AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Babyen min på snart 6 mnd gulper hele dagen, føler jeg ikke gjør annet enn å tørke opp. Det hjelper noe om hun sitter oppreist i vippestol f.eks, men der går hun jo lei av å være så da er det ned på gulvet igjen. Hun ligger nesten bare på magen, så blir jo såklart ekstra trykk for å gulpe, men når jeg snur hun tilbake på rygg så bare ruller hun tilbake… Greia er at jeg har et barn til her hjemme som bare er 14 mnd eldre (går ikke i bhg enda), og jeg føler jeg bare går og tørker her hele tiden og omtrent ikke får tid til annet. Er det andre som har hatt gulpebabyer som kan gi noen ordentlig gode tips..? Når kan man forvente det avtar? Gulping på natten sluttet etter 3 mnd alder, så er kun på dagtid dette er Anonymkode: 7e1a0...1c6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Bæresele første halvtime etter mat Anonymkode: 580f3...f70
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 Litt knotete å få til bæresele når jeg ofte må hjelpe til med storebror også. Men jeg kan jo prøve halve tiden kanskje Anonymkode: 7e1a0...1c6
s0la Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 Vår jente var en skikkelig gulpebaby. Ga seg rundt 7 måneder og siden har vi ikke sett noe til gulp. Det bare slutta. Var ikke annet å gjøre enn å ha på henne en behagelig smekke og ha en gulpeklut i alle rom. 🙈 Prøvde å forberede meg mest mulig til gulp. Så en klut og et skift lå klar i stua til en hver tid. På et punkt var det så ille at vi måtte skifte hele outfiten minst 2 ganger daglig... Jeg prøvde å ikke ha henne i så mye bevegelse etter hvert måltid (amming) og så hjalp det å få henne til å rape. Ofte kom det gulp når hun prøvde å få ut rap selv, så å få rapen ut fortest mulig etter mat hjalp litt. Det er kjedelig, men forhåpentligvis avtar det snart! 🤭👍
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Litt knotete å få til bæresele når jeg ofte må hjelpe til med storebror også. Men jeg kan jo prøve halve tiden kanskje Anonymkode: 7e1a0...1c6 Er jo helt perfekt med bæresele når man hjelper broren? Jeg er hjemme med 4-åring og baby, har babyen i bæreselen nesten hele dagen. Anonymkode: 580f3...f70
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 Vår også var herr gulpersen til han begynte med fast føde i en alder av 5 mnd.. Da var det stopp på gulpen 😅 Men litt gulp blir det. Vår første gulpa masse og nektet å spise mat før lenge etter ett år. Her om dagen skulle jeg flytte på en møbel, og det var gulpeflekk på den 🙃 Anonymkode: 2a7a6...475
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #7 Skrevet 18. februar 2022 Ammer du eller gir du mme? Dersom du gir mme kan du blande inn Nestle fortykningsmiddel i melken. Det hjalp på vår gulpebaby Anonymkode: 61594...326
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #8 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er jo helt perfekt med bæresele når man hjelper broren? Jeg er hjemme med 4-åring og baby, har babyen i bæreselen nesten hele dagen. Anonymkode: 580f3...f70 Det kommer jo an på hva man gjør, det. VI har tre år mellom våre, og mye av det treåringen trengte/ønsket vi skulle være med på, var drit med bæresele. Løfte opp på stellebord, skifte bleie, hjelpe med klær, alt som innebar å måtte løfte og/eller bøye. Det var genialt å ha babyen i bæresele når vi lekte gjemsel, sto og så på at han lekte på rusjen, osv, men i det han mistet skoen og måtte ha hjelp til å få den på, var babyen veldig i veien. Anonymkode: bd290...ecd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #9 Skrevet 18. februar 2022 Vår eldste var ekstremgulper, og vi fant aldri noe som hjalp. Vi hadde svære badelaken drapert over alt av møbler, så vi slapp tørke av dem, men bare kunne dra av øverste håndkleet og hive til vask. Store gulpekluter liggende overalt, så det bare var å strekk ut armen og tørke opp, slapp å reise oss for å gå og finne. Alltid stor gulpeklut drapert over kroppen når man løftet ham. MYE klesvask, da.... Anonymkode: bd290...ecd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #10 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vår eldste var ekstremgulper, og vi fant aldri noe som hjalp. Vi hadde svære badelaken drapert over alt av møbler, så vi slapp tørke av dem, men bare kunne dra av øverste håndkleet og hive til vask. Store gulpekluter liggende overalt, så det bare var å strekk ut armen og tørke opp, slapp å reise oss for å gå og finne. Alltid stor gulpeklut drapert over kroppen når man løftet ham. MYE klesvask, da.... Anonymkode: bd290...ecd Hvor lenge varte det hos dere? Anonymkode: 61594...326
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #11 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor lenge varte det hos dere? Anonymkode: 61594...326 Til han var ett, ca. Fast føde hjalp ingenting, det gjorde bare at gulpen var enda eklere... Anonymkode: bd290...ecd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #12 Skrevet 18. februar 2022 Min sluttet i 4-5 månedes alderen. Kanskje dere kan prøve med litt velling hver dag. Anonymkode: d0465...23f
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #13 Skrevet 18. februar 2022 Prøvde trikset med å ha baby i sele 30 min etter mat, hjalp dessverre ingenting når baby først kom tilbake på gulvet..andre råd? Anonymkode: 7e1a0...1c6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #14 Skrevet 18. februar 2022 Formula/mme baby, bor i utlandet men skal sjekke hva sånt middel heter her. Et barn på 19 mnd trenger litt mer hjelp enn en på 4.. Anonymkode: 7e1a0...1c6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #15 Skrevet 18. februar 2022 Baby har spist grøt fra 4 mnd alder, hjalp heller ingenting dessverre Anonymkode: 7e1a0...1c6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #16 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Prøvde trikset med å ha baby i sele 30 min etter mat, hjalp dessverre ingenting når baby først kom tilbake på gulvet..andre råd? Anonymkode: 7e1a0...1c6 Fortykningsmiddel som sagt Anonymkode: 61594...326
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå