Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært kjæreste med han i 2 år det siste året har han ikke sovet hjemme vi eier hver vår bolig , jeg er i jobb og han er trygdet men jeg har to ungdommer og bare en vanlig lønn når jeg spør om han kan handle noe på butikken har han som oftest ikke penger jeg mener overhodet ikke at han skal holde oss med mat men bidra med det han selv spiser , om vi en sjelden gang går ut og spiser er det alltid jeg som betaler han fordufter på do eller noe hver gang regningen kommer han ber meg ofte handle med godteri etc til han når jeg skal på butikken eller bare legger det han skal ha i handlevognen min når vi kommer til kassen gjør han seg opptatt med og snakke med noen eller gå med handlevognen, sjekke tlf etc ,, er jeg urimelig ?

Anonymkode: c8b67...c11

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har vært kjæreste med han i 2 år det siste året har han ikke sovet hjemme vi eier hver vår bolig , jeg er i jobb og han er trygdet men jeg har to ungdommer og bare en vanlig lønn når jeg spør om han kan handle noe på butikken har han som oftest ikke penger jeg mener overhodet ikke at han skal holde oss med mat men bidra med det han selv spiser , om vi en sjelden gang går ut og spiser er det alltid jeg som betaler han fordufter på do eller noe hver gang regningen kommer han ber meg ofte handle med godteri etc til han når jeg skal på butikken eller bare legger det han skal ha i handlevognen min når vi kommer til kassen gjør han seg opptatt med og snakke med noen eller gå med handlevognen, sjekke tlf etc ,, er jeg urimelig ?

Du er ikke urimelig. Han er derimot en snylter. 

Anonymkode: 83e86...c2a

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Han snylter på deg. 

Anonymkode: 4946f...c2b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei du er ikke urimelig. 

Jeg hadde bedt om å få nøkkelen tilbake og vært konkret i min tilbakemelding: Jeg hadde satt grenser for ofte jeg kunne sett han (fordi jeg skal finne på noe med barna mine/vennene mine/være alene) og understreket at du har to barn å forsørge og er ikke så keen på en til, altså han. 

En voksen partner tar ansvar og bidrar. 

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor gidder du dette?

Anonymkode: 8fe89...0e7

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Høres ut som en vaskeekte snylter. Ikke gidd dette mer. Si rett ut i et språk han forstår, at han må begynne og betale for sine egne utgifter til mat, godteri og alt. Spørs om han ikke fordufter da, når han plutselig må begynne og betale for seg....

Han ser nok snart etter sitt neste offer dersom du gjør det klart at du ikke betaler for han mer.

Anonymkode: 14330...644

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvorfor gidder du dette?

Anonymkode: 8fe89...0e7

Det lurer jeg selv på også det er vel tanken på og føle på ensomheten som holder meg igjen å usikkerhet på meg selv 

Skrevet

Da hadde jeg fjernet det han hadde lagt i handlekurven, eller bare latt det ligge i den. For ikke søren om jeg hadde betalt for hans varer om han oppfører seg sånn. Om dere skal ut for å spise, så hadde jeg sagt at det er hans tur til å betale, og har han ikke penger så blir det ikke noe ut for å spise.

Anonymkode: f4d97...c0e

• Liker 6
Skrevet

du aksepterer jo selvfølgelig denne oppførselen, så lenge du velger å fortsette å være sammen med denne personen og betale for kjærestens utgifter. 

velger du å akseptere denne oppførselen, så har du egentlig ingenting å klage over heller... 

Anonymkode: 5c8a8...b7b

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det lurer jeg selv på også det er vel tanken på og føle på ensomheten som holder meg igjen å usikkerhet på meg selv 

Han må du revurdere sterkt.

Følte det samme i mitt forhold. Kom frem til at det var tanken på forhold som betød noe for meg, ikke selve forholdet.

Du må vekk fra han hvis ikke ting bedrer seg, tungt til å begynne med men etterhvert vil du forstå at du gjorde det riktige valget med å gå fra han.

Det blir ikke bedre med tiden, han snylter på deg rett og slett.

Hilsen Mann 34

Anonymkode: 53b1f...b85

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Dump snylteren. Å ha dårlig råd er en ting, men å prioritere dårlig så man alltid er blakk OG snike seg unna med dårlige unnskyldninger når noe skal betales vitner om dårlig karakter, og ingen hensyn til deg. 

Skrevet

For et lavmål! 🙈 Høres ut som et barn- «legger godteri i kurven og stikker av når dere kommer til kassa?!» Da hadde jeg satt posen i bladhylla ved siden av og ropt på han: «Hei du, Hjalmar, kom og betal for varene dine!» 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...