AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Er hjemme med sykt barn i dag og tenkte litt på dette med at før var det slik at man kunne legge fra seg jobb og kun fokusere på barnet. Nå virker det som at arbeidsgiver forventer at man skal kunne jobbe nesten som normalt hjemmefra. Dersom jeg er syk fra jobb også så ligger det en forventning om at jeg ihvertfall gjør litt hjemmefra. Er det bare på min arbeidsplass at det er blitt slik? Anonymkode: 0b378...dd5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Du må si klart ifra. I dag har jeg sykt barn og er vekke fra jobb. Og så logge av Teams og merke deg som fraværende i kalenderen, automatisk e-post om sykdom. Min erfaring er at folk respekterer dette. Anonymkode: c8b09...e6b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 Ofte vil det jo være mulig å gjøre noe hjemmefra, hvis barnet ligger og sover og ikke trenger noe spesielt tilsyn utover at en forelder er tilstede i hjemmet. Arbeidsgiver kan vel egentlig ikke forvente noe, men muligheten finnes jo ofte. Anonymkode: fee51...e91
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 Det er ikke alltid man trenger å svare på hypotetiske forventninger - om det er noe man selv lager, eller om de faktisk er der. Vær klar fra starten av. Ja - digitalisering kan være til besvær og det gjør at man må sette klarere grenser. God bedring til barnet ditt! Anonymkode: 493b7...484
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå