AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Trenger noen svar. Har alltid hørt at en ikke kan velge mellom vaginal fødsel og keisersnitt. Keisersnitt er bare for de helt nødvendig ellers vil legene helst unngå dette. Har inntrykk at mange tror dem kan velge? Stemmer dette? Anonymkode: 13bd0...d61
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Nei, det stemmer heldigvis ikke. Anonymkode: fe3b9...51d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trenger noen svar. Har alltid hørt at en ikke kan velge mellom vaginal fødsel og keisersnitt. Keisersnitt er bare for de helt nødvendig ellers vil legene helst unngå dette. Har inntrykk at mange tror dem kan velge? Stemmer dette? Anonymkode: 13bd0...d61 Beklager feil i teksten. ALTSÅ KAN EN VELGE KEISERSNITT HVIS EN VILL? UTEN SPESIELL GRUNN? Anonymkode: 13bd0...d61
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 Leger prøver å unngå det ja. Men samtidig er det ikke noe en kan velge. Det er en mellomting. Sykehuset forventer at du fødel vaginalt, med mindre det er åpenbare årsaker. Resten må søke ks og ofte inn til vurderingssamtale på fødepoliklinikken. Anonymkode: 87686...aee
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 Det er ikke sånn at de spør deg og du bare svarer ja/nei. Men alle kan søke. Og det er fritt sykehusvalg så sier første stedet nei kan du søke deg til et annet og så spørre der. Mener også at om man står på sitt og sier man nekter noe annet enn KS feks så må de gi seg men jeg har ingen personlig erfaring med det. Så det er jo et "valg" om man ønsker å gå gjennom den prosessen da. Har man en god grunn så er det kanskje bare å søke og ha 1 samtale så er det ok, har man ikke god grunn er det kanskje flere samtaler osv. Anonymkode: f87e9...b5c
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke sånn at de spør deg og du bare svarer ja/nei. Men alle kan søke. Og det er fritt sykehusvalg så sier første stedet nei kan du søke deg til et annet og så spørre der. Mener også at om man står på sitt og sier man nekter noe annet enn KS feks så må de gi seg men jeg har ingen personlig erfaring med det. Så det er jo et "valg" om man ønsker å gå gjennom den prosessen da. Har man en god grunn så er det kanskje bare å søke og ha 1 samtale så er det ok, har man ikke god grunn er det kanskje flere samtaler osv. Anonymkode: f87e9...b5c Jeg håper virkelig ikke at det er slik at voksne damer kan gråte seg til en stor operasjon uten at det ligger en medisinsk grunn bak. Anonymkode: fe3b9...51d 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg håper virkelig ikke at det er slik at voksne damer kan gråte seg til en stor operasjon uten at det ligger en medisinsk grunn bak. Anonymkode: fe3b9...51d Det er leger som har sagt at de tvinger ingen til vaginal fødsel. Så jo det er slik. Angst er også en medisinsk grunn. Jeg har ikke tatt KS selv, men skjønner ikke helt hvorfor det bryr deg om noen andre gjør det? Folk maser seg jo til alle mulig andre operasjoner også som gjerne er kosmetiske eller bare kanskje fungerer osv. Hva så om andre gjør det, hvordan påvirker det deg? Anonymkode: f87e9...b5c 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #8 Skrevet 17. februar 2022 Jeg fikk KS på fødsel nr 2. Skulle hatt det på alle fødsler. Fikk bekreftet av mange forskjellige på sykehuset at: Nei, ingen kan tvinge deg til å føde vaginalt. Rådgivningskontor etc sa dette. Heldigvis fikk jeg raskt KS med barn nr2. Folk som feks har opplevd vold, voldtekt eller grenseoverganger av dette + psykiske lidelser bl.a. bør mest sannsynlig ikke føde vaginalt. Men disse folkene føler sterkt på det selv og, de skjønner bare ikke hvorfor de føler som de føler(altså hvorfor KS). Les boken: Hjelp jeg skal føde. Der står det om fødselsangst og sammenhenger mellom ting man har opplevd og KS.. og den er skrevet av verdens varmeste og kunnskapsrike lege ❤️ Thorbjørn Anonymkode: b6e71...39e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå