AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Dere som ble stiftet igjen med agraffer - hvor lenge hadde dere plaster/bandasje over såret? Jeg fikk ny når jeg dro hjem fra barsel (dag 4), og ny igjen når jeg fjernet agraffene (dag 7). Fikk beskjed om at den kunne være på til den løsnet av seg selv. Den begynner å bli litt løs i kanter, og jeg har mest lyst til å ta den av, men samtidig er jeg redd for ubehag uten plasteret 😅 Dag 10 i dag. Anonymkode: 0bbb6...168
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Her jeg jobber (er jordmor) oppfordrer vi til å ha bandasjen på i 10 dager. Det viktigste er at det dannes en sårskorpe før det blir tatt av, slik at det ikke er noe inngangsport for bakterier. Da er det større risiko for infeksjon. Men hvis det begynner å kjennes greit ut rundt såret, ingen tegn til infeksjon- så går det fint hvis bandasjen faller av nå 😊 Anonymkode: 2db10...81a
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Her jeg jobber (er jordmor) oppfordrer vi til å ha bandasjen på i 10 dager. Det viktigste er at det dannes en sårskorpe før det blir tatt av, slik at det ikke er noe inngangsport for bakterier. Da er det større risiko for infeksjon. Men hvis det begynner å kjennes greit ut rundt såret, ingen tegn til infeksjon- så går det fint hvis bandasjen faller av nå 😊 Anonymkode: 2db10...81a Ah, det gir mening! Jeg fikk ingen slik forklaring. Generelt sinnsykt lite informasjon rundt det hele, egentlig. Det er litt ømt, men ikke vondt lengre, jeg sliter mer med smerter nedfor såret, helt til høyre - der kjennes det ut som huden brenner av og til og gjør helt for jævlig vondt da. Det er ikke rødt eller sårt på noe annet vis enn den brennende følelsen når det står på 😅 Anonymkode: 0bbb6...168
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå