Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har ingen mann og kjenner at tiden går fra meg. Jeg lurer på om det er noen som har fått hjelp med å få barn og evt hvor?

Anonymkode: 43070...8f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei.

Jeg har ingen mann og kjenner at tiden går fra meg. Jeg lurer på om det er noen som har fått hjelp med å få barn og evt hvor?

Anonymkode: 43070...8f9

I 2020 kom den nye bioteknologiloven. Det gjør det mulig for single kvinner å få assistert befrukning. 

Det minst inngripen er inseminasjon - koster ca 10000+donorsæd.

det raskeste er nok IVF, og er du ung er det stor sannsynligheten for at du får embryo på frys til søskenforsøk.

er du under 40 kan du bli henvist av fastlegen din og få store deler dekket av staten.

Er du over 40 , eller vil komme raskt igang går du til en privat klinikk ...

er bare å Google så finner du nærmeste klinikk. 

Mitt tips er å bestille fertilitetssjekk på en klinikk- og så tar de deg gjennom hele prosessen. 

Noen sier det er en tøff prosess, men helt ærlig så vil jeg ikke si at selve ivf prosessen er særlig tøff.. litt skuffende hvis ikke testen er positiv etter et forsøk.. 

Jeg valgte klinikk hausken,Både legene, sykepleierne og embryologene var utrolig trivelige og jeg følte meg utrolig godt ivaretatt... lokalene er også mer fresje enn hva de er på offentlige sykehus..

Anonymkode: da532...a03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...