Victoria95 Skrevet 17. februar 2022 #1 Del Skrevet 17. februar 2022 (endret) Skal til polen imorgen, må jeg ha hurtingtest? fant nå ut at jeg ikke rekker og teste meg og jeg får ikke svar på coronatesten min fra helsenorge da jeg reiser. Endret 17. februar 2022 av Victoria95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 17. februar 2022 #2 Del Skrevet 17. februar 2022 På reopen.no finner du svar Polen - reiseinformasjon - regjeringen.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Victoria95 Skrevet 17. februar 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 17. februar 2022 Ja, men sjekker de eller ikke? Ja vet det står det, men er det nødvendig med test? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Victoria95 Skrevet 17. februar 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 17. februar 2022 (endret) . Endret 17. februar 2022 av Victoria95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 17. februar 2022 #5 Del Skrevet 17. februar 2022 Victoria95 skrev (41 minutter siden): Ja, men sjekker de eller ikke? Ja vet det står det, men er det nødvendig med test? Ja, de sjekker. Har du ikke test før ankomst kan du ta en ved flyplassen og du unnslipper karantenekravet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Victoria95 Skrevet 17. februar 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 17. februar 2022 (endret) ATLAS6 skrev (5 minutter siden): Ja, de sjekker. Har du ikke test før ankomst kan du ta en ved flyplassen og du unnslipper karantenekravet. Er det bare slik at jeg slipper karantenene eller andre risiko? De har jo ikke gps på meg, jeg har 3 ordentlige tester fra helsevesnet, om de viser negativ burde jeg få lov til å slippe karantene? Bare fordi de tar det skal det ikke være gyldig? Endret 17. februar 2022 av Victoria95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Victoria95 Skrevet 17. februar 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 17. februar 2022 Det gir jo egentlig ingen mening, når en test tar 15 min så er den jo ikke til dyrking for å sjekke om det er virus eller ikke, slike tester kan være like feil som andre eller om vi gjør det selv, gir ingen mening… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 17. februar 2022 #8 Del Skrevet 17. februar 2022 Victoria95 skrev (1 minutt siden): Er det bare slik at jeg slipper karantenene eller andre risiko? De har jo ikke gps på meg, jeg har 3 ordentlige tester fra helsevesnet, om de viser negativ burde jeg få lov til å slippe karantene? Bare fordi de tar det skal det ikke være gyldig? Hæh? Polske politi kommer på døra i tide og utide for å sjekke om du faktisk er i karantene. Bryter du den vanker det rundt 70.000 kr i bot pluss mulig fengsel. Du må registrere din ankomst før du lander så de vet hvor du skal bo. Du må enten ha gyldig EU vaksinepass, 3 doser siste tatt mer enn 14 dager før ankomst eller så må du fremvise negativ test med sertifikat. Har du ikke det kan du teste deg ved ankomst og du slipper ut av karantene når svaret foreligger. Det tar ca 1-2 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 17. februar 2022 #9 Del Skrevet 17. februar 2022 Victoria95 skrev (3 minutter siden): Det gir jo egentlig ingen mening, når en test tar 15 min så er den jo ikke til dyrking for å sjekke om det er virus eller ikke, slike tester kan være like feil som andre eller om vi gjør det selv, gir ingen mening… En hurtigtest kan vise om du er koronapositiv ved innreisetidspunktet. Grunnen til at du ikke får ta de selv er fordi risikoen for at du ljuger er stor fremfor helsepersonell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 17. februar 2022 #10 Del Skrevet 17. februar 2022 (endret) Victoria95 skrev (1 time siden): Ja, men sjekker de eller ikke? Ja vet det står det, men er det nødvendig med test? De aller fleste flyselskaper sjekker dette før du får gå ombord i flyet. I skranken har de full oversikt over det som gjelder i de forskjellige landene. Du har jo også tidligere opprettet tråder vedr. denne reisen din, og fått klare svar (og da hadde du god tid til å ordne med test.) Skal du fly i morgen, er nok eneste muligheten å ta testen på flyplassen (i Norge). Beregn godt med tid, og husk at det er veldig dyrt! Endret 17. februar 2022 av Dolce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 17. februar 2022 #11 Del Skrevet 17. februar 2022 Dolce skrev (1 minutt siden): De aller fleste flyselskaper sjekker dette før du får gå ombord i flyet. I skranken har de full oversikt over det som gjelder i de forskjellige landene. Du har jo også tidligere opprettet tråder vedr. denne reisen din, og fått klare svar (og da hadde du god tid til å ordne med test.) Skal du fly i morgen, er nok eneste muligheten å ta testen på flyplassen (i Norge). Beregn godt med tid, og husk at det er veldig dyrt! Veldig godt poeng. Man må fremvise innreiseregistreringsskjemaet, hvor man må krysse av at man er fullvaksinert, testet eller skal være i karantene (hvor man kan teste seg ut av karantene ved ankomst). Man slipper heldigvis dyre tester i Norge når man kan ta den i Polen på flyplassen, men den koster også rundt 400-500kr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 17. februar 2022 #12 Del Skrevet 17. februar 2022 ATLAS6 skrev (1 minutt siden): Veldig godt poeng. Man må fremvise innreiseregistreringsskjemaet, hvor man må krysse av at man er fullvaksinert, testet eller skal være i karantene (hvor man kan teste seg ut av karantene ved ankomst). Man slipper heldigvis dyre tester i Norge når man kan ta den i Polen på flyplassen, men den koster også rundt 400-500kr Ikke alle flyselskaper slipper ombord en passasjer som er både uvaksinert og utestet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 17. februar 2022 #13 Del Skrevet 17. februar 2022 Dolce skrev (4 minutter siden): Ikke alle flyselskaper slipper ombord en passasjer som er både uvaksinert og utestet. Flyselskapene kan ikke ha strengere regler enn ankomstlandet. Det er ingen krav til testing eller vaksinering før ankomst til Polen, det er kun for å unnslippe karantene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 17. februar 2022 #14 Del Skrevet 17. februar 2022 (endret) Bør nok ta test på flyplassen eller hos private ellers hvor du får raskt svar. Jeg ville i alle fall gjort det om jeg skulle ut å reise. Endret 17. februar 2022 av Justlooking Gikk for fort 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 17. februar 2022 #15 Del Skrevet 17. februar 2022 ATLAS6 skrev (Akkurat nå): Flyselskapene kan ikke ha strengere regler enn ankomstlandet. Det er ingen krav til testing eller vaksinering før ankomst til Polen, det er kun for å unnslippe karantene. Ok, da har det endret seg i det siste. (Men jeg ville ikke sittet tett ved siden av en som ikke er testet nå når smittenivået er på skyhøyt nivå....). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 17. februar 2022 #16 Del Skrevet 17. februar 2022 Dolce skrev (Akkurat nå): Ok, da har det endret seg i det siste. (Men jeg ville ikke sittet tett ved siden av en som ikke er testet nå når smittenivået er på skyhøyt nivå....). Det blir jo din personlige mening. Er jo bare å ikke fly til destinasjoner som ikke krever testing eller vaksinasjon ved ankomst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktusogsol Skrevet 17. februar 2022 #17 Del Skrevet 17. februar 2022 Victoria95 skrev (26 minutter siden): Det gir jo egentlig ingen mening, når en test tar 15 min så er den jo ikke til dyrking for å sjekke om det er virus eller ikke, slike tester kan være like feil som andre eller om vi gjør det selv, gir ingen mening… Hæ? Man dyrker ikke virus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Victoria95 Skrevet 17. februar 2022 Forfatter #18 Del Skrevet 17. februar 2022 Kaktusogsol skrev (12 minutter siden): Hæ? Man dyrker ikke virus. Jeg mente sende det til dyrking, altså sjekke det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 17. februar 2022 #19 Del Skrevet 17. februar 2022 (endret) ATLAS6 skrev (20 minutter siden): Flyselskapene kan ikke ha strengere regler enn ankomstlandet. Det er ingen krav til testing eller vaksinering før ankomst til Polen, det er kun for å unnslippe karantene. Dessuten har TS i en annen tråd tidligere opplyst at hun skal ha et ganske kort opphold i Polen før hun skal fly videre til Spania. Ser for meg at det fort kan bli ganske ugreit at hun må bryte karantenen for å reise til flyplassen. Det vil nok fremgå der at hun er i karantene. TS fikk gode og klare svar i den andre tråden, og har hatt god tid på seg til å planlegge. Nå skal hun altså reise i morgen, og tror fremdeles at det går helt fint..... Endret 17. februar 2022 av Dolce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 17. februar 2022 #20 Del Skrevet 17. februar 2022 Dolce skrev (Akkurat nå): Dessuten har TS i en annen tråd tidligere opplyst at hun skal ha et ganske kort opphold i Polen før hun skal fly videre til Spania. Ser for meg at det fort man bli ugreit at hun må bryte karantenen for å reise til flyplassen. Det vil nok fremgå der at hun er i karantene. TS fikk gode og klare svar i den andre tråden, og har hatt god tid på seg til å planlegge. Nå skal hun altså reise i morgen, og tror fremdeles at det går helt fint..... Det er selvsagt ikke greit å bryte karantenen for å dra ut av landet og derfor må TS teste seg ved ankomst til Polen om hun ikne rekker å teste seg før hun drar. Tester hun seg i Polen så er hun ute av karantenen. Inn til Spania er det vel EU koronasertifikat eller testing som gjelder, og da må TS teste seg i Polen for å ha gyldig resultat til innreise til Spania. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg