AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Når synes du det er for kaldt? Hvordan holder du deg varm nok? Så en dame med fotsid boblejakke, men er det andre smarte løsninger? Anonymkode: 2751e...8f5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Når jeg fryser Anonymkode: 820aa...fa1 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når jeg fryser Anonymkode: 820aa...fa1 Tenkte jeg ikke på 😄 Anonymkode: 2751e...8f5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 Under 15 varmegrader er for kaldt. Må bruke ullstrømpebukse når det et typ 15 grader. Har såklart hatt kjole i begravelse med ullstrømpebukse og ullkåpe om vinteren, men har da frøset halvt i hjel på kistenedleggingen. Anonymkode: c1dfb...5e9
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 Synes ikke at det er for kaldt. Dersom det er -10 så går jeg heller for kjole siden jeg synes at det da er lettere å ha flere lag. F.eks. Ullbol eller ullsinglet, kjole (gjerne i ull, men de er svindyre så det går en del i polyester), cardigan eller genser i ull, varm og god boblejakke med litt lengde, ullstrømpebukser, vanlige strømpebukser over i minst 40 denier, tykke ullragger, knehøye støvletter, ullvotter, ullskjerf, eventuelt lue i ull Bruker også bukser, men om det er virkelig kaldt så føler jeg meg varmere i kjoler Anonymkode: 98fa7...d49 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 (endret) Må det være over 20 grader før jeg tar på meg kjole eller skjørt. Endret 17. februar 2022 av AthenaRavenLuna
GammelKaktus Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 Synes aldri det er for kaldt, finnes jo ullstrømpebukse. Har gått med kjoler og skjørt året rundt jeg, men her blir det sjeldent mindre enn -5 liksom så er ikke noe stress. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #8 Skrevet 17. februar 2022 Nesten aldri for kaldt. Kan bruke strikket ullbukse eller lange leggvarmere. Men skal jeg være ute lenge er det bedre med vinterbukse. Anonymkode: d33ab...356
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #9 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes ikke at det er for kaldt. Dersom det er -10 så går jeg heller for kjole siden jeg synes at det da er lettere å ha flere lag. F.eks. Ullbol eller ullsinglet, kjole (gjerne i ull, men de er svindyre så det går en del i polyester), cardigan eller genser i ull, varm og god boblejakke med litt lengde, ullstrømpebukser, vanlige strømpebukser over i minst 40 denier, tykke ullragger, knehøye støvletter, ullvotter, ullskjerf, eventuelt lue i ull Bruker også bukser, men om det er virkelig kaldt så føler jeg meg varmere i kjoler Anonymkode: 98fa7...d49 Høres jo ekstremt styrete ut. Jeg har på meg vanlige bukser og en genser, og så drar jeg på meg skibukse over og en boblejakke og ordentlige vinterstøvler, så er jeg klar for å måkke meg frem når det har snødd en halvmeter om natta også. Så at det liksom er enklere og du må ha 100 lag klær når du har på kjole om vinteren, den kjøper jeg ikke. Anonymkode: c1dfb...5e9
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #10 Skrevet 17. februar 2022 Jeg er kjolejente og går i skjørt og kjoler hele året. Bruker bare tykkere strømpebukse, og har kåpe utenpå. Men hvis det er midt på vinteren og jeg skal være ute lenge, blir det bukse. Anonymkode: 9f5bc...6c3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #11 Skrevet 17. februar 2022 Det er aldri for kaldt. Langt skjørt med ull under er mye varmere enn alt annet jeg kan komme på. Men det kan være for vått til å gå med kjole/skjørt. Anonymkode: 57312...c37 2
Daria Skrevet 17. februar 2022 #12 Skrevet 17. februar 2022 I min verden er det aldri for kaldt, det er bare spørsmål om hvilke skjørt og hva jeg har til. Jeg har sydd egne skjørt beregnet på å være ute en hel dag (for å være publikum i Holmenkollen og den slags) og har aldri frosset så lite i sånne sammenhenger som når jeg har på meg det. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #13 Skrevet 17. februar 2022 Kommer jo også an på hva slags skjørt/kjole. Jeg har et fotsidt skjørt i vadmel. Det blir ikke for kaldt for det skjørtet kan jeg love. Jeg fryser av meg nesa og tærne lenge før det skjørtet er for kaldt. Anonymkode: 57312...c37
Elysian Skrevet 17. februar 2022 #14 Skrevet 17. februar 2022 For min del er det aldri for kaldt. Bruker ullstrømpebukser og varme støvletter.
Gjest Loublover Skrevet 17. februar 2022 #15 Skrevet 17. februar 2022 Bruker så og si aldri skjørt/kjole, men hvis jeg hadde gjort det så hadde jeg brukt det året rundt😊
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #16 Skrevet 18. februar 2022 Bruker bare kjoler, har tykk strømpebukse, varme sko, og en lang dunkåpe. Er jo ikke kaldt da. Anonymkode: 47657...adf
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. februar 2022 #17 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Høres jo ekstremt styrete ut. Jeg har på meg vanlige bukser og en genser, og så drar jeg på meg skibukse over og en boblejakke og ordentlige vinterstøvler, så er jeg klar for å måkke meg frem når det har snødd en halvmeter om natta også. Så at det liksom er enklere og du må ha 100 lag klær når du har på kjole om vinteren, den kjøper jeg ikke. Anonymkode: c1dfb...5e9 Samme her. Er ute i 15 minusgrader med en tynn bukse og genser under skibuksa og jakka, i deilig tykt boblestoff (heter det forresten boblestoff? 😅). Fryser heller aldri på beina siden jeg har skikkelige vintersko. Hater ull og hater lag på lag.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #18 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Høres jo ekstremt styrete ut. Jeg har på meg vanlige bukser og en genser, og så drar jeg på meg skibukse over og en boblejakke og ordentlige vinterstøvler, så er jeg klar for å måkke meg frem når det har snødd en halvmeter om natta også. Så at det liksom er enklere og du må ha 100 lag klær når du har på kjole om vinteren, den kjøper jeg ikke. Anonymkode: c1dfb...5e9 Jeg går ikke i boblebukse, store vinterstøvler og boblejakke når jeg går rundt i sentrum for å så dra innom butikker og eventuelt caféer eller en restaurant. Veldig greit å ta av seg et lag når man kommer inn i varmen istedenfor å svette seg ihjel. Synes også at boblebukse har sine formål, men ikke for restaurantbesøk Men nå bor jeg i en leilighet i sentrum og har ingenting å måke 🤷♀️ Anonymkode: 98fa7...d49 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #19 Skrevet 18. februar 2022 Jeg bruker skjørt/kjole hele vinteren, men det skal sies at det sjelden er under -15 her jeg bor. Jeg har knesid vinterjakke, vinterstøvler til midt på leggen/til kneet, og tykk ullstrømpebukse. Anonymkode: 6281d...1b7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #20 Skrevet 18. februar 2022 Aldri. Men bukser er mer praktiske hvis man skal på tur da. Anonymkode: cf8d3...04c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå