Gå til innhold

Hvorfor går jeg videre med en fyr som egentlig ikke er riktig for meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen banke fornuft inn i skallen min? Hodet sier nei, men resten av meg sier at jeg bør gå videre med denne fyren og sjekke hva mer han har å tilby. Har feilet sterkt ved å ikke følge fornuften tidligere, men er SÅ vanskelig å være fornuftig når kroppen skriker etter kroppskontakt.😒😭

Anonymkode: 96ec6...71c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette er ikke tilfeldigvis tråd nr 3 som omhandler et visst dophue som bokstavelig talt røyker bort livet sitt?

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Du vet der selv. Du vet du ikke burde, men du kommer til å gi etter. Så du vet at om du går videre med ham nå, så var du klar over all smerten han vil påføre deg. 

Kom igjen nå.. bruk energien på deg selv.. gå og skrubb dusjen eller flisene på badet. Få han ut av systemet. 

Anonymkode: 7cbe3...9a9

• Liker 3
Skrevet

Kommer an på hva du mener med riktig. 
Er han ikke snill med deg eller oppriktig interessert i deg, så gjelder det å la fornuften styre og være viljesterk. Du kan få det skikkelig ille om du går tilbake til han.
Om han har "feil" yrke, så må du jobbemed deg selv

Anonymkode: 74794...0b2

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan noen banke fornuft inn i skallen min? Hodet sier nei, men resten av meg sier at jeg bør gå videre med denne fyren og sjekke hva mer han har å tilby. Har feilet sterkt ved å ikke følge fornuften tidligere, men er SÅ vanskelig å være fornuftig når kroppen skriker etter kroppskontakt.😒😭

Hodet har mer rett enn lystene, det er hvertfall sikkert. Hormoner er primitive og sitter på lur for å lure folk til å ta dumme avgjørelser. 

Fortell heller hva som er galt med fyren. 

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Fordi du tror at du ikke fortjener eller kan få noen bedre? Jeg vet ikke, men det var den første tanken min. 

Skrevet
sjonkelrolf skrev (3 timer siden):

Dette er ikke tilfeldigvis tråd nr 3 som omhandler et visst dophue som bokstavelig talt røyker bort livet sitt?

Er det det?

For hvis det så gidder jeg faktisk ikke svare mer. Jeg skrev fingrene såre i den forrige tråden, men det var jo som å snakke til en vegg. 

Anonymkode: 85ac8...e2e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det det?

For hvis det så gidder jeg faktisk ikke svare mer. Jeg skrev fingrene såre i den forrige tråden, men det var jo som å snakke til en vegg. 

Anonymkode: 85ac8...e2e

Joda, jeg har selv svart så det holder i begge de foregående trådene, men som deg oppfattet jeg at det var vanskelig å trenge igjennom. Jeg skal ikke påstå at det er tilfelle, at også denne tråden er startet av samme person som i de foregående. For det har vi så langt ikke noe belegg for å slå fast. Men jeg ser en slående likhet her.
Som i de andre trådene har vi her med en person å gjøre som vet hva hun egentlig burde gjøre og hva som objektivt sett er det beste for henne selv. Men hun har følelser som trekker i stikk motsatt retning, dvs en gal retning, og dessverre er det store muligheter for at hun lar følelsene styre. Altså, så følelsesstyrt at all verdens fornuft, viten og kunnskap vil tape. Da er det dessverre all grunn til å være bekymret på TS' vegne. For hvis en person er så følelsesstyrt at man lar følelsene bestemme, uansett hvor uklokt det måtte være, så ligger alle forhold til rette for at det gå skikkelig galt med personen.

Skrevet
sjonkelrolf skrev (5 timer siden):

Dette er ikke noe dophue nei.. det er (såvidt jeg vet) ikke noe galt med denne fyren, men noen små faktorer som gjør at jeg vet at dette ikke er det rette for meg..

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du vet der selv. Du vet du ikke burde, men du kommer til å gi etter. Så du vet at om du går videre med ham nå, så var du klar over all smerten han vil påføre deg. 

Kom igjen nå.. bruk energien på deg selv.. gå og skrubb dusjen eller flisene på badet. Få han ut av systemet. 

Anonymkode: 7cbe3...9a9

Jeg tror ikke denne fyren vil påføre meg noe smerte, men jeg kommer nok til å skuffe han.. burde være grunn nok til å stoppe det hele, men synes det er kjempevanskelig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er han ikke snill med deg eller oppriktig interessert i deg, så gjelder det å la fornuften styre og være viljesterk. Du kan få det skikkelig ille om du går tilbake til han.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han er veldig snill og absolutt interessert. Men etter å ha prøvd og feilet en del ganger vet jeg også hvilken type menn som klarer å holde på min interesse over tid. Og det er ikke slike som han…

Skrevet
theTitanic skrev (4 timer siden):

Hodet har mer rett enn lystene, det er hvertfall sikkert. Hormoner er primitive og sitter på lur for å lure folk til å ta dumme avgjørelser. 

Fortell heller hva som er galt med fyren. 

Takk. Det er akkurat slike ting jeg trenger å høre. Må prøve å undertrykke lystene, men det er jammen ikke enkelt.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er ikke noe dophue nei.. det er (såvidt jeg vet) ikke noe galt med denne fyren, men noen små faktorer som gjør at jeg vet at dette ikke er det rette for meg..

Fint, flott, da har vi i hvert fall brakt det på det rene. For ditt første innlegg minnet mistenkelig om et par andre tråder her som omhandlet et dophue som TS i de trådene følte for, men hun som visste at ikke var bra for seg.

Da får du heller utdype litt mer om hva problemet er, så kan det hende at du får noen vettuge svar også ;)

Endret av sjonkelrolf
Skrevet
sjonkelrolf skrev (36 minutter siden):

Joda, jeg har selv svart så det holder i begge de foregående trådene, men som deg oppfattet jeg at det var vanskelig å trenge igjennom. Jeg skal ikke påstå at det er tilfelle, at også denne tråden er startet av samme person som i de foregående. For det har vi så langt ikke noe belegg for å slå fast. Men jeg ser en slående likhet her.
Som i de andre trådene har vi her med en person å gjøre som vet hva hun egentlig burde gjøre og hva som objektivt sett er det beste for henne selv. Men hun har følelser som trekker i stikk motsatt retning, dvs en gal retning, og dessverre er det store muligheter for at hun lar følelsene styre. Altså, så følelsesstyrt at all verdens fornuft, viten og kunnskap vil tape. Da er det dessverre all grunn til å være bekymret på TS' vegne. For hvis en person er så følelsesstyrt at man lar følelsene bestemme, uansett hvor uklokt det måtte være, så ligger alle forhold til rette for at det gå skikkelig galt med personen.

Som sagt det er ikke meg, men jeg kjenner meg igjen i det du skriver med å være følelsesstyrt. I denne sammenhengen! Ellers er jeg superlite styrt av følelser, både overfor familie, venner og jobb og blir nok oppfattet som en ganske kald person.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han er veldig snill og absolutt interessert. Men etter å ha prøvd og feilet en del ganger vet jeg også hvilken type menn som klarer å holde på min interesse over tid. Og det er ikke slike som han

Tror du har svaret ditt her. 

Hvis du vet du ikke vil holde på interessen, er det bedre å bryte nå enn og knuse han senere.

Anonymkode: 6e013...e71

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han er veldig snill og absolutt interessert. Men etter å ha prøvd og feilet en del ganger vet jeg også hvilken type menn som klarer å holde på min interesse over tid. Og det er ikke slike som han…

Da er spørsmålet: hva slags fyr er han, og hva slags menn klarer å holde på din interesse over tid?

• 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.2.2022 den 22.41):

Tror du har svaret ditt her. 

Hvis du vet du ikke vil holde på interessen, er det bedre å bryte nå enn og knuse han senere.

Anonymkode: 6e013...e71

Jeg fulgte dessverre ikke dette gode rådet..nå kjenner jeg veldig på at tiden er inne for å bryte. Men så er spørsmålet om jeg bryter fordi jeg er redd for å bli for involvert (slik jeg tror jeg ofte gjør…alltid jeg som avslutter), eller om han virkelig ikke er min type. Vi er ulike på SÅ mange måter, men det virker ikke som han synes det gjør noe.

Burde virkelig fulgt dette rådet slik at jeg ikke hadde havnet i denne situasjonen nå..tror jeg må fortelle han det i morgen og det passer litt dårlig siden han snart reiser vekk for en tid.

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fulgte dessverre ikke dette gode rådet..nå kjenner jeg veldig på at tiden er inne for å bryte. Men så er spørsmålet om jeg bryter fordi jeg er redd for å bli for involvert (slik jeg tror jeg ofte gjør…alltid jeg som avslutter), eller om han virkelig ikke er min type. Vi er ulike på SÅ mange måter, men det virker ikke som han synes det gjør noe.

Burde virkelig fulgt dette rådet slik at jeg ikke hadde havnet i denne situasjonen nå..tror jeg må fortelle han det i morgen og det passer litt dårlig siden han snart reiser vekk for en tid.

Kan jo være en fordel det, at han reiser vekk etter på. Han får annet å tenke på. Du får han på avstand

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje fordi du kjeder deg og det er deilig å slippe å tenke. 

men, våkne!!! Du må bare komme deg unna!

Anonymkode: 22f46...a77

AnonymBruker
Skrevet

Fordi du velger å springe etter de mennene som er for bra for deg, og ikke har noen intensjon om å velge deg til et langvarig forhold. 

Anonymkode: 0b5db...8ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...