AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Skal sies at det ene hadde 9 tall også, er dette en ny form for svindel eller spam? Hilsen- tlf angst Anonymkode: 0479e...9db
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Ja, selvfølgelig. Anonymkode: 55f7e...99a 1
Jdz Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal sies at det ene hadde 9 tall også, er dette en ny form for svindel eller spam? Hilsen- tlf angst Anonymkode: 0479e...9db Det er en ny form for svindel. Jeg hadde flere i går jeg også fra nummer som lignet mitt eget, men med et siffer for mye. Det var robotstemme som fortalte meg (på engelsk) at mitt nasjonale ID-kort var blitt misbrukt og at hvis jeg bare la igjen alt av personopplysninger så skulle de rydde opp. Ganske amatørmessig når man har satt opp en storstilt svindel med automatisk ringesystemet, at svindelerne ikke bryr seg om å fake et telefonnummer med rett antall siffer. 1 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 Jdz skrev (8 minutter siden): Det er en ny form for svindel. Jeg hadde flere i går jeg også fra nummer som lignet mitt eget, men med et siffer for mye. Det var robotstemme som fortalte meg (på engelsk) at mitt nasjonale ID-kort var blitt misbrukt og at hvis jeg bare la igjen alt av personopplysninger så skulle de rydde opp. Ganske amatørmessig når man har satt opp en storstilt svindel med automatisk ringesystemet, at svindelerne ikke bryr seg om å fake et telefonnummer med rett antall siffer. Oh, det var godt å høre.. er så fryktelig ubehagelig å bli ringt. Anonymkode: 0479e...9db
Jdz Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oh, det var godt å høre.. er så fryktelig ubehagelig å bli ringt. Anonymkode: 0479e...9db Godt å høre at det var svindel..?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oh, det var godt å høre.. er så fryktelig ubehagelig å bli ringt. Anonymkode: 0479e...9db Hei, nøyaktig det samme skjedde meg her om dagen. Det ringte fra 3-4 nr som var veldig likt mitt eget. Men ett siffer for mye i nr. Det er svindel, du kan trygt blokkere de. Anonymkode: 6362c...608
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 Jdz skrev (11 minutter siden): Det er en ny form for svindel. Jeg hadde flere i går jeg også fra nummer som lignet mitt eget, men med et siffer for mye. Det var robotstemme som fortalte meg (på engelsk) at mitt nasjonale ID-kort var blitt misbrukt og at hvis jeg bare la igjen alt av personopplysninger så skulle de rydde opp. Ganske amatørmessig når man har satt opp en storstilt svindel med automatisk ringesystemet, at svindelerne ikke bryr seg om å fake et telefonnummer med rett antall siffer. Aaah, er det DET de sier, jeg tok telefonen mens jeg satt på i bil og pga bakgrunnsstøy hørte jeg bare en innspilt Melding om blabla sertifikat, tidligere samme dag hadde jeg fått sms om å komme til 3 dose, så haha jeg trodde det var helse norge som babla om korona sertifikat 😅 Anonymkode: d6e49...4c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå