AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Vært sammen med mannen i over 20 år og har to barn. Det har vært turbulent innimellom, men så har vi hatt mange gode perioder også. Nå kjenner jeg at jeg er mettet på mannfolk som kan gå rundt å være sur i dagesvis for filleting, gjøre småting til svære problemer, og rett og slett gjøre sånn at jeg til tider går på tå i mitt eget hjem. Kjenner at det er skummelt å gå med disse tankene, samtidig så kjenner jeg at jeg trives så godt når jeg er alene hjemme, og den biten skal nok gå bra. Det som bekymrer meg er at jeg ikke har så mange rundt meg utenom hans familie. Jeg har ikke noen nær relasjon til noen av mine, og det faller seg ikke naturlig å be de om hjelp i en slik situasjon. Vi eier en felles bolig til en verdi mellom 6,7-7 mill, med et lån på 5,4. I praksis klarer jeg å betjene huslånet uten problem (vi har utleiedel), men jeg regner jo med å måtte kjøpe ut mannen. Jeg vet ikke hvordan banken stiller seg i slike tilfeller. Kan man må lån utover 5x inntekt? Jeg må selvfølgelig snakke med rådgiveren i banken å høre hva hun tenker. Andre som har gått fra partner etter mange år, har dere planlagt det en stund? Jeg vurderer å sette til side litt penger for å ha en buffer. Jeg har høyest inntekt og har sånn sett betalt mest opp gjennom årene (ca 4-500.000kr mer i året), men regner med at vi skal dele likt. Er også redd for at han skal bli sur og lage livet surt for meg, så jeg tenker at jeg må ha gode planer når bomba smeller, sånn at vi ikke må bo sammen over lengre tid. Anonymkode: cdee3...2d3 2
AprilLudgate Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Først til spørsmålet: har dere gått til parterapi og tatt ordentlig tak i disse tingene? Hvor du bare sier at du ikke orker mer av dette og veldig seriøst vurderer skilsmisse? Angående å sitte med mer enn 5 ganger inntekt i lån er jo det høyrisiko og ikke noe jeg ville gjort. Ungene skal jo kunne ha aktiviteter, man ønsker gjerne ha råd til ferie og OK materiell standard. Jeg hadde flyttet selv til rimeligere bolig. 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 Fløff skrev (31 minutter siden): Først til spørsmålet: har dere gått til parterapi og tatt ordentlig tak i disse tingene? Hvor du bare sier at du ikke orker mer av dette og veldig seriøst vurderer skilsmisse? Angående å sitte med mer enn 5 ganger inntekt i lån er jo det høyrisiko og ikke noe jeg ville gjort. Ungene skal jo kunne ha aktiviteter, man ønsker gjerne ha råd til ferie og OK materiell standard. Jeg hadde flyttet selv til rimeligere bolig. Nei, det har vi ikke. Vi hadde en runde for noen år siden hvor vi holdt på å gå fra hverandre. Da gikk jeg i terapi på familievernkontoret, han nektet å bli med. Det gikk så langt at hun på fvk hadde forberedt meg på at jeg kom til å få det bra alene, og jeg var forberedt på det. Når han så selvtilliten min på det området, så snudde han i forhold til skilsmisse. Jeg har foreslått terapi flere ganger, men vanskelig når en nekter… Jeg tror han er klar over hvilken vei det bærer. Men han er veldig god når han er «på topp». Men det er alle nedturene som tar knekken på forholdet. Han sliter med psyken og det sliter ut meg siden han ikke vil snakke med noen profesjonelle. Jeg ser at jeg vil måtte betale ca. 12000kr mnd selv for å beholde huset (fratrukket husleieinntekt), og man får ikke mye for det i dag. Derfor jeg tenker at det burde gå. Da skal det være rom for både ferie og sparing. Ungene begynner å bli store. Eldste blir myndig dette året. Anonymkode: cdee3...2d3 3
NiceOrNothing Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det har vi ikke. Vi hadde en runde for noen år siden hvor vi holdt på å gå fra hverandre. Da gikk jeg i terapi på familievernkontoret, han nektet å bli med. Det gikk så langt at hun på fvk hadde forberedt meg på at jeg kom til å få det bra alene, og jeg var forberedt på det. Når han så selvtilliten min på det området, så snudde han i forhold til skilsmisse. Jeg har foreslått terapi flere ganger, men vanskelig når en nekter… Jeg tror han er klar over hvilken vei det bærer. Men han er veldig god når han er «på topp». Men det er alle nedturene som tar knekken på forholdet. Han sliter med psyken og det sliter ut meg siden han ikke vil snakke med noen profesjonelle. Jeg ser at jeg vil måtte betale ca. 12000kr mnd selv for å beholde huset (fratrukket husleieinntekt), og man får ikke mye for det i dag. Derfor jeg tenker at det burde gå. Da skal det være rom for både ferie og sparing. Ungene begynner å bli store. Eldste blir myndig dette året. Anonymkode: cdee3...2d3 Du har bare ett liv . Kan ikke forstå at folk finner seg i å ha det dårlig / føle seg dårlig . At han ikke vil gå i terapi er egentlig din billett ut . Han vil ikke endre seg. Du vil ha en endring . Lag den selv ❤️ 21 6 8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 Har slitt med sur mann i mange år jeg også. Jada fine stunder osv. Men denne daglige surmulinga og dødsfornermet og antar at alle som er et angrep. Så jeg ble litt forbanna til slutt og sa at det var 100% sikkert at jeg ikke skule bli gammel med den surtruen i hus iallefall. Så han fikk beskjed om å skjerpe seg eller pakke. Så han valgte å skjerpe seg.... Anonymkode: 5fb2b...a80 10 2
I Grosny Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 Hva med å leie en hybel som en av dere kan søke tilflukt i av og til? Problemet er jo at dere ser slitsomt mye av hverandre. Kjøpe to leiligheter og selge huset er heller ikke dumt. Dere vil spare MYE på strømregninga siden en leilighet gjerne bruker 2000 i strøm mens et hus bruker 8000. Da kan familien bo i den største leiligheten, og den minste kan bli et pusterom. Når begge barna blir ferdig på vgs kan gubben flytte permanent til den lille og hvis du slutter å irritere deg over han så kan han besøke deg av og til for kosens skyld. 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har slitt med sur mann i mange år jeg også. Jada fine stunder osv. Men denne daglige surmulinga og dødsfornermet og antar at alle som er et angrep. Så jeg ble litt forbanna til slutt og sa at det var 100% sikkert at jeg ikke skule bli gammel med den surtruen i hus iallefall. Så han fikk beskjed om å skjerpe seg eller pakke. Så han valgte å skjerpe seg.... Anonymkode: 5fb2b...a80 Jeg tror egentlig ikke han her klarer å skjerpe seg… dessverre. Man kan velge å se koppen som halvfull eller halvtom. I hans tilfelle tror jeg den er helt tom….. skjønner ikke at det er mulig p grave seg så langt ned i sin egen selvmedlidenhet, og forsure hverdagen for resten av familien… Anonymkode: cdee3...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #8 Skrevet 17. februar 2022 I Grosny skrev (3 minutter siden): Hva med å leie en hybel som en av dere kan søke tilflukt i av og til? Problemet er jo at dere ser slitsomt mye av hverandre. Kjøpe to leiligheter og selge huset er heller ikke dumt. Dere vil spare MYE på strømregninga siden en leilighet gjerne bruker 2000 i strøm mens et hus bruker 8000. Da kan familien bo i den største leiligheten, og den minste kan bli et pusterom. Når begge barna blir ferdig på vgs kan gubben flytte permanent til den lille og hvis du slutter å irritere deg over han så kan han besøke deg av og til for kosens skyld. Ja, det er faktisk litt av problemet. Vi ser for mye til hverandre, fordi han har klart å skyve stort sett alt av venner bort. Alle er idioter til enhver tid. Og hvis jeg tilfeldigvis drar på besøk til en venninne en kveld, så er det lurveleven når jeg kommer hjem, så det har jeg faktisk sluttet med. Lei av å bli mistenkt for å ha en elsker.. Her vi bor er strømregningen på 2000kr for en enebolig, så det er ikke et argument tenker jeg. Også er det sånn at jeg vil være en familie, ikke en splittet familie. Føler jeg har forsøkt lenge nok nå egentlig. Anonymkode: cdee3...2d3 2
NiceOrNothing Skrevet 17. februar 2022 #9 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror egentlig ikke han her klarer å skjerpe seg… dessverre. Man kan velge å se koppen som halvfull eller halvtom. I hans tilfelle tror jeg den er helt tom….. skjønner ikke at det er mulig p grave seg så langt ned i sin egen selvmedlidenhet, og forsure hverdagen for resten av familien… Anonymkode: cdee3...2d3 Tenk å slippe å ha den negative energien der rundt deg da? Du kommer til å stor -trives alene 🥰 9 3
NiceOrNothing Skrevet 17. februar 2022 #10 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er faktisk litt av problemet. Vi ser for mye til hverandre, fordi han har klart å skyve stort sett alt av venner bort. Alle er idioter til enhver tid. Og hvis jeg tilfeldigvis drar på besøk til en venninne en kveld, så er det lurveleven når jeg kommer hjem, så det har jeg faktisk sluttet med. Lei av å bli mistenkt for å ha en elsker.. Her vi bor er strømregningen på 2000kr for en enebolig, så det er ikke et argument tenker jeg. Også er det sånn at jeg vil være en familie, ikke en splittet familie. Føler jeg har forsøkt lenge nok nå egentlig. Anonymkode: cdee3...2d3 Han kontrollerer deg og isolerer deg . Det at han oppfører seg slik at du trekker deg unna sosialt samvær / venner . Hvorfor orker du ? 8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #11 Skrevet 17. februar 2022 Hvor gamle er barna? Anonymkode: e0a16...97d 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #12 Skrevet 17. februar 2022 8 minutter siden, I Grosny said: Hva med å leie en hybel som en av dere kan søke tilflukt i av og til? Problemet er jo at dere ser slitsomt mye av hverandre. Kjøpe to leiligheter og selge huset er heller ikke dumt. Dere vil spare MYE på strømregninga siden en leilighet gjerne bruker 2000 i strøm mens et hus bruker 8000. Da kan familien bo i den største leiligheten, og den minste kan bli et pusterom. Når begge barna blir ferdig på vgs kan gubben flytte permanent til den lille og hvis du slutter å irritere deg over han så kan han besøke deg av og til for kosens skyld. Mener du virkelig dette her? Man skal selge et hus med inntekt, for at mannen ikke kan oppføre seg voksent. Også skal hun møte han for kosen?! Hun kan kjøpe han ut av huset, være fornøyd alene, og etterhvert finne en mann som er voksen og som hun kan ha det fint med. Så kan eksmannen bo på hybel alene og være sur der. Anonymkode: 18468...d36 12 2 7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #13 Skrevet 17. februar 2022 NiceOrNothing skrev (Akkurat nå): Han kontrollerer deg og isolerer deg . Det at han oppfører seg slik at du trekker deg unna sosialt samvær / venner . Hvorfor orker du ? Jeg vet ikke….. synes det sitter langt inne siden vi har barn. Også er det skummelt….. jeg var 17 da vi ble sammen, og har aldri bodd alene. Anonymkode: cdee3...2d3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #14 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gamle er barna? Anonymkode: e0a16...97d Ungdommer. Eldste blir myndig i år. Anonymkode: cdee3...2d3
NiceOrNothing Skrevet 17. februar 2022 #15 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke….. synes det sitter langt inne siden vi har barn. Også er det skummelt….. jeg var 17 da vi ble sammen, og har aldri bodd alene. Anonymkode: cdee3...2d3 Jeg flyttet fra en «vriompeis» etter 17 år å flere barn . Har aldri angret et sekund . Føltes som jeg ble kvitt en stor byrde . Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gikk før . Men det er aldri for sent å få det godt ❤️ 6 3 1
NiceOrNothing Skrevet 17. februar 2022 #16 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ungdommer. Eldste blir myndig i år. Anonymkode: cdee3...2d3 Du kan få det fine & frie livet . Ta opp kontakten m gamle venner , reise å leve livet . Just sayin 😘 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #17 Skrevet 17. februar 2022 Så tøff du er og så flott at du klarer å beholde huset! Du får det sikkert bedre uten han! Bor selv med en mannebaby og er drittlei. Har små barn fortsatt, venter bare på at de skal bli noen år eldre så gjør jeg det samme. Masse lykke til❤️ Oppdater gjerne! Vi er klare kvinner i samme situasjon Anonymkode: f2710...a21 5 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #18 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så tøff du er og så flott at du klarer å beholde huset! Du får det sikkert bedre uten han! Bor selv med en mannebaby og er drittlei. Har små barn fortsatt, venter bare på at de skal bli noen år eldre så gjør jeg det samme. Masse lykke til❤️ Oppdater gjerne! Vi er klare kvinner i samme situasjon Anonymkode: f2710...a21 Mange kvinner i samme situasjon, skulle det stå Anonymkode: f2710...a21
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #19 Skrevet 17. februar 2022 Jeg ville ikke gått men…. Anonymkode: bd522...4a9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #20 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så tøff du er og så flott at du klarer å beholde huset! Du får det sikkert bedre uten han! Bor selv med en mannebaby og er drittlei. Har små barn fortsatt, venter bare på at de skal bli noen år eldre så gjør jeg det samme. Masse lykke til❤️ Oppdater gjerne! Vi er klare kvinner i samme situasjon Anonymkode: f2710...a21 Jeg klarer å beholde huset, men vet ikke om banken tillater det. Må snakke litt med dem. Har lite lyst til å selge og flytte. Jeg er ganske sikker på at jeg får det bedre på mange områder, men så er det jo mange ting som blir tungt alene, og ting han fikser i dag, som jeg da må gjøre selv. Anonymkode: cdee3...2d3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå