Gå til innhold

Ville du tillatt at gubben bygde en kryptofarm i huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han vil lage en "rig", som han kaller det, i et av de tomme rommene i kjelleren.

Han sier vi vil bli rike, men jeg er skeptisk...

Anonymkode: a5ad6...a6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kryptofarming bruker veldig mye strøm og med dagens strømpriser blir fortjenesten veldig liten, dessuten så koster et brukbart skjermkort godt over 20.000 kr og man må ha flere skjermkort.

Høres ut som om mannen din er nesten 10 år for sent ute med dette.

Anonymkode: 1d4e6...383

• Liker 5
Skrevet

Hva har dette med samliv og kjærlighet å gjøre!? 

Dette er et økonomisk spørsmål. Hva er alternativkostnaden for rommet. Hva er potensiell inntjening i forhold til strømpriser. 

Anonymkode: a20ba...b59

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kryptofarming bruker veldig mye strøm og med dagens strømpriser blir fortjenesten veldig liten

Anonymkode: 1d4e6...383

Norge er faktisk litt mer enn Østlandet og Sør-Norge.. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke investert pengene mine der i dag. Tilgangen på hardware er dårlig og prisene er høye, det samme er prisene på strøm. Kryptovaluta er en høyrisikoinvestering i utgangspunktet og akkurat nå er rammebetingelsene der i det hele tatt.

Kanskje blir dere rike en gang, men mest sannsynlig er "riggen" verdiløs lenge før den blir nedbetalt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Norge er faktisk litt mer enn Østlandet og Sør-Norge.. 

Vi bruker da strøm i resten av landet også.

Skrevet
Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Ja, og poenget ditt er? Når vi snakker lønnsomhet for noe strømkrevende er det ganske vesentlig om TS og gubben bor på Østlandet eller i Nordnorge. 

image.png.4069535e3f4143e5c2148d72f137e1c7.png

Anonymkode: 22656...c7c

• Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, Honey Dew said:

Vet ikke om dette er en spøk, men siden tråden ligger under "samliv" så får jeg svare seriøst. Prisene er for tiden 130 øre sør/øst i landet og 14 til 18 øre lenger nord. 

Skrevet

Det hadde ikke vi hatt råd til så da måtte det jo blitt nei.. Spm er vel ikke hva gubben skal få lov til egentlig men om dere har råd til og ønsker å investere penger i dette. Ville flyttet tråden til øknomiformet kanskje? 

Generelt om man har felles økonomi må jo dette være en felles avgjørelse. 

Anonymkode: 393f1...e2e

Skrevet

Vi har det allerede, så svaret er selvsagt ja. Men vi miner ikke per nå pga strømprisen. Tjente 30 000 i fjor (litt under ett år). 

Anonymkode: 15da4...5ef

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Vi har det allerede, så svaret er selvsagt ja. Men vi miner ikke per nå pga strømprisen. Tjente 30 000 i fjor (litt under ett år). 

Anonymkode: 15da4...5ef

Tjente 30 000? Eller brutto fortjeneste på 30 000?

Endret av Jdz
Skrevet

Hva i all verden er det med alle 'ville du tillatt at typen gjorde det/hvor mye tid ville du tillatt at han gjorde ditt og datt'? 

• Liker 1
Skrevet

Hva er greia med "tillater du?" trådene? De fleste i et voksent forhold lever ikke slik at den ene bestemmer alt.

Hvis mannen hadde spurt meg ville jeg ha spurt hvor mye ekstra det utgjør i strøm. Så hadde han nok ville vente. Han er enda mer økonomisk enn meg, så han ville ha sjekket slikt først. 

Anonymkode: f4589...400

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...