Gå til innhold

Ikke fått tilbake mensen etter MA! Har jeg eggløsning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lang story kort! 

Jeg ble gravid juni 2021, men dette endte dessverre i en MA i uke 9/10.. Fikk tre runder med cytotec uten effekt, så til slutt ble det utskrapning 20 september! Fikk negativ graviditetstest 2 uker etter utskrapningen, men har FORTSATT ikke fått tilbake menstruasjonen.. Var hos privat gynekolog 24 november, og hun så at alt var bra! Hun sa også at det så ut som jeg skulle ha eggløsning de kommende dagene, noe jeg også hadde (i følge eggløsningstesten tatt 27 november). Tester med eggløsningstester hver måned, men dette er jo vanskelig, med tanke på at jeg ikke har mensen å ta utgangspunkt i..

Hadde ca 2 uker etter positiv eggløsning, menstruasjonlignende smerter, men ble aldri noe av det, annet ann litt brunaktig utflod.. Fire uker etter dette igjen, 2 og 3 januar hadde jeg igjen positive eggløsningstester! To uker etter dette igjen, hadde jeg mye mensensmerter, samt litt brunaktig utflod i ca 4 dager. Kan ikke kalle dette mensen, da det ikke har ordentlig blod.. Nå fire uker etter det, har jeg igjen eggløsning (i følge eggløsningstestene). Er nå på dag 3 (15, 16 og 17 februar) med positive tester.. 

Har også vært to runder hos fastlegen og tatt blodprøver! Alle prøvene er fine, bortsett fra at jeg har hatt litt forhøyet prolaktin (første prøve på 699 og kontrollprøve på 550)! Er henvist videre til offentlig gynekolog, men har ikke fått time før i slutten av juni…

Er det sannsynlig at jeg faktisk har hatt eggløsning, eller er det bare kroppen som tuller med meg?

Er det noen som har erfaringer med dette?? Er aktivt prøvere, så vi har regelmessig samleie.. Har forsøkt vitex agnus i litt over en mnd nå.. 

Anonymkode: cd1c1...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei dessverre. Hvis man har en eggløsning vil man ca 2 uker etterpå få mensen. (Hvis du ikke blir gravid selvfølgelig)

Det et fysisk umulig å ha en eggløsning uten å få mensen etterpå, og man kan heller ikke ha flere eggløsninger , slik du nevner du har hatt positive tester, uten mens imellom. Hvis du får positive eltester uten å få eggløsning så slipper enten ikke egget eller du har veldig tull med hormonene dine så de gir falske utslag. At gynekolog ser egg betyr ved normal utvikling at det skal slippe, slik hun sa, Men siden du ikke fikk mens i etterkant , dvs ca 2 uker etter, og heller ikke positiv graviditetstest så slapp aldri egget. Kanskje gjør hormontull at det ikke ville vokse og bli til eggløsning. 
jeg vil anbefale å starte med vitex agnus castus, den er fabelaktig på hormontull og sene eller uteblivelsen  eggløsninger. :)  
Alternativt kan du kontakte gynekolog igjen for å få piller som setter i gang mens og deretter ta piller som vil forsøke gi eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (50 minutter siden):

Nei dessverre. Hvis man har en eggløsning vil man ca 2 uker etterpå få mensen. (Hvis du ikke blir gravid selvfølgelig)

Det et fysisk umulig å ha en eggløsning uten å få mensen etterpå, og man kan heller ikke ha flere eggløsninger , slik du nevner du har hatt positive tester, uten mens imellom. Hvis du får positive eltester uten å få eggløsning så slipper enten ikke egget eller du har veldig tull med hormonene dine så de gir falske utslag. At gynekolog ser egg betyr ved normal utvikling at det skal slippe, slik hun sa, Men siden du ikke fikk mens i etterkant , dvs ca 2 uker etter, og heller ikke positiv graviditetstest så slapp aldri egget. Kanskje gjør hormontull at det ikke ville vokse og bli til eggløsning. 
jeg vil anbefale å starte med vitex agnus castus, den er fabelaktig på hormontull og sene eller uteblivelsen  eggløsninger. :)  
Alternativt kan du kontakte gynekolog igjen for å få piller som setter i gang mens og deretter ta piller som vil forsøke gi eggløsning. 

Er dette er godt alternativ? 

99EC08F9-201F-446D-A7C2-7D8A4F3811FA.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at det kan være at du har hatt eggløsning,  ikke uvanlig at livmoren pg syklus kan krølle seg litt etter MA. Med det mener jeg at dersom livmorslimhinnen er tynn blir jo blødningen liten også, kanskje uten rødt i det hele tatt. Noen  ganger har det tatt 3-4 sykluser før syklus og mensen er normal igjen. Det dumme er at hvis livmorslimhinnen ikke er tykk og frodig nok vil ikke et eventuelt befruktet egg feste seg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er dette er godt alternativ? 

99EC08F9-201F-446D-A7C2-7D8A4F3811FA.png

Ja absolutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...