Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi har hatt mye sykdom i heimen nå etter jul, og er nok litt tynnslitte begge to. Det toppet seg da vi fikk korona alle sammen, bortsett fra treåringen, som fartet spinnvill rundt. Jeg var den eneste som tok meg av ham, og det eldre barnet, og hunden, for mannen måtte jo ligge og være syk stakkar. (Vi var like dårlige begge to.) På toppen av dette var mannen i et elendig humør. Han bannet og steikte og ga meg skylden for småting (feks eiendeler han ikke kunne finne), selv om det var jeg som holdt ting igang sånn egentlig. Jeg sto opp med og var med minstemann hele dagen hver dag vi var syke.

Etter å ha blitt bannet til på en stygg måte to ganger på en formiddag, ble jeg rasende tilbake, noe som resulterte i at mannen gjorde det slutt med meg (foran ungene att på til.) Jeg tok det opp med ham to dager senere, og han insisterte på at ja, det var slutt, og det hadde vi blitt enige om (wtf!) 

Dagen etter dette sender han plutselig sms til meg når jeg er på jobb, hvor han spør om vi kan bli venner igjen. Og ti minutt etter det erklærer han at han har bestilt helgetur (5 timer med bil unna) for oss og ungene. Han tror at jeg skal bli overlykkelig, men jeg synes det er stress og mas å reise så langt i bil med treåringen, og vet at han kommer til å sove i bilen og være umulig å legge på kvelden i tillegg. Og ærlig talt, med den dårlige stemningen som har vært frister jo dette lite å være med på. Nå sitter da mannen fornærmet og skuffet i stuen for at jeg ikke kaster meg over denne anledningen til forsoning. I tillegg er turen kjøpt og betalt.

Er jeg kjip? Burde jeg bare overse at jeg ikke har lyst og føler meg sliten, og dra likevel? 

Anonymkode: 374cd...b7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere mulighet for barnevakt?

Anonymkode: 5d2cf...5f0

Skrevet

Jeg synes ikke det er du som er kjip her nei..

Vil jo tro han bestilte tur i god mening for å forsøke å gjøre det godt igjen, men han burde jo absolutt startet med et gigantisk unnskyld, ikke planlagt noe som gir deg ennå mer jobb...

Anonymkode: e30be...e74

• Liker 12
  • Hjerte 2
Skrevet

For en komplett idiot du er gift med.

Anonymkode: 08ab4...65c

• Liker 17
Skrevet

Jeg bare lurer på om det er noe han/dere sier til hverandre....altså at en gjør det slutt ?

Det var veldig sært og spesielt. Tror ikke jeg hadde gidde et sånt forhold, da kan en spør seg selv om det blir sagt neste gang en møter litt motgang ?

Anonymkode: b165c...9dc

• Liker 4
Skrevet

Han er både en dårlig far og en dårlig livsledsager. Er dette en person du tenker er bra for livet ditt? Du er langt fra kjip når du reagerer, og du bør reagere veldig mye mer er min mening. 

• Liker 8
Skrevet

Lurt å dumpe her.  Hvis dere slår opp må han i det minste betale deg for all jobben med ungene, hvis du ikke får avlastning.

Anonymkode: 0f67e...e95

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg bare lurer på om det er noe han/dere sier til hverandre....altså at en gjør det slutt ?

Det var veldig sært og spesielt. Tror ikke jeg hadde gidde et sånt forhold, da kan en spør seg selv om det blir sagt neste gang en møter litt motgang ?

Anonymkode: b165c...9dc

Han har en tendens til å si det når han er sur ja. Jeg har tatt det opp med ham mange ganger, for jeg synes det blir for dumt all den tid han tydeligvis ikke mener det/klarer å stå for det etterpå. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har dere mulighet for barnevakt?

Anonymkode: 5d2cf...5f0

Ikke denne helgen nei :)

Skrevet
Ulven skrev (9 minutter siden):

Han er både en dårlig far og en dårlig livsledsager. Er dette en person du tenker er bra for livet ditt? Du er langt fra kjip når du reagerer, og du bør reagere veldig mye mer er min mening. 

Takk for svaret, jeg blir jo i tvil selvfølgelig, men han er ikke bare ille heller.. 

Skrevet

Har levd lenge med en sånn mann, han har truet mange ganger om å gjøre det slutt og da ble det ingen trygghet lenger. Han har vist seg å være en sleip mann, så er nå glad han stakk i sinne igjen for nå er det nok!

Anonymkode: f4e06...47b

• Liker 5
Skrevet

Han har tatt full regi over forholdet skjønner jeg 🤦‍♀️ huff nei, det blir vanskelig å bli med på alle de berg og dalbanene uten å ha noen man skulle sagt.. 

Anonymkode: feae9...1ed

• Liker 2
Skrevet

Turer og bønn om godt vær er ikke en "unnskyld"! 

Anonymkode: d36f6...956

• Liker 5
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Det er fort gjort å si ting man ikke mener og være kjip og gretten når man er syk og sliten av alt sykdom. Når folk har små barn så blir det dessverre en del sykdommer. Det er i alle fall fint at han vil gjøre det godt igjen. Det er jo tegn på at han er glad i deg? Men vil du ikke på den turen så vil du ikke. Ingen kan tvinges til å reise på tur når en ikke vil. Kanskje det hadde vært bedre at du og han reiste på en tur alene og brukte tid alene med hverandre uten barn? At noen kan passe barna i mens? Tror det hadde vært mye bedre for dere nå enn å reise med barn og kanskje reisen blir mer stressende enn moro. Ellers må du bare si du ikke orker nå og det må han jo godta. Ingen er kjip fordi om en ikke vil på en tur.

Endret av Warrior
Skrevet

Dette høres ut som en perfekt anledning til at du endelig skal få deg litt fri. 
Han får ta med ungene på den turen han har bestilt, og så kan du bli hjemme og slapper av.

Anonymkode: 2bbb6...1a2

• Liker 10
Skrevet

Nei, jeg synes ikke du er kjip! Det er faktisk veldig drøyt å «slå opp» bare fordi man har en krangel. Jeg og min man har vært sammen i fem år og ingen av oss har noen gang slått opp når ting er vanskelig. Å slå opp ville for oss vært en stor sak, og absolutt ikke noe vi roper ut i affekt eller for å såre! 

Samtidig var han jo en dritt mot deg før dette også, som lemper ansvaret over på deg og i tillegg var frekk og ekkel. Også snur han plutselig på hælen og har bestilt tur - og forventer at alt skal være bra igjen? Og overkjører deg og dine behov ENDA EN GANG og forventer atpå til at du skal være takknemlig?! 

Når spurte han sist DEG om hva du trenger og hva du vil? 

Anonymkode: 6ef75...546

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du er ikke urimelig. Det er utrolig stygt å true med brudd, og med ungene som hører er det utilgivelig. Stakkars, de må ha blitt livredde. For en tulling.

• Liker 2
Skrevet

Han reiser alene med ungene og du får en frihelg. Og du gir klar beskjed om at neste gang han slår opp, så blir det familievernkontoret neste og ringen blir sendt til gullbrev.no.

Anonymkode: d1ce3...60e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...