Gå til innhold

Svøpe baby??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen i min omgangskrets svøper barna- og helt ærlig så synes jeg det ser helt forferdelig ut..

Gjør dere det? Og er det bra for noe? Finnes det noe forskning på det??

Anonymkode: 3ee4a...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi noen babyer liker å «ha det trangt».

«De er så glad i å bli pakka godt inn» sa de på barsel, det gjaldt da ikke min baby som holdt mer leven av å bli pakka godt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjorde det, men  han lå jo ikke alene i timesvis. Husker vi svøpte de første ukene ivertfall, men ikke om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svøpt begge mine. Lærte hvordan på nyfødt intensiv med første barnet som ble født veldig prematurt. Begge har sovet og roet seg bedre når de var svøpt. De ligger jo veldig trangt i livmoren, så kan være det er derfor de syns det er avslappende å være svøpt. Barna mine har også likt bæresjal og bæresele. Hvis du ikke vil svøpe din baby trenger du jo ikke det☺️ 

Anonymkode: 1f168...af0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi ble anbefalt av helsesøster å svøpe barnet inn i feks et helseteppe fram til barnet var 3-4 mnd. Grunnen til det er at det på en måte minner babyen om den trange plassen som var inne i magen, og at den følte seg trygg der. Det var også varmt. Som nyfødt/liten baby er verden utenfor veldig stor, og kan føles utrygg. 

Vi svøpte baby inn flere ganger, for av og til var det eneste måten å få han til å roe seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs: Aldri svøpe dem trangt etter 8 ukers alder eller første tegn til rulling!

Anonymkode: 4faab...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ble anbefalt på barsel å svøpe, og det hjalp veldig godt når han skulle sove. Han hadde en sterk noro-refleks, slik at han slengte ut armene og vekket seg selv. Desverre var han ganske stor og sterk, så alt av gulpekluter og helsetepper vi hadde ble for smått etter bare to uker. Nettbutikker var også utsolgt for store svøpetepper. 

Til neste kjøper jeg store svøpetepper før fødsel. 

Anonymkode: 34470...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...