vil ha mer samvær eller noe. Anonymkode: 4110a...184 4 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #20 Skrevet 18. februar 2022 Jeg er født i 1989. Da jeg gikk på skolen var det tent at man etter småtrinnet kunne invitere jentene men bestemte hvem selv så lenge det var mer enn en som ikke ble invitert. Så lenge det var ti som ikke ble invitert var det greit. Da ble det liksom ikke utestenging men jeg skal si dere deg gjorde grusomt vondt å gang på gang ikke bli en av de to som ikke blir invitert , fordi det gjentok seg. Man følte så skam, mindreverdighet og sorg . Og det fra 10 års alder . så vær så snill dere inviter alle. De vonde følelsene er ekte for de som opplever det. Man burde ville skjerme barns sine mot å føle seg misslykket i så ung alder . Mye som dannes i hjernen på den tiden. hun andre som aldri ble invitert ble så prega av en mobbete oppvekst at hun er ufør idag og sliter veldig psykisk . Mobbing kan ødelegge liv, i verste fall. Veien min mot et vanlig liv har ikke vært enkel . Anonymkode: 5da13...bb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå