Gå til innhold

Mannlig kollega liker meg på datingapp, go for it?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært singel over en lengre periode. Oppdaget for fire dager siden at en nyansatt mannlig kollega har trykket liker på meg på en datingapp. Jeg ble litt satt ut, for vi har kun jobbet sammen noen få vakter, og han er ti år eldre enn meg. Vi har det utrolig gøy sammen da, pluss han er kjekk og virker veldig kunnskapsrik! Han er klar til å slå seg til ro og er etablert (uten barn da). 

Han jobber 100% og jeg jobber deltid ved siden av fulltid studie, så vi jobber ikke samme turnus utenom ekstravakter. På datingappen så har jeg betalt for å kunne se hvem som liker meg, det vil si at han vet ikke at jeg vet. Jeg har siden da jeg oppdaget det, vært utrolig nære med å trykke liker tilbake flere ganger, da får man jo en match. Har tenkt på dette konstant, og er redd for å innlede noe som blir en snakkis på jobb om du forstår? Det er vel gjerne ikke etisk riktig?.. Redd det blir utrolig kleint! 

Kom meg pros and cons med å date en kollega? Jeg er åpenbart klar over at det kan bli tricky om det en gang skulle blitt slutt. 

Har du erfaringer, bring it on :)

Hilsen J26

Anonymkode: 39387...cc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette en jobb du kommer til å fortsette i etter studiet? 

Og er dette en dating app kjent for hook ups eller er den for de som søker forhold?

Hvis han er mye eldre enn deg kan det hende han bare er ute etter sex med deg. 

Anonymkode: 582c5...a09

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi har det utrolig gøy sammen da, pluss han er kjekk og virker veldig kunnskapsrik!  Anonymkode: 39387...cc6

Hvorfor holder ikke dette for deg? Blir dere sammen og det skjærer seg, så mister du det du har i dag. Holder du det på et vennskaplig nivå, kan det hende at du får beholde det uansett. Gode vennskap er ikke å forakte. 

Anonymkode: 8f329...595

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at dette kan du finne ut av uten å like han på datingappen. Det er jo bare å snakke med han på jobb, bli kjent med han som person der. Inviter han på en kopp kaffe om du liker han. Mange møtes via jobb, og så lenge ingen er lederen til den andre så er det ikke noe problem. I verstefall om det skulle bli ekstremt kleint og vanskelig i ettertid så må du bytte jobb da. Men om jeg tolker riktig at dere jobber i helsevesenet (?) så er det vel ikke akkurat vanskelig å finne ny jobb heller?

Anonymkode: c3f14...8e7

• Liker 2
Skrevet

Og en ting til: det er ikke så ofte man møter folk man virkleig liker og har god kjemi med og som er interessert tilbake. Så ja, det er verdt å sjekke ut nærmere. Men det kan være taktisk å ta det kollegialt/vennskaplig framfor å like han på en dating app og gå all out der, om det skulle vise seg at det ikke er full klaff likevel.

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg hadde latet som jeg ikke visste om at han hadde trykket liker og heller flørtet med han på jobb og tatt det den veien :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har vært singel over en lengre periode. Oppdaget for fire dager siden at en nyansatt mannlig kollega har trykket liker på meg på en datingapp. Jeg ble litt satt ut, for vi har kun jobbet sammen noen få vakter, og han er ti år eldre enn meg. Vi har det utrolig gøy sammen da, pluss han er kjekk og virker veldig kunnskapsrik! Han er klar til å slå seg til ro og er etablert (uten barn da). 

Han jobber 100% og jeg jobber deltid ved siden av fulltid studie, så vi jobber ikke samme turnus utenom ekstravakter. På datingappen så har jeg betalt for å kunne se hvem som liker meg, det vil si at han vet ikke at jeg vet. Jeg har siden da jeg oppdaget det, vært utrolig nære med å trykke liker tilbake flere ganger, da får man jo en match. Har tenkt på dette konstant, og er redd for å innlede noe som blir en snakkis på jobb om du forstår? Det er vel gjerne ikke etisk riktig?.. Redd det blir utrolig kleint! 

Kom meg pros and cons med å date en kollega? Jeg er åpenbart klar over at det kan bli tricky om det en gang skulle blitt slutt. 

Har du erfaringer, bring it on :)

Hilsen J26

Ta initiativ utenom appen nå som du vet det du vet. Men det kan også være at han ser om han er likt på jobb med dette. 

Anonymkode: 464fb...d39

• Liker 1
Skrevet

Dette er noen du ikke kjenner. Hvorfor tenker du umiddelbart på forhold? Det er sex som er i luften her. Med mindre det er en sånn datingplattform for mennesker som er ensomme og vil ha noen å "dele livet med". 

Anonymkode: 970d4...e1b

Gjest padawan
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Oppdaget for fire dager siden at en nyansatt mannlig kollega har trykket liker på meg på en datingapp.

Godt mulig han swipet på en eller annen form for "grovsortering" uten at han kjente deg igjen. 

Skrevet

Synes i allefall du burde forsøke å bli mer kjent med han. Jeg er 10 år eldre enn deg og noe av det jeg angrer mest på er alle de gangene jeg ikke turte forsøke fordi jeg overanalyserte alt som kunne gå galt. Man ender opp med å ikke oppleve noenting... 😕 (m37)

Anonymkode: 0ceb8...32c

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er dette en jobb du kommer til å fortsette i etter studiet? 

Og er dette en dating app kjent for hook ups eller er den for de som søker forhold?

Hvis han er mye eldre enn deg kan det hende han bare er ute etter sex med deg. 

Anonymkode: 582c5...a09

Vanskelig å forutsi om jeg kommer til å fortsette. Godt poeng :) ja dette er en datingapp der folk har diverse formål. Men jeg har skrevet på profilen min at jeg er ute etter et seriøst forhold. Så tenker han må jo ha sett det

Jaa vet jo aldri.. Han slår meg ikke som den typen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor holder ikke dette for deg? Blir dere sammen og det skjærer seg, så mister du det du har i dag. Holder du det på et vennskaplig nivå, kan det hende at du får beholde det uansett. Gode vennskap er ikke å forakte. 

Anonymkode: 8f329...595

Hvorfor ikke det holder for meg? Hæ? Usikker på om jeg forstod hva du mente der. Tror nok det er lurt å holde det vennskapelig i starten ja, vi har mye like verdier. Takk for kommentar :)

Skrevet

Jeg tenker at dette kan du finne ut av uten å like han på datingappen. Det er jo bare å snakke med han på jobb, bli kjent med han som person der. Inviter han på en kopp kaffe om du liker han. Mange møtes via jobb, og så lenge ingen er lederen til den andre så er det ikke noe problem. I verstefall om det skulle bli ekstremt kleint og vanskelig i ettertid så må du bytte jobb da. Men om jeg tolker riktig at dere jobber i helsevesenet (?) så er det vel ikke akkurat vanskelig å finne ny jobb heller?

Godt poeng :) Vi jobber ikke ofte sammen, så ikke så lett å bli kjent utenom sosiale medier/datingapp. Men forstår hva du mener, og er enig! 

Skrevet

Og en ting til: det er ikke så ofte man møter folk man virkleig liker og har god kjemi med og som er interessert tilbake. Så ja, det er verdt å sjekke ut nærmere. Men det kan være taktisk å ta det kollegialt/vennskaplig framfor å like han på en dating app og gå all out der, om det skulle vise seg at det ikke er full klaff likevel.

Helt enig! :)

Skrevet
Mysticgirl skrev (7 timer siden):

Jeg hadde latet som jeg ikke visste om at han hadde trykket liker og heller flørtet med han på jobb og tatt det den veien :) 

Ja, enig der! :)

- Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er noen du ikke kjenner. Hvorfor tenker du umiddelbart på forhold? Det er sex som er i luften her. Med mindre det er en sånn datingplattform for mennesker som er ensomme og vil ha noen å "dele livet med". 

Anonymkode: 970d4...e1b

Tenker umiddelbart på forhold fordi det er det jeg har skrevet i bioen på appen at jeg ønsker :) du kan nok ikkje 100% konstantere at det er sex som er i luften, men sjansen er jo der ja. 

Skrevet
padawan skrev (5 timer siden):

Godt mulig han swipet på en eller annen form for "grovsortering" uten at han kjente deg igjen. 

Tenkte det samme, haha. 

-ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

en nyansatt mannlig kollega har trykket liker på meg på en datingapp. Jeg ble litt satt ut, for vi har kun jobbet sammen noen få vakter, og han er ti år eldre enn meg. Vi har det utrolig gøy sammen da, pluss han er kjekk og virker veldig kunnskapsrik! Han er klar til å slå seg til ro og er etablert (uten barn da). 

Dette har han rukket å fortelle til deg allerede? Hvor mange ganger har dere jobbet sammen?

Anonymkode: 034bb...9ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Synes i allefall du burde forsøke å bli mer kjent med han. Jeg er 10 år eldre enn deg og noe av det jeg angrer mest på er alle de gangene jeg ikke turte forsøke fordi jeg overanalyserte alt som kunne gå galt. Man ender opp med å ikke oppleve noenting... 😕 (m37)

Anonymkode: 0ceb8...32c

Sant det :) skal bli bedre kjent med han. Men litt vanskelig da vi ikke jobber sammen ofte. Men ingen hastverk. Takk for det. 

-Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette har han rukket å fortelle til deg allerede? Hvor mange ganger har dere jobbet sammen?

Ps. Det er stor forskjell på om han har sagt dette til deg eller om det står på profilen hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...