Gå til innhold

Erfaringer vaginal plastikk o.l. etter fødsel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg får det dekket, og jeg er så glad❤️😍❤️

Anonymkode: 7934d...5eb

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Forsikringens første svar var forresten et spm: Hvor lenge er det siden du har født. Og da skrev jeg 3 år og at det var en stjernekikker som ble presset ut alt. Jeg vet ikke hva de som har vurdert har tenkt men jeg er så takknemlig! Kanskje det kan ha vært stjernekikker på første fødsel som vippet de over til ja, eller at d bare er tre år siden, jeg vet ikke. Men altså❤️❤️❤️😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opererte både fremre og bakre skjedevegg 20 år etter siste fødsel. Førstemann var 4,6 kg….Fikk dekket av Helfo. Var ikke plaget med lyd, fremfall eller inkontinens, men hadde tyngdefølelse hele tiden og knipeøvelsene ble ikke effektive pga manglende kontakt med musklene. Nå er jeg 55 og opererte for 10 år siden. Er superfornøyd! Like trang som før fødsler og treningen gir effekt. Har ikke kommet i overgangsalder enda, så aner ikke hvordan den vil påvirke videre. Hadde sex bare 3 uker etter operasjon. 

Anonymkode: 4bb1e...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Opererte både fremre og bakre skjedevegg 20 år etter siste fødsel. Førstemann var 4,6 kg….Fikk dekket av Helfo. Var ikke plaget med lyd, fremfall eller inkontinens, men hadde tyngdefølelse hele tiden og knipeøvelsene ble ikke effektive pga manglende kontakt med musklene. Nå er jeg 55 og opererte for 10 år siden. Er superfornøyd! Like trang som før fødsler og treningen gir effekt. Har ikke kommet i overgangsalder enda, så aner ikke hvordan den vil påvirke videre. Hadde sex bare 3 uker etter operasjon. 

Anonymkode: 4bb1e...674

Oi, det hørtes fantastisk ut!! ❤️ Det blir veldig spennende å ta den, operasjonen! Så trening hjelper på nå i tillegg? Hvor ofte tenker du man bør trene? Såå bra altså😍Men du opererte ikke åpningen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.3.2022 den 11.03):

Meg igjen. Tusen takk! Dette må jeg huske! Jeg ble egentlig forstoppet etter både første fødsel og KS, dette fordi man må ta sånn avførende i forkant. Lett å glemme. Anbefaler dette til alle som skal ta KS eller avførende før en operasjon ❤️ Noen hvisket til meg at jeg måtte ta linfrø etter fødselen, men de sa jo ikke hvorfor. Hadde de sagt at man mest sannsynlig blir forstoppet og at det kommer en megabæsj ut, så hadde jeg jo forstått det og spist det. Sorry språget, men noen ganger trenger man bare få ting i klartekst

Mener du at man skal ta avførende før en operasjon? Har jeg aldri tatt  siden man ikke skal ta noe som helst før en operasjon, med mindre man får det av legen.

Anonymkode: 2793e...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har også erfaring. Regn med at det er svært smertefullt i 4-5 dager. Anbefaler også å bruke noe som gjør avføringen mykere. Jeg har også fått problemer som følge av 2 stjernekikkere som begge ble tatt med sugekopp. Må nok dessverre ha min 3. operasjon:(

Anonymkode: 9a366...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mener du at man skal ta avførende før en operasjon? Har jeg aldri tatt  siden man ikke skal ta noe som helst før en operasjon, med mindre man får det av legen.

Anonymkode: 2793e...c15

Måtte ta sånn klyster eller hva det er før epidural ved vag. fødsel, og før KS mener jeg jeg måtte det samme..🤔 Uansett kommer jeg til å ta mykgjørende etterpå❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har også erfaring. Regn med at det er svært smertefullt i 4-5 dager. Anbefaler også å bruke noe som gjør avføringen mykere. Jeg har også fått problemer som følge av 2 stjernekikkere som begge ble tatt med sugekopp. Må nok dessverre ha min 3. operasjon:(

Takk❤️Det var det jeg tenkte ja, at stjernekikker er mye verre. Alle (normale) gynekologer som får vite det vrir seg jo baklengs når de hører j hadde det på første så.. Åh…huff altså!

Masse lykke til med nr.3❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk❤️Det var det jeg tenkte ja, at stjernekikker er mye verre. Alle (normale) gynekologer som får vite det vrir seg jo baklengs når de hører j hadde det på første så.. Åh…huff altså!

Masse lykke til med nr.3❤️❤️❤️

Takk, jeg håper virkelig at noen klarer å fikse det. Er ikke «bare» å operere. Jeg Hsr store plager hver dag, smerter, tisser under en halv dl hver gang, svært hyppig vannlating, tyngdefonemming. Må legge meg i senga etter jobb, orker ikke trene mer osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette kunne jeg også ha tenkt meg, plages av en del luft og gapende skjedeåpning som ikke er spesielt fint.. Trener selvfølgelig, men har fått ødelagt 50% av bekkenbunnsmusklaturen så det har veldig begrenset effekt. Det eneste som stopper meg er egentlig prisen. Undersøkte og det kommer jo fort opp i 80 000+… 

Anonymkode: 58405...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette kunne jeg også ha tenkt meg, plages av en del luft og gapende skjedeåpning som ikke er spesielt fint.. Trener selvfølgelig, men har fått ødelagt 50% av bekkenbunnsmusklaturen så det har veldig begrenset effekt. Det eneste som stopper meg er egentlig prisen. Undersøkte og det kommer jo fort opp i 80 000+… 

Hvor var dette hen? Er det bakre plastikk og åpning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor var dette hen? Er det bakre plastikk og åpning?

Nei, jeg har ikke vært på konsultasjon. Jeg har kun undersøkt priser for vaginaplastikk på nettet. Må jo gjøre noe både med selve skjeden og vulva/åpning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, jeg har ikke vært på konsultasjon. Jeg har kun undersøkt priser for vaginaplastikk på nettet. Må jo gjøre noe både med selve skjeden og vulva/åpning. 

Du kan sjekke ut volvat i Oslo, Anton Langbrekke. En dyktig kirurg innenfor området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.3.2022 den 20.57):

Du kan sjekke ut volvat i Oslo, Anton Langbrekke. En dyktig kirurg innenfor området.

Driver ikke han på Volvat egentlig? Jo, det gjør han ser jeg her.. Burde jeg foreslå  å få få til han? Hva med han https://www.aleris.no/leger/bjorn-busund/ 

?

Har du erfaring selv med han eller vet du om mange bra resultat? De er vel håndplukket som de sier, de gynekologene/legene osv der da, som de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.3.2022 den 19.33):

Takk, jeg håper virkelig at noen klarer å fikse det. Er ikke «bare» å operere. Jeg Hsr store plager hver dag, smerter, tisser under en halv dl hver gang, svært hyppig vannlating, tyngdefonemming. Må legge meg i senga etter jobb, orker ikke trene mer osv

Hvordan var det før du opererte første gang? Du angrer på første (og alle) operasjon?

Huff, det var tungt å høre..

Ja. det håper jeg inderlig de gjør! 🥰🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er kalt inn til operasjon pga en liten rectocele. Er ikke kjempeplaget, men hadde en periode følelsen av at noe var i skjeden. Nå er det største problemet at jeg ikke har kontakt med tarmen ved avføring, og føler ikke jeg får ut alt. I tillegg er skjeden veldig vid etter to fødsler. 

Usikker på om smertene etter operasjonen er verdt det. Hva mener dere som har operert? 

Anonymkode: 4d155...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.3.2022 den 12.59):

Jeg er kalt inn til operasjon pga en liten rectocele. Er ikke kjempeplaget, men hadde en periode følelsen av at noe var i skjeden. Nå er det største problemet at jeg ikke har kontakt med tarmen ved avføring, og føler ikke jeg får ut alt. I tillegg er skjeden veldig vid etter to fødsler. 

Usikker på om smertene etter operasjonen er verdt det. Hva mener dere som har operert? 

Anonymkode: 4d155...616

TS her.
Hei, det hørtes plagsomt ut ja, det første der. Tenker du at d er noe problem ift sexlivet og, det med vidheten, eller går det greit (du trenger ikke svare på det altså men).

Tenker du at du er usikker på operasjon med tanke på hvordan det kommer til å være første 2 ukene liksom? Jeg tenker at ved en vellykket operasjon og hvis smertene går over innen 2uker (eller litt over det), så skal jeg tåle mye. Det er jo verdt det å få fikset opp i ting:) Dessuten skal man jo få bra nok med smertestillende, hvis ikke må man jo kontakte fastlege om man trenger mer, eller hjelp..

Jeg må utsette timen litt. Tipper mai/juni. Spennende:) Håper på bra resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker

Hvilke priser har dere fått på dette? :)

Anonymkode: c41cc...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg ikke født selv…men er det ikke sånn at det strammer seg igjen av seg selv etter en stund, sammen med litt trening? Om det er slik at man blir kjempevid nedi der etter fødsel, er det jammen meg ikke rart så mange vil ha keisersnitt i dag. Jeg trodde at det med at man ble så vid bare var en myte.. Men da vil jeg jo si man på en måte blir litt ødelagt i underlivet. Og må ha en operasjon likevel.

Tror jammen meg jeg skal søke om keisersnitt neste gang også… Baby lå i seteleie sist og vet jeg vil få innvilget keisersnitt igjen siden jeg hadde det forrige gang. Nå har jeg jo et lite arr på magen fra før og vil ikke ha et arr og operasjon inni vagina i tillegg😣

Anonymkode: 83138...d17

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...