Gå til innhold

Gode kollegaer, elendig sjef. Si opp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjefen er helt jævlig, men jeg er redd for at jeg, hvis jeg søker ny jobb, ikke finner like gode kollegaer

Anonymkode: 0038b...7c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen du kan snakke med på jobben. Verneombud eller tillitsvalgte? Forsvarlig arbeidsmiljø er lovpålagt, nå vet jeg ikke hva sjefen din gjør som gjør situasjonen din så dårlig men det er lurt å ta dette videre. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bytta. Har aldri sett meg tilbake. Har fått en helt ny hverdag. 

Anonymkode: 55fc9...5c7

• Liker 1
Skrevet
Knoot skrev (Akkurat nå):

Har du noen du kan snakke med på jobben. Verneombud eller tillitsvalgte? Forsvarlig arbeidsmiljø er lovpålagt, nå vet jeg ikke hva sjefen din gjør som gjør situasjonen din så dårlig men det er lurt å ta dette videre. 

Nei, ingen å snakke med. Vi MÅ ha verneombud, men har ikke. Sjefen driter tydeligvis i arbeidsmiljøloven. Han mobber folk, truer folk, mange blir sykemeldt...Men kollegaene er nydelige ❤️ Er så forvirret nå 

Skrevet

Ville byttet jobb. Det blir bare ikke verdt det.

Anonymkode: 71ad4...ee7

• Liker 4
Skrevet

Er det ikke noen over han du kan melde fra til? 

Skrevet
PetraPerlesukker skrev (1 minutt siden):

Er det ikke noen over han du kan melde fra til? 

Nei, han eier firmaet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, han eier firmaet 

Da regner jeg med kollegaene mistrives like mye som deg. Hadde fått de beste med , å søkt ny(e) jobber sammen 😃 Så kan dere kanskje være gode kolleger et annet sted ☺️

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei, ingen å snakke med. Vi MÅ ha verneombud, men har ikke. Sjefen driter tydeligvis i arbeidsmiljøloven. Han mobber folk, truer folk, mange blir sykemeldt...Men kollegaene er nydelige ❤️ Er så forvirret nå 

Enten sier du/dere opp, krever at det skal velges verneombud og henviser til Arbeidsmiljøloven, eller så melder dere fra til arbeidstilsynet om at bedriften nekter å ha verneombud på arbeidsplassen. Dere må vurdere om det er verdt for dere å kjempe for arbeidsplassen eller om det er best å finne en annen arbeidsplass. Husk også at hvis du ikke finner en jobb etter at du selv har sagt opp er det en karantenetid hos NAV på 18 uker før du får dagpenger. Så det er lurt å bruke litt tid på planlegge hva du skal gjøre fremover for en viss periode fremover. 

• Liker 1
Skrevet
Knoot skrev (11 minutter siden):

Enten sier du/dere opp, krever at det skal velges verneombud og henviser til Arbeidsmiljøloven, eller så melder dere fra til arbeidstilsynet om at bedriften nekter å ha verneombud på arbeidsplassen. Dere må vurdere om det er verdt for dere å kjempe for arbeidsplassen eller om det er best å finne en annen arbeidsplass. Husk også at hvis du ikke finner en jobb etter at du selv har sagt opp er det en karantenetid hos NAV på 18 uker før du får dagpenger. Så det er lurt å bruke litt tid på planlegge hva du skal gjøre fremover for en viss periode fremover. 

Jeg mener at det ikke er verdt det. Kjempe for å bli? Sjefen kommer jo til å lage helvete etterpå 

• Liker 2
Skrevet

Hadde ikke orket kampen. Jeg bytter selv jobb nå og håper på det beste. 

Anonymkode: 2e270...f53

Skrevet

Min erfaring. Er sjefen dårlig blir det aldri bedre. Sjefen kan forsure et helt arbeidsmiljø. Har du en dårlig sjef - Kom deg vekk så fort du bare kan. 

Anonymkode: 024cb...1b3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg måtte faktisk si farvel til 10 gode kollegaer- kun pga en skikkelig dårlig sjef. Siden han eide firmaet, ga blaffen i Arbeidsmiljøloven, og det var verken snakk om HR eller annen form for organisering på jobben, måtte jeg til slutt takke for meg. Jeg var eneste ansatt under sjefen, de andre leide kontorer på klinikken hans.

For meg endte det opp med sykemelding ut oppsigelsen, så dagpenger, og så AAP. Nå, to år senere har jeg fått ny jobb, og gleder meg til å hilse på nye kollegaer. Vet ikke hva eller hvem jeg møter på, men min nye sjef virker i hvertfall utrolig varm og god ❤

Anonymkode: a76d0...500

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tusen takk for svar, alle ☺️ 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tusen takk for svar, alle ☺️ 

Håper det ordner seg  for deg. Husk at helsa di er så viktig, både den fysiske og psykiske. Arbeidsmiljøloven er ikke bare noen ord på et papir, den er der for å beskytte deg som ansatt. 

Skrevet

Jeg er igjennom akkurat det samme selv nå, og har etter mye grubling landet på at jeg må få byttet ut sjefen. Det betyr desverre at jeg må forlate kolleger som jeg digger, men jeg må tenke på min egen psykiske helse først.

På en måte kjennes det ut som en sorg, og på en annen måte som en stor lettelse. Siden jeg vet at jeg nå skal i gang med å søke nye jobber, kjenner jeg også at det er lettere å håndtere sjefen. Og så kjenner jeg litt på at jeg "lyver" for mine gode kolleger.

Anonymkode: d43d2...67c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er igjennom akkurat det samme selv nå, og har etter mye grubling landet på at jeg må få byttet ut sjefen. Det betyr desverre at jeg må forlate kolleger som jeg digger, men jeg må tenke på min egen psykiske helse først.

På en måte kjennes det ut som en sorg, og på en annen måte som en stor lettelse. Siden jeg vet at jeg nå skal i gang med å søke nye jobber, kjenner jeg også at det er lettere å håndtere sjefen. Og så kjenner jeg litt på at jeg "lyver" for mine gode kolleger.

Anonymkode: d43d2...67c

Yes, akkurat sånn. Sorg og lettelse samtidig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...