AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Jeg drikker vannet fra springen i USA, selvom det smaker veldig klor. Så foretrekker filtrert/kildevann. Er det ting som dere ikke ville spist eller ting dere ikke ville gjort i USA som man kanskje ikke tenker ikke er like trygt som i Norge? For eksempel lettkokt egg, er det større risiko for salmonella i USA? Anonymkode: a935a...de7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Jeg mistenker at risikoen ikke er så stor, de vil bare sikre seg i hue og ræva mot evt. søksmål. Anonymkode: 5c869...160 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #3 Skrevet 24. februar 2022 Jeg ville vært forsiktig med det meste av hermetikk, det er så mye genmodifisert mat, spesielt på boks. Tomat på boks som jeg bruker mye her, hadde vært uaktuelt i USA. Hadde også sjekket at osten var ekte f.eks, og jeg hadde ikke spist kjøtt/pølser/kjøttpålegg så langt jeg hadde klart å unngå det. Anonymkode: e0a32...268 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #4 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 17.2.2022 den 17.39): Jeg drikker vannet fra springen i USA, selvom det smaker veldig klor. Så foretrekker filtrert/kildevann. Er det ting som dere ikke ville spist eller ting dere ikke ville gjort i USA som man kanskje ikke tenker ikke er like trygt som i Norge? For eksempel lettkokt egg, er det større risiko for salmonella i USA? Anonymkode: a935a...de7 Egg var også det første jeg tenkte på. Men de drikker jo eggnog da, en slags krydra eggemelk som er juletradisjon å drikke. Anonymkode: 78ac7...128
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #5 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Egg var også det første jeg tenkte på. Men de drikker jo eggnog da, en slags krydra eggemelk som er juletradisjon å drikke. Anonymkode: 78ac7...128 Man kan få salmonella av eggnog dersom man ikke varmebehandler den. I tillegg inneholder den en del sprit, som også gjør sitt for å ta liv av bakterier. Anonymkode: 7645f...dfd
Polyester Skrevet 24. februar 2022 #6 Skrevet 24. februar 2022 Jeg fikk en kanelbolle og noe annet wienerbrød-lignende i posten fra ei venninne i USA og jeg turte bare smake på den ene. Den var myk som om den skulle vært dagsfersk, selv etter to uker+ i posten. Jeg synes den smakte kjemisk og litt sånn gift som de brioche-kakene man fikk på butikken før i tiden. Kan hende jeg innbilte meg giftsmaken da. Sjokolade hadde jeg ikke ønsket å smakt på, hørt den smaker spy med sukker i USA. 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #7 Skrevet 24. februar 2022 Gått hvor som helst, når som helst. Er ingen områder i Norge jeg er redd for å befinne meg på, uansett tid på døgnet. Det ville vært annerledes i USA. Anonymkode: 15b5e...b49 3
Peanut Skrevet 24. februar 2022 #8 Skrevet 24. februar 2022 15 hours ago, Polyester said: Sjokolade hadde jeg ikke ønsket å smakt på, hørt den smaker spy med sukker i USA. Dét kommer jo an på typen sjokolade. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #9 Skrevet 24. februar 2022 20 minutter siden, Peanut said: Dét kommer jo an på typen sjokolade. Enig. USA har enormt utvalg av sjokolade. 15 hours ago, Polyester said: Jeg fikk en kanelbolle og noe annet wienerbrød-lignende i posten fra ei venninne i USA og jeg turte bare smake på den ene. Den var myk som om den skulle vært dagsfersk, selv etter to uker+ i posten. Jeg synes den smakte kjemisk og litt sånn gift som de brioche-kakene man fikk på butikken før i tiden. Kan hende jeg innbilte meg giftsmaken da. Sjokolade hadde jeg ikke ønsket å smakt på, hørt den smaker spy med sukker i USA. Mulig det er denne du tenker på: Anonymkode: c4890...d64
Peanut Skrevet 24. februar 2022 #10 Skrevet 24. februar 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Enig. USA har enormt utvalg av sjokolade. Mulig det er denne du tenker på: Anonymkode: c4890...d64 Elsker Hershey’s selv ^^, Har dog smakt mye verre sjokolade enn den.
Stina234 Skrevet 24. februar 2022 #11 Skrevet 24. februar 2022 Spiser som vanlig i USA men av handlinger ville jeg ikke sole med toppløs i USA.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #12 Skrevet 24. februar 2022 Ville ikke drukket vann fra springen i Uniten. Anonymkode: ba5bd...287 1
Hareena Skrevet 24. februar 2022 #13 Skrevet 24. februar 2022 Den danske damen som lot barnet sitt sove i vognen utenfor kafévinduet der hun satt slik hun pleide å gjøre hjemme i Danmark, anger nok på det. Politiet ble alarmert og det nyttet like lite som her hjemme å argumentere med kulturforskjell overfor barnevernet.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #14 Skrevet 24. februar 2022 Spist egg som ikke var skikkelig varmebehandlet. I Norge kan jeg spise pisket eggedosis med raspet sjokolade på, men ikke gjort det i alle verdens land 😅 Drukket noe ute på restaurant med isbiter i. Snakker av erfaring etter å ha drukket en skikkelig cloraktig cola 😅😬 Hadde heller ikke drukket vann rett fra springen. Men det gjelder også de fleste land i verden og ikke bare i USA. Anonymkode: 2cbb4...520
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #15 Skrevet 27. februar 2022 Vann fra springen (i land som klorer vannet) smaker mye bedre hvis man tapper det på flaske og lar det stå i kjøleskapet et døgn eller to. Vet ikke hvorfor det er sånn. Jeg har bodd i et land med masse klor i vannet selv. Det smaker og lukter ille rett fra springen, men smaker helt fint fra kjøleskapet. Anonymkode: 76de2...d81
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #16 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 17.2.2022 den 17.39): Jeg drikker vannet fra springen i USA, selvom det smaker veldig klor. Så foretrekker filtrert/kildevann. Er det ting som dere ikke ville spist eller ting dere ikke ville gjort i USA som man kanskje ikke tenker ikke er like trygt som i Norge? For eksempel lettkokt egg, er det større risiko for salmonella i USA? Anonymkode: a935a...de7 jeg bodde i usa i flere år, kan fortelle deg at det er veldig mye som kommer igjennom det filteret kan du si. Etter jeg ble kjent med en som jobbet for å forbedre vannkvaliteten og fikk info har jeg aldri drukket vann fra springen i usa igjen. Men ja, det du ikke vet har du ikke vondt av, for å si det slik ..😬 Anonymkode: e1805...553 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #17 Skrevet 28. februar 2022 glemte å legge til kjøtt. Mye av kjøttet i usa har store mengder av div Norge ikke tillater. Ta en titt på kyllingen i disken neste gang ts, og se hva det står på innholdslisten.. Anonymkode: e1805...553 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #18 Skrevet 28. februar 2022 Ville aldri drukket vann fra springen i USA. Ville ikke spist frokostblandinger, boller, brød og andre tørre matvarer, da de inneholder stoffer som er bannet i Europa. Ville ikke spist kjøtt eller melk. Kjøttindustrien og melkeindustrien får drive på så og si uten oversikt fra selvstendige parter. Mengden dyr fulle av byller, sykdommer etc som blir slaktet og solgt... 😬 Tror det eneste jeg ville spist i USA er grønnsaker og ris. Anonymkode: be959...eea
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #19 Skrevet 28. februar 2022 Skjønner at dere er skeptiske til alt som er forbudt her men lov der. Men er det egentlig berettiget? Det er da statistisk sett ikke mer sykdom i usa enn Norge (tvert i mot) ligger Norge blant annet på topp i tykktarmskreft. Anonymkode: d20d9...b36 1
Polyester Skrevet 28. februar 2022 #20 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 24.2.2022 den 17.50): Enig. USA har enormt utvalg av sjokolade. Mulig det er denne du tenker på: Anonymkode: c4890...d64 Det er visst noe med prosesseringen av kakaobønnene som gir denne smaken, og slik jeg har forstått det er det standard-prosesseringen i USA, så det er vel flere typer enn bare denne Heshey's. Hvis man ser (gode) bakeoppskrifter fra litt ekstra nøye bakere for eksempel, så ser man at de har ofte "dutch processing cocoa" istedenfor det som er vanlig kakao i USA. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå