AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Jeg venter mitt første barn.. og vet jo selfølgelig ikke hva jeg går til.. har begynt å pakke fødebagen og kjenner at jeg gleder meg litt.. Er det noen som opplevde fødselen / barseloppholdet som koselig? Anonymkode: 54604...a11 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Nei. Det er noe drit man må gjennom. Og det sier jeg som har hatt to relativt greie fødsler. Anonymkode: f89c8...535 16 1
Heln Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 Fødselen var ikke noe koselig, babykos på barsel var jo greit 7
MildeMarie Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 Koselig er kanskje ikke ordet jeg ville brukt. Men hektisk, fint, rart, nytt, overveldende.. og da tenker jeg ikke på fødselen men oppholdet😅 Evt så endrer det å få barn definisjonen av hva koselig er, det er også mulig😉 men jeg ville forberedt meg på en underlig ekstraordinær opplevelse. Så blir du ikke skuffa😊 9
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 Det er mange ulike blandede følelser på barsel, både fine og uvante følelser 🙂 Jeg synes det var en sterk og fin opplevelse å føde. Og savner både babytid og barselstid- nå er mine store da. Anonymkode: 67a6b...32d 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 Jeg fødte for ca 6 uker siden. Syns fødselen gikk mye bedre enn fryktet. Det var smertefullt, så klart. Jeg fikk epidural etter 6 timer og etter det var smertene håndterbare. Fikk god oppfølging gjennom hele fødselen. Fikk også veldig god oppfølging på barsel. Hadde familierom, men fikk rommet for meg selv i 3 dager. Mannen fikk komme mellom kl 9 og 21. Har bare positive opplevelser med de ansatte. De virket ikke stresset eller overbelastet. Men så fødte jeg rundt nyttår, en tid mange prøver å unngå å få barn på. Smertene i underliv og generelt gikk over etter ca 3 uker. Anonymkode: d1e24...7a4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 Selve fødselen er ikke kos. Det er veldig hard jobbing. Men etterpå er det jo veldig mange følelser. Det å få barnet til brystet er ikke koselig- det er en veldig mye sterkere følelse enn det! Men en ting som jeg vil kalle koselig er da jeg fikk mitt første måltid etter fødselen. Rundstykker og rød saft, med et flagg på brettet. Det å spise rundstykker med pappaen- mens vi hadde et lite barn der, det var bare ordentlig koselig. Også kom det veldig mye mer kos senere altså, men den stunden er det første jeg vil kalle koselig. Anonymkode: 0d204...388 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #8 Skrevet 17. februar 2022 Haha, nei, koselig var det ikke😅 Eneste fine øyeblikket var da babyen kom ut og jeg fikk se at han var frisk og fin. Å ligge på barsel synes jeg var noe styr begge gangene. Måtte dele rom, og gråt ikke min baby, så gjorde garantert den andre det. Eller så gråt den andre mammaen høylytt, eller snorket🙈 Måtte dele toalett, styr med amming, urolig baby, barnepleiere ut og inn, alarmer på gangen, ekle dusjer, kjip middag, null søvn, voldsomme blødninger... Koselig ble det først da jeg kom hjem😊 Anonymkode: 73523...097 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #9 Skrevet 17. februar 2022 Barselhotellet var litt koselig. Hadde jo ikke vært på hotell på lenge pga pandemi 😅 Anonymkode: 7a9cf...56f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #10 Skrevet 17. februar 2022 Koselig er helt feil ord, men jeg kunne født 20 ganger. Elsket opplevelsen og det er virkelig en stor og livsomveltende erfaring. Det gjør latterlig vondt, men jeg synes det var så fantastisk at jeg gjerne skulle gjort det mange ganger. Anonymkode: 1f1d2...0da 4
sicario Skrevet 17. februar 2022 #11 Skrevet 17. februar 2022 Koselig var det nok først da vi kom hjem igjen til oss selv ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #12 Skrevet 17. februar 2022 Fødsel er overhode ikke koselig. Snarere tvert imot. Barsel var ganske koselig med nr to, for alt gikk så bra - jeg hadde ikke vondt, ammingen fungerte og han var happy. Med nr en gråt jeg nesten hele barseloppholdet over alt som var vondt og stress og drit, og det ble egentlig ikke koselig før vi kom hjem og fikk landa litt - ca en uke inn i galskapen. Anonymkode: 7e340...f28 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #13 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Haha, nei, koselig var det ikke😅 Eneste fine øyeblikket var da babyen kom ut og jeg fikk se at han var frisk og fin. Å ligge på barsel synes jeg var noe styr begge gangene. Måtte dele rom, og gråt ikke min baby, så gjorde garantert den andre det. Eller så gråt den andre mammaen høylytt, eller snorket🙈 Måtte dele toalett, styr med amming, urolig baby, barnepleiere ut og inn, alarmer på gangen, ekle dusjer, kjip middag, null søvn, voldsomme blødninger... Koselig ble det først da jeg kom hjem😊 Anonymkode: 73523...097 Jeg kommer til å nekte å dele rom.. da drar jeg hjem... Anonymkode: 54604...a11 2
Hedda-78 Skrevet 17. februar 2022 #14 Skrevet 17. februar 2022 Ordet koselig er ikke det jeg ville valgt, nei. 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #15 Skrevet 17. februar 2022 Fødsel synes jeg var helt jævlig, men fra det øyeblikket jeg fikk babyen på brystet, var det egentlig bare kos. Jeg likte meg veldig på barsel, var liksom i en egen boble og glemte litt bort at verden utenfor eksisterte. Dessuten så følte jeg det trygt og godt at pleierne var der og hjalp til, viste meg ting og kom med gode råd og tips. Spesielt som førstegangs, var det gull verdt for ei som følte seg skikkelig usikker som mamma. Koste meg veldig på barsel etter fødsel nummer to også, da var det tre dager med nyfødt baby, bare meg og henne, før vi dro hjem til storesøster og mas og kaos i hverdagen. Anonymkode: 2a896...668 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #16 Skrevet 17. februar 2022 Jeg ville heller sagt at det var skrekkblandet fryd å føde for første gang. Jeg var nervøs og veldig spent. Jeg taklet ikke smertene og ble så redd, så nei, jeg vil nok ikke kalle det koselig. Anonymkode: 0185c...521
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #17 Skrevet 17. februar 2022 Fødsel, ikke koselig men i hvert fall rolig og hyggelig stemning. Barsel, jævlig, firemannsrom med en grinebaby og en grusom mor som stinket og snakket i telesonen hele tiden. Anonymkode: 3c31c...901 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #18 Skrevet 17. februar 2022 57 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kommer til å nekte å dele rom.. da drar jeg hjem... Anonymkode: 54604...a11 Da bør du søke fødeplass et sted med enkeltrom/familierom og/eller barselhotell, for er det et sykehus som ikke har dette har du ikke noe valg. Dette er sånt man bør sjekke opp før man søker fødested (Er alt ok med deg og baby kan du jo dra hjem da såklart) Anonymkode: 40b66...fb0 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #19 Skrevet 17. februar 2022 Blir jeg den første til å svare ja her? Hehe! Jeg hadde absolutt koselige øyeblikk under min siste fødsel. Det er vondt, det er hardt arbeid men fine og også koselige øyeblikk var det. Takket være de skjønne jordmødrene jeg var så heldig å få under min siste fødsel. Vi lo og småpratet innimellom riene så ble det intenst, så fikk jeg epidural og de koselige øyeblikkene dukket opp igjen. Barselsoppholdet var også veldig koselig denne gang. Jeg er nok en av de få som syns det var helt greit å være der alene uten besøk (fødte under pandemien). Det var helt nydelig å få den roen sammen med baby i starten. Jeg sov litt her og der sammen med baby gjennom hele døgnet. Slappet av og samlet krefter til å komme hjem. Kunne gjerne vert der ett par dager ekstra. Under første fødsel var oppholdet absolutt ikke koselig, hadde mer enn nok med å få i gang ammingen og besøket strømmet på (besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn). Klarte ikke si nei. I tillegg var jo samboer der med meg, så jeg fikk ikke til å sove på dagen feks. På natten var baby urolig. Kom hjem utslitt. Anonymkode: 91979...52a
mingus Skrevet 17. februar 2022 #20 Skrevet 17. februar 2022 Jeg syntes kun fødselen minte om noe koselig da de begynte å finne fram vaskebalja og ba mannen min sitte klar med klokken for å skrive ned når hun ble født.. da visste jeg helvetet holdt på å ta slutt! 😅 Veldig koselig å få babyen oppå seg etterpå da, og høre de første skrikene og amme ❤️ Barselhotellet var koselig også, spesielt nå da det var baby nr 2 og man hadde litt mer roen så man ikke trengte å bli vekket og mast på for ditten og datten, og ammingen gikk av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå