Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2005 #1 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg vet at mange nå tenker p-piller, men det kan jeg ikke gå på. Jeg har så fet og uren hud på haka og kjevepartiet.. Resten av ansiktet er normal til tørr! Jeg innbiller meg at dette skyldes hormonforstyrrelser. Det er alltid værre under mensen, men er et problem hele tiden. Er det noe annet en p-piller som hjelper??
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2005 #2 Skrevet 25. oktober 2005 P-piller hjelper ikke automatisk mot uren hud heller da. Har du vært hos hudpleier for konsultasjon? Det er jo ikke sikkert det skyldes forstyrrelser i hormonbalansen.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 26. oktober 2005 #3 Skrevet 26. oktober 2005 Ja jeg har vært hos hudpleier og det hjelper kanskje litt men ikke nok! Må nok bare innse at det er hormoner
Felixa Skrevet 26. oktober 2005 #4 Skrevet 26. oktober 2005 En blodprøve kan fort finne ut om det er varige hormonproblemer, altså mer enn mens hormonproblemer. Hvis de finner hormonproblemer hos deg så må man ta det etter det. PCOS kan ofte gi kviser, sier ikke at du har det, men det er relativt vanlig hormonforstyrrelse hos kvinner.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 26. oktober 2005 #5 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg er ikke overvektig.. Tvert i mot, nesten for tynn! Jeg er veldig fruktbar.. Kan jeg ha PCOS alikevel? Jeg er plaget med kviser i ansiktet og uønsket hårvekst..
fniseline Skrevet 26. oktober 2005 #6 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg er ikke overvektig.. Tvert i mot, nesten for tynn! Jeg er veldig fruktbar.. Kan jeg ha PCOS alikevel? Jeg er plaget med kviser i ansiktet og uønsket hårvekst.. ← Hei, Jeg har hatt hormonproblemer selv, vært utredet og får behandling... Av det siste du skriver høres det veldig ut som du kan ha et hormonproblem, men det trenger ikke være noe med østrogenproduksjonen din eller PCOS, men kanskje med andre hormoner som f.eks. binyrehormoner... Siden du sier du har problemer med hårvekst så er det hverfall ikke allergi (som noen leger påstår med en gang...) Det er best å gå til allmennlegen, og hvis han er flink kan han ta blodprøver å utrede deg, hvis ikke så er det best å sitte på legen til han skriver en henvisning til spesialist.... *ikke* gi deg du Sånne problemer er vanskelige og leger bagatelliserer... så det er best å si at det plager deg veldig i hverdagen eller noe sånt... klem og lykke til!
Felixa Skrevet 26. oktober 2005 #7 Skrevet 26. oktober 2005 Ja, man kan være normalvektig og ha PCOS. Det diagnoseres ved ultralyd og blodprøver. Kviser, økt hårvekst, uregelmessige syklusser er noen av symptomene, men man behøver ikke å ha alle symptomene. Det kan være selvfølgelig være noe helt annet. Ta deg en tur til legen og få h*n til å utrede deg. Kviser pleier ihvertfall å være et symptom på at kroppen ikke er helt i balanse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå