Solbrekke Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Jeg trenger hjelp.. Foreldrene mine har en stor fin gård, men to låve verksted og garasje. Jeg er såpass gammel nå, og faren min vil selge. Jeg vet ikke helt om jeg orker å ta over dette siden det ikke er noe produksjon av noe på gården lenger, og jeg er alene vil dette bli dyrt og vanskelig. Jeg har tenkt lenge, men er redd for å angre jeg er også redd for at jeg skal få det vanskelig om jeg velger å ta over gården. Hva tenker dere om dette i 2022? Det er helt andre tider nå når det gjelder landbruk enn før.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Gå til en landbruksrådgiver og be om veiledning slik at du er sikker på at du kjenner alle sider av saken før du bestemmer deg. Det er et vanskelig valg, og det er bare du som kan vite hva som er rett for deg, men sørg for å ikke ta valget basert på noe du tror - når gården er solgt får du ikke angret. Lykke til! ❤️❤️ Anonymkode: acb01...344 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 Jeg hadde nok kjøpt den om jeg hadde råd til det. Prøvd å se potensialet i den. Tenkt gjennom hva jeg ønsker å gjøre med den. Utvikle den til noe. Mulighetene er endeløse om man har kreativitet og tid. Anonymkode: 228d3...84f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 Som odelsjente og bondekjærring vil jeg støtte at du bør få veiledning. Det er utrolig kostbart bare å holde ved like en gård. Dessuten blir det mye arbeid uansett hvordan du snur og vender på det. Har du landbruksutdanning? Det bør du ha, f.eks. vinterlandbruksskolen. Er du hendig? Snekkerferdigheter? Maskiner? Og så bør du se etter en mann med interesse for gard, rett og slett. Det er ikke greit å drive gard aleine, enten du er dame eller mann. Anonymkode: d457c...bc9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå