Gå til innhold

Dere med barn med covid, hvem fikk det først?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ble hele familien smittet til slutt? Hvor lang tid tok det mellom hver av dere?

Anonymkode: 0b872...414

Skrevet

18-åringen som er eldst ble smittet først. Så fra tirsdag til søndag var alle fem smittet. Vi levde helt som normalt og isolerte ingen. 

Anonymkode: 9d370...125

Skrevet

Barn fredag, mannen tirsdag..

Storesøster og meg, merker ikke noe (enda)…

Lurer på det samme.

Anonymkode: dd2f3...97c

Skrevet

Familie på 4. Eldstebarnet (11) fikk det først. Ingen andre ble smittet. En uke tilbake på jobb/skole så fikk yngstebarnet (8) det. Vi voksne gikk klar. En liten uke tilbake på jobb så fikk jeg det og har det enda. Mannen har gått klar til nå. Så ingen av oss har blitt smittet internt i husholdningen, men innen kort tid «ute» i samfunnet😷

Anonymkode: 05f6b...87a

Skrevet

Barn søndag, mor og far onsdag

Anonymkode: 788fa...7f1

Skrevet

Begge ungene var nærkontakter på hver sin kant på torsdag. De ble syke fredag, jeg mandag. Mannen holdt alt gående og gikk ned for telling mandagen etter meg. 

Skrevet

Mor onsdag, barn søndag, far tirsdag, barn torsdag. 

Anonymkode: eaebd...a80

Skrevet

Familie på fire. 15 åring ble syk onsdag kveld, mor og far lørdag. Torsdagen over en uke etter eldstemann ble 12-åringen syk.  Vi isolerte eldste siden han fikk høy feber. Spiste ingen måltider sammen fra dagen før vi voksne ble syke. Yngstemann ble nok derfor smittet på skolen og ikke hjemme siden 4 av vennene ble syke dagen før. Når yngste ble smittet avsluttet vi isolasjon så yngste fikk masse dulling siden vi alle hadde vært syke.

Anonymkode: ddf84...d99

Skrevet

Mor tirsdag, far onsdag og barn torsdag.

Anonymkode: 5fb53...69b

Skrevet (endret)

Familie på fem. Det eldste (skole)barnet ble smittet først. Han var ordentlig dårlig et døgn, og så ganske bra form etter det. Han ble ikke isolert, vi levde som normalt hjemme. Etter en uke ble jeg smittet og følte meg litt dårlig en dag. Det er en uke siden, og ingen andre med symptomer her foreløpig. Egentlig veldig rart om ikke flere av oss blir syke, barna er en veldig kosete gjeng både med hverandre og oss voksne.

Men jeg kan legge til at vi voksne fikk tredje vaksinedose noen uker før vi fikk smitte i huset, og et av barna har fått en vaksinedose.

Endret av Vera Vinge
Skrevet

Barn 1 mandag foreldre tirsdag og barn 2 fredag

Anonymkode: 81d9c...c39

Skrevet

Familie på fem. Ene barnehagebarnet ble smittet først, ble syk mandag og innen torsdag hadde resten av oss fått det påvist. Tok under et døgn fra første fikk det til neste var syk. 

Anonymkode: 7674c...b8a

Skrevet

Barn først

Voksen og søsken smittet tre dager senere

Anonymkode: 84b76...878

Skrevet

Jeg ble syk for tre uker siden. Ikke isolert. Likevel ble hverken mannen eller noen av de tre barna våre smittet. Hadde forventet at alle ble smittet. 

Anonymkode: 4db5e...24a

Skrevet

Førstemann smittet torsdag/fredag, syk lørdag, positiv test søndag. Jeg ble syk fredagen etter, positivt lørdag. Yngste fikk feber tirsdagen etter (negativ test på morgenen, positiv på ettermiddag). Sistemann testet positiv uka etter der igjen. Så 3 uker med covid her i huset. 
Far i huset har ikke vært syk (men heller ikke testet seg, så vi vet ikke status der)

Anonymkode: b24dc...29a

Skrevet

Barn 1 ble smittet på skolen og ble syk på søndag, barn 2 ble syk på onsdag, forelder 1 ble syk påfølgende mandag, og forelder 2 ble ikke smittet.

Anonymkode: 0f67a...e6c

Skrevet

Minste barnet fikk det først, deretter mor og far etter 6 dager. Eldste barnet ble ikke smittet. 

Anonymkode: 74834...534

Skrevet

Barnet fekk det måndag, snart fem dager og ingen andre har positiv test 🤷‍♀️

Skrevet

Jeg (mor) fikk det først. Barnet fikk symptomer 2 dager etter at jeg testet positivt. Mannen har så langt ikke blitt smittet, en uke etter mine første symptomer. Virker som han slipper unna.

Anonymkode: 82092...c7c

Skrevet

Barn 5 år-barn10 år- far——mor-barn 3 år

Anonymkode: 75a78...873

• Opprett ny...