Gå til innhold

Jobbe litt når jeg har ung uføretrygd og fysisk skadet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker ikke å fortelle eller diskutere noe rundt hvorfor jeg er ung uføretrygdet, men jeg har vært det i 2 år og kjenner at jeg kunne klart å jobbe 1-2 ganger i uka, bare at det ikke kan være noe som gjør at jeg må bruke kroppen til å bære tunge ting/fysisk krevende, siden jeg har en fæl ryggskade (går på kraftige medisiner). 

Noen som vet hvordan og hva det kunne vært? Det er dessverre ikke så lett for meg å levere en CV hvor jeg ikke har gjort noe de siste 2 årene, og jeg vet ikke "hvem som kunne hatt bruk for meg" heler. Jeg ønsker sterkt å være noe samfunnsnyttig og kunne tjene noen ekstra kroner, for det er ikke bare-bare å være uføretrygdet og bo alene med utgifter til medisiner, fysioterapeut og en haug annet.  

Blir glad for alle råd og tips jeg kan få!
Hilsen ei på 25 som føler hu er utafor samfunnet og ønsker et bedre liv

Anonymkode: f85f5...974

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støttekontakt?

Anonymkode: 5db41...0eb

• Liker 2
Skrevet

Kundeservice av noe slag? Har du noe utdanning du kan bruke?

Anonymkode: 1ce51...101

Skrevet

Jeg prøver å tenke på arbeid hvor terskelen er høyere og presset lavere og da tenker jeg på: Kultursenter/kulturkafe, fritidsklubb for ungdom, svømmehall, bruktbutikk, mindre galleri for kunst og foto, miljøterapaut

Anonymkode: 208fe...27d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kundeservice av noe slag? Har du noe utdanning du kan bruke?

Jeg har gått barn og ungdom på VGS, også jobbet jeg i barnehage og sfo noen år, men ønsker ikke å jobbe med det lengre pga føler det blir for fysisk krevende (at man er mye ute i bevegelse, ute på turer ++)

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Støttekontakt?

Anonymkode: 5db41...0eb

Det har jeg tenkt på, men kvalifiserer jeg til det om jeg ikke får brukt kroppen så altfor mye? Og er det kommunen man bor i man tar kontakt med evt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har gått barn og ungdom på VGS, også jobbet jeg i barnehage og sfo noen år, men ønsker ikke å jobbe med det lengre pga føler det blir for fysisk krevende (at man er mye ute i bevegelse, ute på turer ++)

Tilsynsfører for barnevernet kunne passet.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er i ca samme situasjon, og skal begynne å jobbe som støttekontakt nå. Jeg var ærlig om mine fysiske hindringer på intervju og får derfor ikke en bruker som sitter i rullestol osv. 

Anonymkode: e41c6...77d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Noen som vet hvordan og hva det kunne vært? Det er dessverre ikke så lett for meg å levere en CV hvor jeg ikke har gjort noe de siste 2 årene, og jeg vet ikke "hvem som kunne hatt bruk for meg" heler.

Hei! Det går nok fint! Jeg hadde et hull på 10 år (!!) pga uføretrygd, men fikk napp ganske kjapt likevel (20 % stilling). Jeg sa det som det var, at jeg har en sykdom, men brenner etter å jobbe litt igjen! 

Anonymkode: 5c28f...97c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei! Det går nok fint! Jeg hadde et hull på 10 år (!!) pga uføretrygd, men fikk napp ganske kjapt likevel (20 % stilling). Jeg sa det som det var, at jeg har en sykdom, men brenner etter å jobbe litt igjen! 

Anonymkode: 5c28f...97c

Åh, så godt å høre!🤩 Hvor/hva jobber du med nå? Har du noen gode tips til hva man kan si? Er litt redd at andre ikke skal forstå helt situasjonen. Og hvor mye får du lov å jobbe? Jeg håper på å kunne tjene noen tusenlapper ved siden av uføretrygden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...