AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 De fleste barn slutter på skolen kl. 13:30. Jobber dere videre på kontoret eller drar dere hjem og jobber videre på kveldstid? Hvor mye fleksibilitet har man egentlig som barneskolelærer? Anonymkode: 1b582...da3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Har bunden tid til 15.30 på mandag-onsdag. Til 14.00 de andre dagene. Elevene slutter 13.45. Men har mye møter, utviklingsarbeid, trinnsamarbeid osv i den bundne tiden. Sitter til 16. 3-4 dager i uken. Går ikke før 14.30 om jeg ikke må. Anonymkode: 9f3be...37f 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 Varierer hvor mye jeg har å gjøre. Første time starter 8.15, skoledagen er over kl 14. Jeg pleier å være på skolen ca 7.30, så jeg får gjort unna litt arbeid om morgenen. Pleier å sitte på jobb til rundt kl 16. Innimellom blir jeg lenger. Liker å ta noen lange ettermiddager hvor jeg jobber effektivt og får gjort unna veldig mye. Avtaler gjerne med noen kolleger å bli med, så bestiller vi pizza De kveldene pleier å vare til rundt kl 20, da gidder jeg ikke mer. Når det er tid for halvårsvurderinger og utviklingssamtaler blir det flere sånne kvelder. Jeg har 70 elever i ett av basisfagene, som det skal skrives vurdering på, og jeg er også kontaktlærer. Tenkte å få unna en del nå i vinterferien, så det ikke blir sååå mange timer på jobb. Jeg kunne jobbet mer hjemme, men jeg liker å være på jobb med kopimaskin, bøker osv i nærheten. Noen ganger sitter jeg og planlegger litt på kveldstid hjemme når jeg har tid til overs. Anonymkode: df24e...5ec 1
ariele93 Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 Bundet tid 08.00-16.00 - tirsdag-torsdag. Jobber vanligvis 07.30-17.00 alle dager utenom fredag, da går jeg ofte 14.00 og jobber hjemme på søndager. elevenes skoletid: 08.15-13.30.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 Denne uken har jeg kommet på jobb 8.15 og gått 15.45, bortsett fra i dag, da gikk jeg 14.30. Undervisning er ferdig 13.30. Går før mange av kollegaene mine, fordi jeg har små barn, og velger å hente tidlig av og til, for så å heller ta igjen jobbingen på kvelden. Normalt ville jeg da jobbet ca 2 timer +/- hver dag på kveldstid, for å komme i mål med all planlegging og diverse. Det meste av tiden etter undervisning går med til møter og utviklingsarbeid. Denne uken har jeg hatt god tid til å planlegge etter undervisning, fordi halve personalet er hjemme med korona, og alle møter derfor utsatt. Anonymkode: e0f82...393
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 Kan også nevne at jeg ofte går tidlig fredag og heller jobber 2-3 timer søndag kveld, når ungene er i seng. Anonymkode: e0f82...393
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 5-7 trinn har lengre dager 3 dager i uka her, så da er de ferdig 14:10, ellers er de ferdig 13:30. De start 8:30. Jeg har bunden tid til 15:00 på mandager, 14:40 på tirsdager,15:30 på onsdag og torsdag (fast teamstid og utviklingstid disse dagene, så onsdag og torsdag kan man ikke begynne med eget arbeid før 15:00-15:30 som regel) og 14:15 på fredager. Mandag til torsdag er jeg på jobb til 15:30-16:00, noen ganger lengre på onsdager ettersom jeg ikke alltid får starte med egen tid før etter 15:30. Kommer på jobb ca 7:30 (senest oppmøte er 8:15) og har en effektiv liten time før undervisning hvor jeg får gjort mye , men som av og til blir spist opp av foreldre/ledelsen og omrokkering av dagen p.g.a fravær eller hastemøter rundt enkelte elever. Jeg prøver å ikke ta med meg noe jobb hjem, men må ofte det likevel. På fredager drar jeg som regel hjem etter undervisning for da er jeg sliten og kommer ikke til å få brukt tida så fornuftig uansett. Noen ganger må jeg rette lekser hjemme i løpet av helga og forberede mandagen på søndag. I tillegg kommer alt av ymse kontaktlærer oppgaver. Er på et veldig spesielt trinn i år med mye kontakt med mange av foreldrene og det er ikke uvanlig at det blir en time eller to på telefonen i løpet av uka også. I tillegg til samarbeidsmøter rett som det er som spiser opp hulltimene mine. Så jobber kanskje 2-6 timer hjemme i løpet av uka, avhengig av hva jeg rakk å gjøre på jobb og hvor mange av hulltimene jeg faktisk fikk brukt til eget arbeid. Så er det unntaksuker med utviklingssamtaler hvor det skrives vurderingskjemaer og samtalene gjennomføres. Da sitter jeg til 17:00-18:00. Anonymkode: b670a...1a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå