AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Jeg har uføretrygd og har ikke helse og økonomi til å ta vare på et barn. Likevel driver familie og maser om at jeg må finne meg en snart og få barn med. Foreldrene mine er enige med meg og forstår meg, men andre i familien min, spesielt ene kusinen min er veldig på med maset sitt. Hun sier at jeg ikke kan være så selvopptatt resten av livet, for det går bare ikke an sier hun, og jeg er vist gjerrig også siden jeg ikke vil bruke penger på det. Har forklart hundre ganger at jeg ikke kan ta vare på et barn og at jeg ikke har god nok økonomi, men det går bare ikke inn. I tillegg driver hun å sier at hun skal hjelpe meg å finne kjæreste da jeg tydeligvis ikke klarer det selv. Men jeg har ikke noe ønske om det. Jeg er så lei. Ja hun har barn og forstår ikke meg, jeg har prøvd å sette henne ordentlig på plass, men det hjalp ikke. Andre i familien maser og prøver å presse meg til å finne kjæreste de også. Foreldrene mine er de eneste som forstår meg, og de har prøvd å snakke med dem uten hell. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Flere som opplever lignende? Noen tips? Anonymkode: 6fa51...653
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Familien din høres ytterst dysfunksjonell ut. Dette er ikke vanlig oppførsel. Du kan med god samvittighet si at dette har de ingenting med og at det ikke er et tema. Du har lov til å sette grenser for deg selv. Bli sinna om fornuft ikke hjelper. Anonymkode: 216c7...2a4 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 Hvorfor i allverden er det egoistisk å velge å ikke få barn?! Det er absolutt ikke egoistisk å faktisk forstå hva et barn krever. For det krever penger. Det krever økonomi. Det krever mye. Og det er de som faktisk ikke kan gi det til et barn. Det er absolutt ikke egoistisk å ikke ville få barn. Anonymkode: 83daa...0f6 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 Dæven døtte den kusina høres ikke god ut på en flekk... Anonymkode: 892d2...92a 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 Pluss at det ikke er bærekraftig å få barn. Og hvis du ønsker det etterhvert, er det nok av barn i verden som trenger foreldre/fosterforeldre. Anonymkode: 3a9b0...7ed 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 Kan du prøve å kjøre samme greie tilbake? Begynne å insistere på at kusina di er egoistisk fordi hun ikke har hest eller noe sånt? Eller solcellepanel? Vet ikke... Dama er jo fullstendig latterlig, tror jeg hadde prøvd å gjøre en lek ut av det. Eller bare si du er steril. Anonymkode: 3f6f9...59d 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 "Det er egoistisk" er et veldig merkelig argument. Mener de som sier sånt at de selv har fått barn ikke fordi de ville det, men fordi det er altruistisk? De ofrer seg for samfunnet lzm? Blir som "det er egoistisk" overfor selvmordsofre. Det som tydeligvis ikke er egoistisk, er å forlange at folk som lider skal leve så du slipper å bli lei deg. Anonymkode: 41f6a...759 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #8 Skrevet 17. februar 2022 Vet du, enkelte diskusjoner kan en bare ikke vinne. Neste gang de sier noe, bare si ‘ok’. Legg ballen død. La de diskuterer med hverandre. Du skal da ikke få barn fordi noen andre sier det. Det er faktisk minst like egoistisk å få barn som å ikke få barn 🙄 Anonymkode: 10e5c...cc0 1
Gjest lurven Skrevet 17. februar 2022 #9 Skrevet 17. februar 2022 Det er vel mer egoistisk å få barn enn å la være
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå