AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Har en PC-skjerm, tastatur og mus koblet opp til den bærbare PCen min. I møter på Teams, Zoom osv ser jeg veldig hvit ut i ansiktet når jeg bruker PCens innebygde kamera, i tillegg til at jeg enten må "se til siden" hele tiden (om jeg bruker den store skjermen) eller bruke skjermen på laptopen på møter. Konklusjon: jeg trenger et eksternt webkamera som jeg kan sette oppå toppen av PC-skjermen. Er det noen som har et kamera å anbefale? Helst en rimelig type (må betale det selv, og det vil ikke bli brukt hver uke, ønsker derfor ikke å bruke flere tusen kroner), og med akseptabel bildekvalitet og helst mulighet for å få litt varmere fargetoner i ansiktet slik at jeg ikke ser ut som et spøkelse! Anonymkode: 66ffe...17a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Jeg ser ikke helt hvorfor du trenger webkamera? Jeg har det ganske likt deg, og det har mange av kollegaene mine også. Er det så nøye? Jeg forstår det om du trenger å se "Presentabel" ut for kunder og sånt, men ellers? Anonymkode: 04c9e...140
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 Det har mye med lyset i rommet å gjøre også. Jeg kjøpte med ekstern webkamera fordi jeg jobber på stasjonær PC. Når sola kommer inn vinduet på formiddagen er jeg ganske så fornøyd med lyset og alle ujevnheter og linjer glattes ut, men så blir jeg fælere og fælere utover ettermiddagen når sola forsvinner. Kanskje du heller bør forsøke gjøre noe med lyset. Anonymkode: de6be...e9c
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 Dette er bra. En tusenlapp. https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/tilbehor/webcam/logitech-streamcam-white/1012367.11029/?gclid=EAIaIQobChMIqJX20bqJ9gIV8gCiAx2j2A4XEAQYASABEgKxI_D_BwE Anonymkode: fa0fd...443
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #5 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har det ganske likt deg, og det har mange av kollegaene mine også. Er det så nøye? Jeg forstår det om du trenger å se "Presentabel" ut for kunder og sånt, men ellers? Anonymkode: 04c9e...140 Føler det har gjort mye det siste året. Klart bilde, og god lys, mulighet til å se rett i kamera. Man får automatisk mer plass i møtet enn de som snakker til siden, mens du ser et hvitt ansikt, og opp nesa. Anbefaler Logitech c930 Anonymkode: f7a74...ce5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #6 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Føler det har gjort mye det siste året. Klart bilde, og god lys, mulighet til å se rett i kamera. Man får automatisk mer plass i møtet enn de som snakker til siden, mens du ser et hvitt ansikt, og opp nesa. Anbefaler Logitech c930 Anonymkode: f7a74...ce5 Det er en bedre opplevelse å være i et møte med folk som ser rett i kamera kontra de som blir filmet fra siden. Jeg har en kollega som jobber på ekstern skjerm og som da blir filmet fra siden, og det føles ikke som om vi har skikkelig kontakt når jeg aldri ser øynene hans. Jeg har kamera på toppen av den eksterne skjermen, og føler meg mye mer "med" i møter når de ser hele ansiktet mitt. Pluss at det ikke blir undervinkla og fælt som de innebygde kameraet (men det er mer for min egen del, ingen andre bryr seg om det). Anonymkode: a1805...5ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå