AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Jeg er i en situasjon hvor jeg er usikker på hvilke medisiner jeg skulle prøvd. Har tidligere gått på cipralex, men det hadde ikke så god virkning (annet enn vektoppgang). Noen som har erfaring med valium/vival i perioder, eller å gå på noe daglig? Hva skal man velge om man har mye tankekjør og angst? 😅 Vil bare helst ikke ha kjipe bivirkninger. Anonymkode: 98b30...b74
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Det er ikke akkurat slik at du kan velge å gå på Valium daglig. Anonymkode: 18e2b...e88 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 Benzodiazepiner som valium,Vival, sobril etc egner seg ikke til bruk hver dag desverre. Toleransen øker raskt. Egner seg fint for angst men til bruk innimellom. Antidepressive medisiner er ikke bra for psyken i lengden. Hva jeg kaller djevelens verk. Har ikke gode forslag. Anonymkode: 6cd30...233
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 Har god erfaring med benzo i krisesituasjoner, men utover det er det terapi som gjelder. Det er heller ikke lett å få av lege, og ingen skriver ut til daglig bruk, heldigvis. Anonymkode: 39f23...92c 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 Tenkte ikke valium daglig, kun til enkelte situasjoner. Anonymkode: 98b30...b74
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 Dette burde du ta med psykiater, psykolog, fastlege, ikke på kg. Selvmedisinering er aldri bra. Anonymkode: 0a211...0dc 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 Jeg har gjort det, men legen var usikker på hva som ble riktig. Mente det var opp til meg Anonymkode: 98b30...b74
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #8 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg er i en situasjon hvor jeg er usikker på hvilke medisiner jeg skulle prøvd. Har tidligere gått på cipralex, men det hadde ikke så god virkning (annet enn vektoppgang). Noen som har erfaring med valium/vival i perioder, eller å gå på noe daglig? Hva skal man velge om man har mye tankekjør og angst? 😅 Vil bare helst ikke ha kjipe bivirkninger. Anonymkode: 98b30...b74 Ga virkelig legen deg de konkrete alternativene? Anonymkode: f7c8b...29e 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #9 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har god erfaring med benzo i krisesituasjoner, men utover det er det terapi som gjelder. Det er heller ikke lett å få av lege, og ingen skriver ut til daglig bruk, heldigvis. Anonymkode: 39f23...92c Jeg har gått på Sobril fast i mange år.Ingen toleranseøkning.Ingen bivirkninger.Når det er sagt:Det beste er naturligvis å greie seg uten beroligende noe jeg ikke gjør.Det er mye som ligger bak og ingen historie er lik. Anonymkode: 6b187...575 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #10 Skrevet 17. februar 2022 Ja, så kom vi frem til noe som skulle tas daglig. Men jeg er usikker. Anonymkode: 98b30...b74
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #11 Skrevet 17. februar 2022 Dersom du har en lege som mener det er 'opp til deg' om du ønsker å ta benzodiazepiner daglig, så er denne legen uansvarlig og inkometent. Dette er svært vanedannende medisiner og skal kun tas ved behov. Benzo fungerer kun som et plaster på såret. Det behandler ikke årsaken til angsten. Anonymkode: d9f70...b69
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #12 Skrevet 17. februar 2022 Hold deg unna benzodiazepiner, de gir toleranseøkning og er veldig vanskelig å deponere. Atarax blir brukt mot angst. Har sett pasienter som har hatt fin effekt av disse. Anonymkode: 4c87b...d31
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #13 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dersom du har en lege som mener det er 'opp til deg' om du ønsker å ta benzodiazepiner daglig, så er denne legen uansvarlig og inkometent. Dette er svært vanedannende medisiner og skal kun tas ved behov. Benzo fungerer kun som et plaster på såret. Det behandler ikke årsaken til angsten. Anonymkode: d9f70...b69 Jeg har kanskje formulert meg kronglete. Legen mente ikke jeg skulle ta benzodiazepiner daglig. Kun ved behov, siden det er avhengighetsdannende. Men var usikker på om jeg skulle prøve det, eller den typen man tar hver dag. Jeg føler dessverre at jeg trenger noe. Sliter med traumer og kan få episoder av panikk. Men ellers har jeg det bra og har gått i terapi, tenker fortsette med det. Anonymkode: 98b30...b74
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #14 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hold deg unna benzodiazepiner, de gir toleranseøkning og er veldig vanskelig å deponere. Atarax blir brukt mot angst. Har sett pasienter som har hatt fin effekt av disse. Anonymkode: 4c87b...d31 Skrivefeil: Mente Seponere.... Anonymkode: 4c87b...d31
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå