Gå til innhold

Konduktør lønn og redusert arbeidstid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen konduktører her? I så fall, kan dere fortelle litt om yrket - turnusen, lønn, positive og negative sider? Det jeg også lurer veldig på er om man kan jobbe redusert når man har barn - må man feks ha jobbet et år først? Og er det vanskelig å få langdistanse turene når man har "hovedkontor" i Oslo/Lillestrøm - området? 

Tusen hjertelig takk for svar ❤️

Anonymkode: 50357...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Konduktør her. Bra lønn. Tjener 500 K. Men hater jobben pga frekke og voldelige kunder. 

Anonymkode: bc310...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som konduktør i vy😊 tjener 650 i året ca, 100%. Trives godt! Turnusene varierer. Vi søker turnus hver høst, og går i turnusen vi får i et år. Dette går på ansiennitet, så når du er ny kan du ikke velge og vrake. Heldigvis er det veldig mange turnuser i Oslo, og alle har forskjellige behov. Så stort sett får man NOE man vil ha😊 

Ingen dag er lik! Du møter på mye rart, og kan havne i alle mulige situasjoner. Du må derfor kunne holde hodet kaldt i stressende situasjoner! Du bør også tåle å få litt kjeft, hehe.

Av langdistanse har vi kun Bergensbanen etter oppdelingen. Dette går også på ansiennitet, og er ganske populært. Man må regne med å jobbe i bedriften i minst 10 år før du kan jobbe på bergensbanen. 

De som jobber på langdistanse er som regel mye borte, det er nok litt vanskelig med små barn. 

Vet at det er flere som jobber redusert, men om man må jobbe et år først vet jeg ikke. Du må i jobbe 100% de første månedene i hvertfall, under utdanningen.

Anonymkode: 8461d...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Konduktør her. Bra lønn. Tjener 500 K. Men hater jobben pga frekke og voldelige kunder. 

Så trist, er også urolig for voldelige kunder. Ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg jobber som konduktør i vy😊 tjener 650 i året ca, 100%. Trives godt! Turnusene varierer. Vi søker turnus hver høst, og går i turnusen vi får i et år. Dette går på ansiennitet, så når du er ny kan du ikke velge og vrake. Heldigvis er det veldig mange turnuser i Oslo, og alle har forskjellige behov. Så stort sett får man NOE man vil ha😊 

Ingen dag er lik! Du møter på mye rart, og kan havne i alle mulige situasjoner. Du må derfor kunne holde hodet kaldt i stressende situasjoner! Du bør også tåle å få litt kjeft, hehe.

Av langdistanse har vi kun Bergensbanen etter oppdelingen. Dette går også på ansiennitet, og er ganske populært. Man må regne med å jobbe i bedriften i minst 10 år før du kan jobbe på bergensbanen. 

De som jobber på langdistanse er som regel mye borte, det er nok litt vanskelig med små barn. 

Vet at det er flere som jobber redusert, men om man må jobbe et år først vet jeg ikke. Du må i jobbe 100% de første månedene i hvertfall, under utdanningen.

Uff sure kunder er noe herk, men resten tror jeg blir strålende. Tusen takk for et godt beskrevet svar. Når du har 650 i lønn, har du da lang annsinnitet? Er 500 typ startlønn? Med vennlig hilsen ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

500k?! Jobber du redusert eller fulltid?

Anonymkode: bcf4e...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Uff sure kunder er noe herk, men resten tror jeg blir strålende. Tusen takk for et godt beskrevet svar. Når du har 650 i lønn, har du da lang annsinnitet? Er 500 typ startlønn? Med vennlig hilsen ts. 

650k er med alle tillegg (kveld/helg, helligdager, endret arbeidstid ol) Grunnlønna er i underkant av 440.000 på første lønnstrinn 0-4 år (som jeg er på). Jeg har jobber her i tre år. 

Man jobber til merkelige tider, alt fra 04 om morgenen til nattevakter. Tilleggene er heldigvis gode😊 man jobber stort sett annenhver helg. Noen turnuser har hver tredje. Sure kunder må man regne med at man møter på, men de fleste er hyggelige. Mye handler om hvordan man møter kunden i en eventuell konflikt, og man lærer seg å velge sine kamper med omhu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er 500k så dårlig da? Har master og tjener 450k fulltid..

Anonymkode: 95771...40f

🥴😵💫

Anonymkode: ad0ae...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Er 500k så dårlig da? Har master og tjener 450k fulltid..

Anonymkode: 95771...40f

Ouff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...