AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Baby er 6 mnd, og vi startet å legge henne tidligere på kvelden for 1-2 mnd siden. Men jeg bruker alltid 2 eller 3 timer før jeg får gått ut av rommet, eller mer! Hun sover først en liten blund før hun våkner igjen. Sovner fort hvis jeg er rask på avtrekkeren. Men da er det gjerne en time før hun sover så dypt at hun ikke våkner av at jeg går ut... blir det bedre snart? Er liksom ikke mye av kvelden igjen når jeg ikke kommer meg ut før i halv ti tida! Legger henne rundt kl 19. Men har forsøkt både før og senere. Anonymkode: 8d81f...8b8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Minien vår på 7 mnd. startet også sånn for en mnd. siden. Før det la vi han klokka 19, og måtte vekke han for en dream feed da vi la oss klokka 11. luksus 😅 nå sover han 45 min-1 time før han våkner og krever smokk eller trøst. Sovner heldigvis fort igjen da, men sovner ikke tungt for kvelden før vi legger oss og tar han i senga vår… håper det bare er en fase som går over av seg selv, når de lærer å koble sammen søvnsyklusene😅 Anonymkode: 76403...e34
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 Ammer du? Du produserer mye melatonin som er søvndyssende på kvelden. Kanskje ta en skikkelig ammestund eller to? En søvnsyklus hos små barn er på rundt 45-50 min. Det betyr at de alltid våkner hvert 45-50 minutt. Og I mellomtiden har de hatt ca 50/50 med REM- og dyp søvn. Det er nok ikke slik at syklusen er natten, hvor baby sover lett på fornatten og dypt resten av natten. De oppvåkningene en gang i timen kan være noen sekunder også finner de søvnen igjen, eller de trenger hjelp til å finne søvnen igjen. Noen barn blir kanskje forstyrret av at en stryker og bysser og koser og våken perioden varer lenger. Vet ikke hvordan du ser på det? 😃 håper du finner ut av det Anonymkode: f2518...250
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå